Zarządzanie zasobami ludzkimi
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 11-ZZL-11-s |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Zarządzanie zasobami ludzkimi |
Jednostka: | Wydział Studiów Edukacyjnych |
Grupy: |
E-learning - przedmioty Wydziału Studiów Edukacyjnych Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Społecznych |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | język polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | Pedagogika Zarządzanie oświatą |
Poziom przedmiotu: | II stopień |
Cele kształcenia: | -Zdobycie podstawowej wiedzy o zarządzaniu zasobami ludzkimi w kontekście uwarunkowań zewnętrz- i wewnątrz-organizacyjnym -Poznanie przebiegu realizacji poszczególnych funkcji personalnych w firmach -Poznanie różnorodności struktur organizacyjnych działów personalnych firm -Analizowanie wybranych metod i narzędzi stosowanych w ZZL -Nabycie umiejętności z zakresu wdrażania wybranych narzędzi zarządzania personelem -Uzyskanie merytorycznego i metodycznego przygotowania do zajmowania się sprawami personalnymi w organizacji |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | I rok |
Skrócony opis: |
Istota ZZL Rodzaje i koncepcje ZZL Współczesne modele i trendy rozwojowe funkcji personalnej Rola, zadania i organizacja działu personalnego w firmie Podstawowe procedury kadrowe |
Pełny opis: |
Ustalenia pojęciowe i zarys rozwoju podejścia HRM w kontekście wewnątrz- i zewnątrz organizacyjnym; istota ZZL, rodzaje i koncepcje ZZL Współczesne modele i trendy rozwojowe funkcji personalnej; realizacja funkcji personalnej Zarządzanie zasobami ludzkimi na przykładzie rożnych przedsiębiorstw (duże, średnie i małe) działających w Polsce Rola, zadania i organizacja działu personalnego w firmie, Budowa i tworzenie działu personalnego Podstawowe procedury kadrowe: analiza pracy i planowanie personelu, rekrutacja i selekcja, ocenianie pracowników, systemy motywacyjne pracowników Tworzenie własnego warsztatu pracy osoby odpowiedzialnej za zarządzanie zasobami ludzkimi oraz świadome planowanie ścieżki kariery zawodowej jako zarządzającego placówką oświatową |
Literatura: |
1. Armstrong M., Zarządzanie zasobami ludzkimi. Strategia i działanie, Kraków 2010 2. Borkowska S. (red.), Zarządzanie zasobami ludzkimi w Polsce. Przeszłość, teraźniejszość, przyszłość, Warszawa 2007 3. Dessler, G. : Human Resource Management. Prentice Hall. New Jersey,2006. 4. Dubois D., Rothwell W. J., Zarządzanie zasobami ludzkimi oparte na kompetencjach, Gliwice 2007 5. Król H., Ludwiczyński A.(red.) , Zarządzanie zasobami ludzkimi. Tworzenie kapitału ludzkiego organizacji, Warszawa 2006 6. Listwan T., Zarządzanie kadrami, Warszawa 2010 7. Pocztowski A. (red.) Najlepsze praktyki zarządzania zasobami ludzkimi w Polsce, Studia przypadków, Warszawa 2004 8. Pocztowski A., Zarządzanie zasobami ludzkimi. Strategie – procesy - metody, Warszawa 2008 |
Efekty uczenia się: |
posiada podstawową wiedzę o zarządzaniu zasobami ludzkimi w kontekście uwarunkowań wewnętrznych, jak i zewnętrznych organizacji Zapoznanie z przebiegiem wybranych funkcji personalnych w firmach poznanie różnorodności struktur organizacyjnych działów personalnych w koncernach międzynarodowych, w firmach o kapitale rodzimym oraz instytucjach administracji publicznej Uzyskanie podstawowej wiedzy o metodach i narzędziach zarządzania personelem Rozwinięcie praktycznych umiejętności wdrażania wybranych procedur personalnych Uzyskanie podstawowej wiedzy niezbędnej osobie odpowiedzialnej za zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody oceniania: F- dyskusja na wykładzie F- obserwacja F- dyskusja na konwersatorium F- praca indywidualna F- grupowe rozwiązywanie case study P – zaliczenie pisemne P – egzamin ustny Kryteria oceniania: 5.0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne 4.5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne 4.0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne 3.5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami 3.0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne, ale z licznymi błędami 2.0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sławomir Banaszak | |
Prowadzący grup: | Sławomir Banaszak, Natalia Ulaniecka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie z notą Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sławomir Banaszak | |
Prowadzący grup: | Sławomir Banaszak, Natalia Ulaniecka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie z notą Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sławomir Banaszak | |
Prowadzący grup: | Sławomir Banaszak, Natalia Ulaniecka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie z notą Wykład - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.