Sporty różne - fitness
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 11-SRF-11-s |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Sporty różne - fitness |
Jednostka: | Wydział Studiów Edukacyjnych |
Grupy: |
E-learning - przedmioty Wydziału Studiów Edukacyjnych Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Społecznych |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | język polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | edukacja elementarna i wychowanie fizyczne |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | 1.1. Przekazanie wiedzy na temat zasad prowadzenia treningu fitness dla różnych grup wiekowych, zgodnie z nowoczesną wiedzą dotyczącą zajęć ogólnorozwojowych z elementami tańca. Przekazanie wiedzy o podstawowych pojęciach związanych z treningiem fitness; 1.2. Omówienie metodyki zajęć, technik oraz terminologii wykorzystywanej w treningu fitness oraz zajęć ogólnorozwojowych z przyborami; 1.3. Przygotowanie studenta do prowadzenia zajęć fitness zajęć z przyborami. Przygotowanie do prowadzenia zajęć z osobami w różnym wieku. Kształcenie w zakresie przedmiotu powinno prowadzić do zdobycia podstawowych umiejętności pedagogicznych oraz organizacyjnych niezbędnych do prowadzenia różnorodnych form zajęć fitness |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | III rok |
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning): | zazwyczaj nie, jednak w roku akademickim 2020/2021 w związku z COVID-19 zajęcia będą realizowane zdalnie na MS Teams (w całości). |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | elementarna sprawność fizyczna, prawidłowe nazewnictwo z zakresu systematyki ćwiczeń gimnastycznych, podstawowa wiedza z zakresu anatomii i fizjologii człowieka oraz anatomii funkcjonalnej |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | materiały zastaną udostępnione przez prowadzącego |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Dyskusja, Metoda ćwiczeniowa, Pokaz i obserwacja |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem 15 Praca własna studenta* Przygotowanie do zajęć 5 Czytanie wskazanej literatury 5 Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia 5 SUMA GODZIN 30 LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA ZAJĘĆ/PRZEDMIOTU 1 |
Skrócony opis: |
Fitness to rodzaj intensywnych ćwiczeń, których celem jest wszechstronne wzmocnienie mięśni. Jest dążeniem do osiągnięcia maksymalnej sprawności fizycznej - poprzez różnorodne formy ruchowe dostosowane do możliwości, preferencji, oczekiwań jednostki. |
Pełny opis: |
Podczas zajęć fitness zaangażowane są wszystkie partie mięśni. Duży nacisk kładziemy na funkcjonalny rozwój organizmu. Trening fitness jest wykonywany w powtarzanych seriach w określonej liczbie powtórzeń, jak również w określonym czasie. Pozytywne efekty fitnessu to poprawa działania układu krążenia oraz wzrost wydolności organizmu, harmonijny rozwój mięśni poprzez zaangażowanie wielu grup mięśniowych w pojedyńczym ćwiczeniu oraz zastosowaniu różnorodnych przyborów typu: piłki gimnastyczne boby ball, sztangi, bosu, piłki ovoball i wiele innych. Podczas zajęć fitness studenci poznają różne formy fitness takie jak: trening holistyczny, trening funkcjonalny, trening interwałowy, trening priopriocepcji, trening relaksacji. |
Literatura: |
• Bernatek- Brzózka P., Brzózka T. „ Fitness dla kobiet”, Wrocław 2010. (Wybrane fragmenty). • Grodzka-Kubiak E., „Aerobik czy fitness”, Poznań 2002. (Wybrane fragmenty). • Towarzystwo Krzwienia Kultury Fizycznej „Fitness, nowoczesne formy gimnastyki”, Warszawa 2009. (Wybrane fragmenty). |
Efekty uczenia się: |
Zna elementarną terminologię używaną w fitnessie oraz charakterystykę, główne założenia oraz podstawy metodyki zajęć ruchowych ze szczególnym uwzględnieniem treningu fitness. Omawia sposoby i metody pracy w treningu fitness, ma elementarną wiedzę o fitness oraz jej powiązaniach z innymi dyscyplinami, potrafi wyjaśnić wpływ na zdrowie oraz cel zajęć fitness, opisać specyfikę treningu. Potrafi przygotować i realizować zajęcia fitness z uwzględnieniem rozwoju oraz indywidualnego potencjału dzieci i dorosłych, jak również potrafi tworzyć warunki prorozwojowe dla uczestników zajęć fitness |
Metody i kryteria oceniania: |
bardzo dobry (bdb; 5,0): dobry plus (+db; 4,5): dobry (db; 4,0): dostateczny plus (+dst; 3,5): dostateczny (dst; 3,0): niedostateczny (ndst; 2,0): kolokwium ustne i Egzamin praktyczny (obserwacja wykonawstwa) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR LAB
CZ PT |
Typ zajęć: |
Zajęcia laboratoryjne, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Kusa | |
Prowadzący grup: | Joanna Kusa | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Zajęcia laboratoryjne - Zaliczenie z notą |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.