Adam Mickiewicz University, Poznań - Central Authentication System
Strona główna

English as a foreign language

General data

Course ID: 09-ANGHISZ-ZU-14
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: English as a foreign language
Name in Polish: Język obcy: język angielski
Organizational unit: Institute of Romance Studies
Course groups: (in Polish) Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze
Course homepage: http://elearning-neo.amu.edu.pl/course/view.php?id=303
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: English
Module type:

compulsory

Major:

(in Polish) filologia hiszpańska, st. niestacjonarne

Cycle of studies:

2nd cycle

Module learning aims:

(in Polish) 1/doskonalenie znajomości języka angielskiego do uzyskania poziomu B2

2/rozwinięcie umiejętności samodzielnego doskonalenia biegłości w języku obcym i pogłębiania wiedzy o języku

3/doskonalenie kompetencji lingwistycznych w zakresie języka angielskiego; wiedza systemowa o języku;

4/wykształcenie i pogłębianie kompetencji socjolingwistycznych w zakresie języka angielskiego (prezentowanie własnych opinii)

5/optymalizacja kompetencji pragmatycznych w zakresie języka angielskiego (funkcjonalne użycie środków językowych w typowych sytuacjach, rozpoznawanie i właściwe dobieranie rodzaju i formy tekstu, np. narracja, raport)

6/wykształcenie umiejętności uczestniczenia w typowych sytuacjach prywatnej (opowiadanie anegdoty, rozmowa o czasie wolnym), publicznej (osiąganie porozumienia w rozmowie), zawodowej (rozmowa o stroju służbowym) i edukacyjnej (przygotowanie wystąpienia) sfery życia w anglojęzycznym środowisku językowym.

7/wyrobienie umiejętności uczestniczenia w środowisku Internetu drugiej generacji w języku angielskim (publikowanie krótkich tekstów, korzystanie ze źródeł internetowych)

Year of studies (where relevant):

Year 1

Full description: (in Polish)

• Słownictwo z następującego zakresu tematycznego: życie w mieście, rodzina, rozważania o przyszłości, zdrowie i choroba (epidemie);

• Gramatyka: czasowniki pomocnicze; przegląd czasów gramatycznych, konstrukcje pytające, the definite article, szyk w zdaniu angielskim;

• Formy pisemne: raport, wypracowanie (esej), tekst prezentujący wiadomości, broszura;

• Wymowa: nacisk, wymowa a przedimki; formy ściągnięte i formy słabe,

• Lektura: reportaż/artykuł z magazynu anglojęzycznego (2 tys. słów lub 2 teksty po 1 tys. słów) + streszczenie i glosariusz;

• Wykorzystanie słownictwa i gramatyki objętych treściami kształcenia w sytuacjach komunikacyjnych;

• Wykorzystanie słownictwa i gramatyki objętych treściami kształcenia w tworzeniu tekstów pisanych.

Bibliography: (in Polish)

1. Crace A., R. Acklam. Global Upper-Intermediate, Macmillan, 2011. (podręcznik, rozdziały 1-2)

2. McCarthy, M. i F. O'Dell. English Vocabulary in Use Upper-intermediate with Answers and CD-ROM (3rd edition). OUP 2012.

3. Foley, M. i D. Hall. MyGrammarLab Intermediate B1–B2. Pearson 2012.

4. Dowolny słownik polsko angielski i angielsko polski (drukowany lub elektroniczny, bez wskazania tytułu)

5. Teksty, materiały audio i wideo dotyczące bieżących wydarzeń lub treściowo powiązane z tematem zajęć (media anglojęzyczne)

Learning outcomes: (in Polish)

Wiedza:

 ma podstawową orientację we współczesnym życiu kulturalnym

 rozróżnia i odpowiednio dobiera styl oficjalny i nieformalny w krótkich tekstach pisanych i wypowiedziach ustnych

Umiejętności:

 ma umiejętności językowe w zakresie drugiego języka obcego zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu przynajmniej B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego

 opisuje doświadczenia, zdjęcia i osoby w rozmowie i w formie pisemnej, poprawnie używając precyzyjnego słownictwa oraz poznanych idiomów

 inicjuje i prowadzi rozmowę z obcą osobą oraz uczestniczy w dyskusji na tematy życia codziennego

 komunikuje się i współpracuje z innymi osobami w grupie

 potrafi słuchać i czytać ze zrozumieniem teksty na poziomie

średniozaawansowanym wyższym, komentować i relacjonować je stosując poprawnie mowę zależną

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

• Test osiągnięć – gramatyka, słownictwo, czytani, słuchanie (60% oceny)

• Praca pisemna + lektura – 20%

• Moodle – zaliczone wszystkie zadania wykonane w terminie – 10%

• Aktywność/obecność – 10%

Wymagania: 60% punktów uzyskanych według powyższego systemu

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
contact accessibility statement site map USOSweb 7.1.2.0-5 (2025-06-04)