Drugi język nowożytny na poziomie zaawansowanym - język angielski
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-ANG-23 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Drugi język nowożytny na poziomie zaawansowanym - język angielski |
Jednostka: | Instytut Języków i Literatur Romańskich |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
LUB
5.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | język angielski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Kierunek studiów: | filologia hiszpańska |
Poziom przedmiotu: | II stopień |
Cele kształcenia: | 1/ Doskonalenie znajomości języka angielskiego do uzyskania poziomu C1 2/ Rozwinięcie umiejętności doskonalenia biegłości w języku obcym i samodzielnego pogłębiania wiedzy o języku 3/ Doskonalenie kompetencji lingwistycznych w zakresie języka angielskiego – wiedza systemowa o języku: fonologia (emfaza i akcent kontrastowy w intonacji, doskonalenie płynności i procesów mowy wiązanej), składnia (okresy warunkowe, wyrażanie ilości, zdania: czasowe, kontrastu, względne, przyczynowo-skutkowe, spójniki i łączniki w zdaniach złożonych, czasowniki relacjonujące wypowiedzi w mowie zależnej, aspekt ciągłości czasowników, czasowniki statyczne), morfologia (słowotwórstwo), leksyka (słownictwo z wyznaczonego zakresu tematycznego, idiomy) 4/ Rozwinięcie kompetencji socjolingwistycznych w zakresie języka angielskiego (stosowanie zasad dyskursu argumentacyjnego, rejestr: biznes, psychologia, socjologia, ochrona przyrody; styl formalny i kolokwialny; rozmowa o sytuacjach w życiu prywatnym z zachowaniem poszanowania dla uczuć rozmówcy) 5/ Rozwinięcie kompetencji pragmatycznych w zakresie języka angielskiego (funkcjonalne użycie środków językowych: udział w rozmowie nt. przedsiębiorczości, cech osobowości, ochronie przyrody i zjawiskach socjologicznych, rozpoznawanie intencji rozmówcy i właściwe dobieranie form językowych do sytuacji, osiąganie spójności wypowiedzi) 6/ Doskonalenie umiejętności uczestniczenia w prywatnej (autoprezentacja), publicznej (biznes, przyroda), edukacyjnej (psychologia i wybrane zjawiska socjologiczne) i zawodowej (prezentowanie zebranych informacji i własnych wniosków) sferze życia w anglojęzycznym środowisku językowym 7/ Doskonalenie umiejętności uczestniczenia w środowisku Internetu drugiej generacji w języku angielskim – zamieszczanie dłuższych tekstów oraz korzystanie z internetowych źródeł i komunikatorów 8/ Optymalizowanie umiejętności komunikacji i pracy w grupie – współpraca nad większym projektem, konfrontowanie efektów własnych dociekań z prać innych osób |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | I rok |
Skrócony opis: |
Kurs prowadzony jest na poziomie zaawansowanym (CEFR – B2-C1), w oparciu o podręcznik Global Advanced (Macmillan), a jego tematyka jest dostosowana do filologicznego charakteru studiów. |
Pełny opis: |
Programem zajęć objęte są następujące zagadnienia: 1/ Słownictwo z następującego zakresu tematycznego: sukces życiowy, podróże, dzieciństwo, inność, teorie i mity, kino alternatywne, edukacja artystyczna, Pygmalion. 2/ Gramatyka: zdania przydawkowe, rzeczowniki złożone vs. Saxon genitive, czasowniki modalne i ich funkcje, określniki 3/ Formy pisemne: esej i recenzja 4/ Wymowa: formy mocne i słabe, wymawianie liczb, doskonalenie płynności i procesów mowy wiązanej 5/ Zadania dodatkowe: Lektura - artykuł 1800-2000 słów (streszczenie pisemne + glosariusz 50 słów z objaśnieniami); Podcast (45-minutowa audycja radiowa (streszczenie ustne + glosariusz 20-25 słów z objaśnieniami) 6/ Praca projektowa: indywidualne blogi prowadzone przez uczestników kursu z regularnymi wpisami na dowolny temat 7/ Wykorzystanie słownictwa i gramatyki objętych treściami kształcenia w sytuacjach komunikacyjnych 8/ Wykorzystanie słownictwa i gramatyki objętych treściami kształcenia w tworzeniu tekstów pisanych |
Literatura: |
1/ Lindsay Clandfield & Amanda Jeffries. Global Advanced. Macmillan 2011 2/ Foley, M. i D. Hall. MyGrammarLab Intermediate B1–B2. Pearson 2012. 3/ Hewings, M. ,“Advanced Grammar in Use”, Cambridge: Cambridge University Press: 2005 4/ "English Vocabulary in Use Upper-intermediate with Answers and CD-ROM" (3rd edition). Michael McCarthy i Felicity O'Dell. OUP 2012. 5/ Dowolny słownik polsko angielski i angielsko polski (drukowany lub elektroniczny, bez wskazania tytułu) 6/ Teksty, materiały audio i wideo dotyczące bieżących wydarzeń lub treściowo powiązane z tematem zajęć (media anglojęzyczne) |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu przedmiotu i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi: 1/ Wyraża swoją opinię na dany temat, używając argumentów za i przeciw 2/ Dyskutuje na zadany temat (np. teorie i mity, sukces), potrafiąc relacjonować zdarzenia i odpowiadać na uwagi i pytania słuchaczy. 3/ Relacjonuje czyjeś wypowiedzi, przebieg dyskusji, opinie innych 4/ Negocjuje, wyraża priorytety, uzasadnia wybory i prosi o wyjaśnienia stosując poznane na zajęciach idiomy i zwroty. 5/ Swobodnie formułuje definicje słów i tworzy słowa pochodne 6/ Używa środków perswazji np. w autoprezentacji, przekonując do swojego punktu widzenia 7/ Prowadzi rozmowę na podstawie cytatów i fotografii przedstawiających znanych ludzi opisując ich, spekulując, kto jest kim, komentując ich wypowiedzi i porządkując informacje na ich temat. 8/ Wyjaśnia problemy i udziela rad używając wyszukanego słownictwa i zdań złożonych. 9/ Pisze esej przedstawiający opinię oraz recenzję; Sprawnie i w zorganizowany sposób robi notatki z nagrania czy oglądanego filmu 10/ Czyta teksty literackie i opracowuje efekty samodzielnej lektury w postaci prezentacji |
Metody i kryteria oceniania: |
• Testy osiągnięć (po każdym ukończonym rozdziale podręcznika) – gramatyka, słownictwo, czytanie, słuchanie (50% oceny) • Praca pisemna + lektura – 10% • Moodle – zaliczone wszystkie zadania wykonane w terminie – 10% • Wejściówki (bieżące słownictwo i gramatyka) - 10% • Blog - częstotliwość/nakład pracy/poprawność językowa - 10% • Aktywność/obecność – 10% Wymagania: 60% punktów uzyskanych według powyższego systemu. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 60 godzin, 25 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Dominika Dziubała-Szrejbrowska, Agata Lewandowska | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-24 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 60 godzin, 25 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 60 godzin, 25 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.