Adam Mickiewicz University, Poznań - Central Authentication System
Strona główna

English as a foreign language

General data

Course ID: 09-ANG-56
Erasmus code / ISCED: 09.102 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0232) Literature and linguistics The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: English as a foreign language
Name in Polish: Praktyczna nauka języka angielskiego
Organizational unit: Chair of Scandinavian Studies
Course groups: (in Polish) Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze
ECTS credit allocation (and other scores): 0 OR 3.00 (depends on study program) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: English
Module type:

compulsory

Major:

(in Polish) filolgia

Cycle of studies:

1st cycle

Module learning aims:

(in Polish) poszerzenie aktywnego zasobu słownictwa w języku angielskim z zakresu wybranych kręgów tematycznych do poziomu C1+ wg ESOKJ

rozwinięcie sprawności rozumienia czytanych tekstów fabularnych, publicystycznych i popularno-naukowych w języku angielskim do poziomu C1+ wg ESOKJ

przedstawienie szczegółowej wiedzy w zakresie praktycznej znajomości gramatyki języka angielskiego i podniesienie kompetencji językowej studentów w dziedzinie poprawności gramatycznej do poziomu C1+ wg ESOKJ

wypracowanie umiejętności formułowania dłuższych wypowiedzi ustnych w języku angielskim oraz rozwinięcie kompetencji komunikacyjnych, odpowiadających poziomowi C1+ wg ESOKJ

kształtowanie umiejętności rozumienia słuchanych oryginalnych nagrań tekstów w języku angielskim, odpowiadającej poziomowi C1+ wg ESOKJ

kształtowanie umiejętności związanych z redagowaniem konkretnych samodzielnych tekstów pisemnych w języku angielskim na poziomie C1+ wg ESOKJ

przedstawienie podstawowej wiedzy dotyczącej pracy z tekstem literackim

kształtowanie umiejętności rozumienia i interpretacji współczesnych tekstów literackich

przedstawienie ogólnej wiedzy na temat współczesnego życia kulturalnego krajów angielskiego obszaru językowego (literatura piękna)

rozwinięcie umiejętności pracy i nauki samodzielnej z wykorzystaniem różnych źródeł

rozwinięcie umiejętności pracy w grupie z przyjmowaniem różnych ról we wspólnych projektach i dyskusji


Year of studies (where relevant):

Year 3

Full description:

Improving the language skills to allow free interaction during discussions, improving the ability to present papers, as well as write summaries and analyze text. The course comprises both spoken and written language and consists of the following parts: practical grammar, phonetics, writing, vocabulary and conversation. During the writing and vocabulary classes, the differences between the spoken and written language are analyzed. Conversation classes consist of two parts: analysis of different functions on the basis of the text-books and presentation of topics selected by the students.

Bibliography:

Evans, V. 2006. Successful Writing: Express Publishing

Graver, B.D. 1990. Advanced English Practice: Oxford University Press

Mc Carthy, M; O'Dell, F. 2005. English Collocations in Use: Cambridge

Mc Carthy, M; O'Dell, F. 2003. English Vocabulary in Use - advanced: Cambridge

Preiss, S. 2004. North Star - Listening and Speaking: Longman

Skipper, M. 2002. Advanced Grammar and Vocabulary: Express Publishing

Learning outcomes: (in Polish)

Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:

posiada aktywny zasób słownictwa w języku angielskim z zakresu objętych modułem kręgów tematycznych, odpowiadający poziomowi C1+ ESOKJ

posiada szczegółową wiedzę z praktycznej gramatyki języka angielskiego w zakresie objętym modułem (język potoczny) i potrafi ją poprawnie stosować, na poziomie C1+ wg ESOKJ

potrafi wypowiadać się w języku angielskim na tematy przewidziane w module, wyrazić swoją opinię i ją uzasadnić, posiada kompetencję komunikacyjną odpowiadającą poziomowi C1+ wg ESOKJ

czyta i rozumie oryginalne teksty fabularne, publicystyczne i popularno-naukowe w języku angielskim na poziomie C1+ wg ESOKJ

rozumie ze słuchu teksty fabularne, publicystyczne i słuchowiska w języku angielskim na poziomie C1+ wg ESOKJ

potrafi redagować samodzielne teksty pisemne na zadane tematy w języku angielskim na poziomie C1+

zna ogólne zasady pracy z tekstem literackim

czyta i rozumie współczesną prozę literacką

zna i rozumie terminologię gramatyczną w języku angielskim

posiada ogólną wiedzę na temat współczesnego życia kulturalnego (literatura piękna) krajów angielskiego obszaru językowego

rozumie potrzebę ciągłości praktyki komunikacyjnej

potrafi samodzielnie rozwijać metody pracy ze słownikiem oraz z wykorzystaniem innych źródeł

potrafi pracować w grupie przyjmując różne role we wspólnych prezentacjach

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Przykładowe zadania (pytania) służące ocenie osiągnięcia opisanych efektów kształcenia.

a. Do you think that young people have a sense of importance of money? (praca w grupach; dyskusja panelowa

b. Discuss the following quotations. What common theme links them? (praca w parach)

c. Match the following examples with the literary terms (e.g. Spoonerism, Synecdoche, Understatement, Wellerism) and their definitions:

d. Identify and discuss post-modern motifs in the following short stories (e.g. "Enigma" by J. Folwles).

4. Kryteria oceniania:

5,0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne

4,5 - bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne

4,0 - dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne

3,5 - zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami

3.0 - zadawalajaca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami

2,0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne

Classes in period "Academic year 2020/2021, winter semester" (past)

Time span: 2020-10-01 - 2021-02-28
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
classes, 60 hours more information
Coordinators: (unknown)
Group instructors: Tomasz Kowalewski
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Exam
classes - Exam

Classes in period "Academic year 2021/2022, winter semestr" (past)

Time span: 2021-10-01 - 2022-02-23
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
classes, 60 hours more information
Coordinators: (unknown)
Group instructors: Tomasz Kowalewski, Alicja Piotrowska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Exam
classes - Exam

Classes in period "Academic year 2022/2023, winter semester" (past)

Time span: 2022-10-01 - 2023-02-26
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
classes, 60 hours more information
Coordinators: (unknown)
Group instructors: (unknown)
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Exam
classes - Exam
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)