English as a foreign language
General data
Course ID: | 09-ANGHISZ-ZU-14 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | English as a foreign language |
Name in Polish: | Język obcy: język angielski |
Organizational unit: | Institute of Romance Studies |
Course groups: |
(in Polish) Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze |
Course homepage: | http://elearning-neo.amu.edu.pl/course/view.php?id=303 |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | English |
Module type: | compulsory |
Major: | (in Polish) filologia hiszpańska, st. niestacjonarne |
Cycle of studies: | 2nd cycle |
Module learning aims: | (in Polish) 1/doskonalenie znajomości języka angielskiego do uzyskania poziomu B2 2/rozwinięcie umiejętności samodzielnego doskonalenia biegłości w języku obcym i pogłębiania wiedzy o języku 3/doskonalenie kompetencji lingwistycznych w zakresie języka angielskiego; wiedza systemowa o języku; 4/wykształcenie i pogłębianie kompetencji socjolingwistycznych w zakresie języka angielskiego (prezentowanie własnych opinii) 5/optymalizacja kompetencji pragmatycznych w zakresie języka angielskiego (funkcjonalne użycie środków językowych w typowych sytuacjach, rozpoznawanie i właściwe dobieranie rodzaju i formy tekstu, np. narracja, raport) 6/wykształcenie umiejętności uczestniczenia w typowych sytuacjach prywatnej (opowiadanie anegdoty, rozmowa o czasie wolnym), publicznej (osiąganie porozumienia w rozmowie), zawodowej (rozmowa o stroju służbowym) i edukacyjnej (przygotowanie wystąpienia) sfery życia w anglojęzycznym środowisku językowym. 7/wyrobienie umiejętności uczestniczenia w środowisku Internetu drugiej generacji w języku angielskim (publikowanie krótkich tekstów, korzystanie ze źródeł internetowych) |
Year of studies (where relevant): | Year 1 |
Full description: |
(in Polish) • Słownictwo z następującego zakresu tematycznego: życie w mieście, rodzina, rozważania o przyszłości, zdrowie i choroba (epidemie); • Gramatyka: czasowniki pomocnicze; przegląd czasów gramatycznych, konstrukcje pytające, the definite article, szyk w zdaniu angielskim; • Formy pisemne: raport, wypracowanie (esej), tekst prezentujący wiadomości, broszura; • Wymowa: nacisk, wymowa a przedimki; formy ściągnięte i formy słabe, • Lektura: reportaż/artykuł z magazynu anglojęzycznego (2 tys. słów lub 2 teksty po 1 tys. słów) + streszczenie i glosariusz; • Wykorzystanie słownictwa i gramatyki objętych treściami kształcenia w sytuacjach komunikacyjnych; • Wykorzystanie słownictwa i gramatyki objętych treściami kształcenia w tworzeniu tekstów pisanych. |
Bibliography: |
(in Polish) 1. Crace A., R. Acklam. Global Upper-Intermediate, Macmillan, 2011. (podręcznik, rozdziały 1-2) 2. McCarthy, M. i F. O'Dell. English Vocabulary in Use Upper-intermediate with Answers and CD-ROM (3rd edition). OUP 2012. 3. Foley, M. i D. Hall. MyGrammarLab Intermediate B1–B2. Pearson 2012. 4. Dowolny słownik polsko angielski i angielsko polski (drukowany lub elektroniczny, bez wskazania tytułu) 5. Teksty, materiały audio i wideo dotyczące bieżących wydarzeń lub treściowo powiązane z tematem zajęć (media anglojęzyczne) |
Learning outcomes: |
(in Polish) Wiedza: ma podstawową orientację we współczesnym życiu kulturalnym rozróżnia i odpowiednio dobiera styl oficjalny i nieformalny w krótkich tekstach pisanych i wypowiedziach ustnych Umiejętności: ma umiejętności językowe w zakresie drugiego języka obcego zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu przynajmniej B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego opisuje doświadczenia, zdjęcia i osoby w rozmowie i w formie pisemnej, poprawnie używając precyzyjnego słownictwa oraz poznanych idiomów inicjuje i prowadzi rozmowę z obcą osobą oraz uczestniczy w dyskusji na tematy życia codziennego komunikuje się i współpracuje z innymi osobami w grupie potrafi słuchać i czytać ze zrozumieniem teksty na poziomie średniozaawansowanym wyższym, komentować i relacjonować je stosując poprawnie mowę zależną |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) • Test osiągnięć – gramatyka, słownictwo, czytani, słuchanie (60% oceny) • Praca pisemna + lektura – 20% • Moodle – zaliczone wszystkie zadania wykonane w terminie – 10% • Aktywność/obecność – 10% Wymagania: 60% punktów uzyskanych według powyższego systemu |
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.