Seminarium licencjackie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 11-SEMLIC-22-n |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium licencjackie |
Jednostka: | Wydział Studiów Edukacyjnych |
Grupy: |
E-learning - przedmioty Wydziału Studiów Edukacyjnych Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Społecznych |
Strona przedmiotu: | http://www.wse.amu.edu.pl |
Punkty ECTS i inne: |
6.00
|
Język prowadzenia: | język polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | Pedagogika |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | C1Zapoznanie z różnymi źródłami literatury, także z wybranymi pozycjami literatury obcojęzycznej C2 Rozwijanie umiejętności interpretowania literatury naukowej odnoszącej się do wybranych zagadnień pedagogicznych C3 Poszerzenie wiedzy z zakresu problematyki pedagogicznej, będącej tematem zainteresowań studenta C4 Rozwijanie umiejętności precyzyjnego i logicznego przedstawiania na piśmie wybranych zagadnień teoretycznych i konstruowania propozycji metodycznych C5 Kształtowanie umiejętności posługiwania się językiem specjalistycznym C6 Rozwijanie umiejętności argumentowania, odwoływania się do wybranych koncepcji teoretycznych, poglądów wybranych autorów C7 Kształtowanie postawy etycznego korzystania z cudzego dorobku naukowego i praw autorskich C8 Przekazywanie wiedzy na temat projektowania i prowadzenia badań pedagogicznych C9 Rozwijanie umiejętności projektowania działań dydaktycznych, wychowawczych, profilaktycznych i naprawczych w zakresie wybranych zagadnień pedagogicznych C10 Kształtowanie umiejętności formułowania wniosków i opracowania rekomendacji praktycznych w zakresie wybranych problemów społecznych |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | III rok |
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning): | Zajęcia / przedmiot prowadzone zdalnie (e-learning) (tak [częściowo/w całości] / nie): seminarium licencjackie w roku akademickim 2020/2021 prowadzone jest w formie zdalnej na platformie internetowej Teams, Moodle umożliwiających prowadzenie seminariów w trybie on-line w czasie rzeczywistym. |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | - Potwierdzona wiedza na temat elementarnej terminologii używanej w pedagogice, teoretycznych koncepcji psychologicznych, filozoficznych i społecznych będących podstawą działalności pedagogicznej - Potwierdzona wiedza o miejscu pedagogiki w systemie nauk oraz o jej przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi - Ogólna wiedza z zakresu problematyki pedagogicznej dotyczącej obszaru zainteresowań teoretycznych studenta w kontekście planowanej pracy dyplomowej |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | www.wse.amu.edu.pl |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Dyskusja Praca z tekstem Uczenie problemowe Metoda ćwiczeniowa Metody aktywizujące (np.: „burza mózgów”, technika analizy SWOT, technika drzewka decyzyjnego, metoda „kuli śniegowej”, konstruowanie „map myśli”) |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem 30 Praca własna studenta* Praca własna studenta- gromadzenie literatury i jej analiza 60 Praca własna studenta- przygotowywania opracowań teoretycznych i /lub metodycznych i/lub metodologicznych 60 Formułowanie wniosków i rekomendacji dla praktyki pedagogicznej 15 Przygotowanie do egzaminu dyplomowego 15 Inne (jakie?) - … SUMA GODZIN 180 LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA ZAJĘĆ/PRZEDMIOTU 6 pkt. |
Skrócony opis: |
Wyjaśnianie ogólnego schematu działań towarzyszących tworzeniu pracy dyplomowej, w tym określanie problematyki i tematu (tytułu) pracy Opanowanie technik poszukiwania literatury przedmiotu i materiałów źródłowych z zakresu pedagogiki i dyscyplin pokrewnych Zbieranie i porządkowanie literatury z zakresu pedagogiki i dyscyplin pokrewnych Opracowanie materiału: zagadnień teoretycznych i/lub wskazówek metodycznych zgodnie z zachowaniem głównych zasad pisarstwa naukowego Przestrzeganie zasad etyki podczas pisania pracy naukowej Ostateczne redagowanie tekstu pracy dyplomowej – formułowanie wniosków, rekomendacji dla praktyki pedagogicznej i ich prezentacja Przestrzeganie zasad etyki w trakcie projektowania i realizacji badań oraz proponowania rozwiązań praktycznych Prezentowanie wyników własnej pracy w formie wypowiedzi ustnej podczas egzaminu końcowego |
Pełny opis: |
Student/tka Charakteryzuje ogólny schemat działań towarzyszących tworzeniu pracy dyplomowej, poświęconej wybranym zagadnieniom pedagogicznym Korzysta ze źródeł literatury naukowej, także ze źródeł obcojęzycznych Interpretuje literaturę naukową odnoszącą się zagadnień pedagogicznych będących przedmiotem analiz W sposób precyzyjny i logiczny przedstawia na piśmie zagadnienia będące przedmiotem analiz teoretycznych i/lub rozwiązań metodycznych Opracowując zagadnienia teoretyczne i/lub proponując rozwiązania metodyczne używa języka specjalistycznego w sposób precyzyjny i spójny Prezentując wybrane zagadnienia teoretyczne i praktyczne popiera je argumentacją osadzoną w wybranych perspektywach teoretycznych, odwołuje się do poglądów wybranych autorów Przestrzega zasad etyki podczas cudzego dorobku naukowego i praw autorskich Wie jak zaprojektować i zrealizować badania pedagogiczne Konstruuje proste badania oraz analizuje ich wyniki Prezentuje wnioski końcowe przygotowanej pracy, wykorzystując posiadaną wiedzę Projektuje działania dydaktyczne, wychowawcze, profilaktyczne i naprawcze w zakresie wybranych zagadnień pedagogicznych Opracowuje rekomendacje praktyczne w zakresie wybranych problemów społecznych Jest świadomy istnienia etycznego wymiaru w badaniach naukowych i w trakcie projektowania rozwiązań Przedstawia w formie wypowiedzi ustnej ustnej wyniki swojej pracy podczas egzaminu końcowego |
Literatura: |
Teksty są dostępne są w Multimedialnych zasobach Biblioteki UAM oraz udostępniane przez osoby prowadzące zajęcia seminaryjne. K. Rubacha, Empiryczne badania ilościowe w pedagogice, [w:] Z. Kwieciński, B. Śliwerski, Pedagogika. Podręcznik akademicki, Warszawa 2019 D. Urbaniak-Zając, Empiryczne badania jakościowe w pedagogice, [w:] Z. Kwieciński, B. Śliwerski, Pedagogika. Podręcznik akademicki, Warszawa 2019 H. Muszyński, Metodologiczne vademecum badacza pedagoga, Poznań 2018 J. Brzeziński (red.), Metodologia badań społecznych. Wybór tekstów , Poznań 2011. B. Śliwerski, Problemy współczesnej edukacji, Warszawa 2009. M. Łobocki, Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2006. M. Łobocki, Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Kraków 2007. Cz. Cempel, Nowoczesne zagadnienia metodologii i filozofii badań, Poznań 2003. T. Pilch, T. Bauman (red.), Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Wyd. 2, Warszawa 2000. (książka dostępna na akademia.eu) Umberto Eco, Jak napisać pracę dyplomową, Warszawa 2007. |
Efekty uczenia się: |
Symbole EU dla kierunku studiów K_W03 K_U04 K_U01 K_U02 K_U04 K_U02 K_K03 K_W03 K_U03 K_U02 K_U03 K_U03 K_K03 K_U04 |
Metody i kryteria oceniania: |
bardzo dobry (bdb; 5,0): dobry plus (+db; 4,5): dobry (db; 4,0): dostateczny plus (+dst; 3,5): dostateczny (dst; 3,0): niedostateczny (ndst; 2,0): |
Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Sławomir Banaszak, Agnieszka Barczykowska, Aleksandra Boroń, Marek Budajczak, Agnieszka Cybal-Michalska, Małgorzata Cywińska, Andrzej Ćwikliński, Sławomir Futyma, Edyta Głowacka-Sobiech, Tomasz Gmerek, Justyna Gulczyńska, Daria Hejwosz-Gromkowska, Wiesław Jamrożek, Sylwia Jaskulska, Katarzyna Kabacińska-Łuczak, Renata Michalak, Maciej Muskała, Krzysztof Ratajczak, Katarzyna Segiet, Waldemar Segiet, Paweł Topol | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Seminarium - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-24 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Barczykowska, Aleksandra Boroń, Marek Budajczak, Agnieszka Cybal-Michalska, Andrzej Ćwikliński, Agnieszka Gromkowska-Melosik, Justyna Gulczyńska, Daria Hejwosz-Gromkowska, Katarzyna Kabacińska-Łuczak, Maciej Muskała, Katarzyna Segiet, Waldemar Segiet | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Seminarium - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Sławomir Banaszak, Agnieszka Barczykowska, Marek Budajczak, Agnieszka Cybal-Michalska, Andrzej Ćwikliński, Edyta Głowacka-Sobiech, Tomasz Gmerek, Justyna Gulczyńska, Daria Hejwosz-Gromkowska, Katarzyna Kabacińska-Łuczak, Maciej Muskała, Krzysztof Ratajczak, Katarzyna Segiet, Waldemar Segiet | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Seminarium - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Barczykowska, Agnieszka Cybal-Michalska, Edyta Głowacka-Sobiech, Daria Hejwosz-Gromkowska, Katarzyna Kabacińska-Łuczak, Joanna Kozielska, Zbyszko Melosik, Maciej Muskała, Katarzyna Segiet, Waldemar Segiet | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Seminarium - Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.