Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Drugi język nowożytny na poziomie zaawansowanym - język angielski

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 09-ANG-23
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Drugi język nowożytny na poziomie zaawansowanym - język angielski
Jednostka: Instytut Języków i Literatur Romańskich
Grupy: Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze
Punkty ECTS i inne: 4.00 LUB 5.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: język angielski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Kierunek studiów:

filologia hiszpańska

Poziom przedmiotu:

II stopień

Cele kształcenia:

1/ Doskonalenie znajomości języka angielskiego do uzyskania poziomu C1

2/ Rozwinięcie umiejętności doskonalenia biegłości w języku obcym i samodzielnego pogłębiania wiedzy o języku

3/ Doskonalenie kompetencji lingwistycznych w zakresie języka angielskiego – wiedza systemowa o języku: fonologia (emfaza i akcent kontrastowy w intonacji, doskonalenie płynności i procesów mowy wiązanej), składnia (okresy warunkowe, wyrażanie ilości, zdania: czasowe, kontrastu, względne, przyczynowo-skutkowe, spójniki i łączniki w zdaniach złożonych, czasowniki relacjonujące wypowiedzi w mowie zależnej, aspekt ciągłości czasowników, czasowniki statyczne), morfologia (słowotwórstwo), leksyka (słownictwo z wyznaczonego zakresu tematycznego, idiomy)

4/ Rozwinięcie kompetencji socjolingwistycznych w zakresie języka angielskiego (stosowanie zasad dyskursu argumentacyjnego, rejestr: biznes, psychologia, socjologia, ochrona przyrody; styl formalny i kolokwialny; rozmowa o sytuacjach w życiu prywatnym z zachowaniem poszanowania dla uczuć rozmówcy)

5/ Rozwinięcie kompetencji pragmatycznych w zakresie języka angielskiego (funkcjonalne użycie środków językowych: udział w rozmowie nt. przedsiębiorczości, cech osobowości, ochronie przyrody i zjawiskach socjologicznych, rozpoznawanie intencji rozmówcy i właściwe dobieranie form językowych do sytuacji, osiąganie spójności wypowiedzi)

6/ Doskonalenie umiejętności uczestniczenia w prywatnej (autoprezentacja), publicznej (biznes, przyroda), edukacyjnej (psychologia i wybrane zjawiska socjologiczne) i zawodowej (prezentowanie zebranych informacji i własnych wniosków) sferze życia w anglojęzycznym środowisku językowym

7/ Doskonalenie umiejętności uczestniczenia w środowisku Internetu drugiej generacji w języku angielskim – zamieszczanie dłuższych tekstów oraz korzystanie z internetowych źródeł i komunikatorów

8/ Optymalizowanie umiejętności komunikacji i pracy w grupie – współpraca nad większym projektem, konfrontowanie efektów własnych dociekań z prać innych osób

Rok studiów (jeśli obowiązuje):

I rok

Skrócony opis:

Kurs prowadzony jest na poziomie zaawansowanym (CEFR – B2-C1), w oparciu o podręcznik Global Advanced (Macmillan), a jego tematyka jest dostosowana do filologicznego charakteru studiów.

Pełny opis:

Programem zajęć objęte są następujące zagadnienia:

1/ Słownictwo z następującego zakresu tematycznego: sukces życiowy, podróże, dzieciństwo, inność, teorie i mity, kino alternatywne, edukacja artystyczna, Pygmalion.

2/ Gramatyka: zdania przydawkowe, rzeczowniki złożone vs. Saxon genitive, czasowniki modalne i ich funkcje, określniki

3/ Formy pisemne: esej i recenzja

4/ Wymowa: formy mocne i słabe, wymawianie liczb, doskonalenie płynności i procesów mowy wiązanej

5/ Zadania dodatkowe: Lektura - artykuł 1800-2000 słów (streszczenie pisemne + glosariusz 50 słów z objaśnieniami); Podcast (45-minutowa audycja radiowa (streszczenie ustne + glosariusz 20-25 słów z objaśnieniami)

6/ Praca projektowa: indywidualne blogi prowadzone przez uczestników kursu z regularnymi wpisami na dowolny temat

7/ Wykorzystanie słownictwa i gramatyki objętych treściami kształcenia w sytuacjach komunikacyjnych

8/ Wykorzystanie słownictwa i gramatyki objętych treściami kształcenia w tworzeniu tekstów pisanych

Literatura:

1/ Lindsay Clandfield & Amanda Jeffries. Global Advanced. Macmillan 2011

2/ Foley, M. i D. Hall. MyGrammarLab Intermediate B1–B2. Pearson 2012.

3/ Hewings, M. ,“Advanced Grammar in Use”, Cambridge: Cambridge University Press: 2005

4/ "English Vocabulary in Use Upper-intermediate with Answers and CD-ROM" (3rd edition). Michael McCarthy i Felicity O'Dell. OUP 2012.

5/ Dowolny słownik polsko angielski i angielsko polski (drukowany lub elektroniczny, bez wskazania tytułu)

6/ Teksty, materiały audio i wideo dotyczące bieżących wydarzeń lub treściowo powiązane z tematem zajęć (media anglojęzyczne)

Efekty uczenia się:

Po zakończeniu przedmiotu i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:

1/ Wyraża swoją opinię na dany temat, używając argumentów za i przeciw

2/ Dyskutuje na zadany temat (np. teorie i mity, sukces), potrafiąc relacjonować zdarzenia i odpowiadać na uwagi i pytania słuchaczy.

3/ Relacjonuje czyjeś wypowiedzi, przebieg dyskusji, opinie innych

4/ Negocjuje, wyraża priorytety, uzasadnia wybory i prosi o wyjaśnienia stosując poznane na zajęciach idiomy i zwroty.

5/ Swobodnie formułuje definicje słów i tworzy słowa pochodne

6/ Używa środków perswazji np. w autoprezentacji, przekonując do swojego punktu widzenia

7/ Prowadzi rozmowę na podstawie cytatów i fotografii przedstawiających znanych ludzi opisując ich, spekulując, kto jest kim, komentując ich wypowiedzi i porządkując informacje na ich temat.

8/ Wyjaśnia problemy i udziela rad używając wyszukanego słownictwa i zdań złożonych.

9/ Pisze esej przedstawiający opinię oraz recenzję; Sprawnie i w zorganizowany sposób robi notatki z nagrania czy oglądanego filmu

10/ Czyta teksty literackie i opracowuje efekty samodzielnej lektury w postaci prezentacji

Metody i kryteria oceniania:

• Testy osiągnięć (po każdym ukończonym rozdziale podręcznika) – gramatyka, słownictwo, czytanie, słuchanie (50% oceny)

• Praca pisemna + lektura – 10%

• Moodle – zaliczone wszystkie zadania wykonane w terminie – 10%

• Wejściówki (bieżące słownictwo i gramatyka) - 10%

• Blog - częstotliwość/nakład pracy/poprawność językowa - 10%

• Aktywność/obecność – 10%

Wymagania: 60% punktów uzyskanych według powyższego systemu.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-03-01 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 60 godzin, 25 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Dominika Dziubała-Szrejbrowska, Agata Lewandowska
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-24 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 60 godzin, 25 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-27 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 60 godzin, 25 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)