Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Sporty różne - fitness

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 11-SRF-11-s
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Sporty różne - fitness
Jednostka: Wydział Studiów Edukacyjnych
Grupy: E-learning - przedmioty Wydziału Studiów Edukacyjnych
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Społecznych
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 1.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: język polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Kierunek studiów:

edukacja elementarna i wychowanie fizyczne

Poziom przedmiotu:

I stopień

Cele kształcenia:

1.1. Przekazanie wiedzy na temat zasad prowadzenia treningu fitness dla różnych grup wiekowych, zgodnie z nowoczesną wiedzą dotyczącą zajęć ogólnorozwojowych z elementami tańca. Przekazanie wiedzy o podstawowych pojęciach związanych z treningiem fitness;

1.2. Omówienie metodyki zajęć, technik oraz terminologii wykorzystywanej w treningu fitness oraz zajęć ogólnorozwojowych z przyborami;

1.3. Przygotowanie studenta do prowadzenia zajęć fitness zajęć z przyborami. Przygotowanie do prowadzenia zajęć z osobami w różnym wieku. Kształcenie w zakresie przedmiotu powinno prowadzić do zdobycia podstawowych umiejętności pedagogicznych oraz organizacyjnych niezbędnych do prowadzenia różnorodnych form zajęć fitness

Rok studiów (jeśli obowiązuje):

III rok

Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning):

zazwyczaj nie, jednak w roku akademickim 2020/2021 w związku z COVID-19 zajęcia będą realizowane zdalnie na MS Teams (w całości).

Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji:

elementarna sprawność fizyczna, prawidłowe nazewnictwo z zakresu systematyki ćwiczeń gimnastycznych, podstawowa wiedza z zakresu anatomii i fizjologii człowieka oraz anatomii funkcjonalnej

Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć:

materiały zastaną udostępnione przez prowadzącego

Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK:

Dyskusja, Metoda ćwiczeniowa, Pokaz i obserwacja

Nakład pracy studenta (punkty ECTS):

Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem 15

Praca własna studenta* Przygotowanie do zajęć 5

Czytanie wskazanej literatury 5

Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia 5

SUMA GODZIN 30

LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA ZAJĘĆ/PRZEDMIOTU 1

Skrócony opis:

Fitness to rodzaj intensywnych ćwiczeń, których celem jest wszechstronne wzmocnienie mięśni. Jest dążeniem do osiągnięcia maksymalnej sprawności fizycznej - poprzez różnorodne formy ruchowe dostosowane do możliwości, preferencji, oczekiwań jednostki.

Pełny opis:

Podczas zajęć fitness zaangażowane są wszystkie partie mięśni. Duży nacisk kładziemy na funkcjonalny rozwój organizmu.

Trening fitness jest wykonywany w powtarzanych seriach w określonej liczbie powtórzeń, jak również w określonym czasie.

Pozytywne efekty fitnessu to poprawa działania układu krążenia oraz wzrost wydolności organizmu, harmonijny rozwój mięśni poprzez zaangażowanie wielu grup mięśniowych w pojedyńczym ćwiczeniu oraz zastosowaniu różnorodnych przyborów typu: piłki gimnastyczne boby ball, sztangi, bosu, piłki ovoball i wiele innych.

Podczas zajęć fitness studenci poznają różne formy fitness takie jak: trening holistyczny, trening funkcjonalny, trening interwałowy, trening priopriocepcji, trening relaksacji.

Literatura:

• Bernatek- Brzózka P., Brzózka T. „ Fitness dla kobiet”, Wrocław 2010. (Wybrane fragmenty).

• Grodzka-Kubiak E., „Aerobik czy fitness”, Poznań 2002. (Wybrane fragmenty).

• Towarzystwo Krzwienia Kultury Fizycznej „Fitness, nowoczesne formy gimnastyki”, Warszawa 2009. (Wybrane fragmenty).

Efekty uczenia się:

Zna elementarną terminologię używaną w fitnessie oraz charakterystykę, główne założenia oraz podstawy metodyki zajęć ruchowych ze szczególnym uwzględnieniem treningu fitness.

Omawia sposoby i metody pracy w treningu fitness, ma elementarną wiedzę o fitness oraz jej powiązaniach z innymi dyscyplinami, potrafi wyjaśnić wpływ na zdrowie oraz cel zajęć fitness, opisać specyfikę treningu.

Potrafi przygotować i realizować zajęcia fitness z uwzględnieniem rozwoju oraz indywidualnego potencjału dzieci i dorosłych, jak również potrafi tworzyć warunki prorozwojowe dla uczestników zajęć fitness

Metody i kryteria oceniania:

bardzo dobry (bdb; 5,0):

dobry plus (+db; 4,5):

dobry (db; 4,0):

dostateczny plus (+dst; 3,5):

dostateczny (dst; 3,0):

niedostateczny (ndst; 2,0):

kolokwium ustne i Egzamin praktyczny (obserwacja wykonawstwa)

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Zajęcia laboratoryjne, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Kusa
Prowadzący grup: Joanna Kusa
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Zajęcia laboratoryjne - Zaliczenie z notą
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)