Planowanie pracy w placówkach oświatowo-wychowawczych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 11-PPWO-11-s |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Planowanie pracy w placówkach oświatowo-wychowawczych |
Jednostka: | Wydział Studiów Edukacyjnych |
Grupy: |
E-learning - przedmioty Wydziału Studiów Edukacyjnych Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Społecznych |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | język polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | Pedagogika |
Poziom przedmiotu: | II stopień |
Cele kształcenia: | Wyposażenie studenta w wiedzę dotyczącą planowania pracy w placówce oświatowo – wychowawczej. Uświadomienie potrzeby właściwego kształtowania komunikacji interpersonalnej wynikającego ze specyfiki działań w zakresie planowania pracy placówce oświatowo - wychowawczej. Przygotowanie do wykorzystywania podstawowej wiedzy teoretycznej z zakresu planowania i zarządzania placówką oświatową w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych. Inspirowanie do działań promujących całożyciową edukację. Zwrócenie uwagi na szczególne znaczenie etyki zawodowej w zakresie wykonywania zadań w obszarze planowania pracy w placówkach oświatowo - wychowawczych. |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | III rok |
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning): | tak |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | brak |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | Materiały do zajęć można uzyskać w bibliotece, czytelni, na wskazanych stronach internetowych oraz w materiałach przekazanych przez wykładowcę. |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Miniwykład, stawianie pytań, inicjowanie dyskusji, praca z tekstem |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | 3 |
Skrócony opis: |
Studenci zostaną zaznajomieni z podstawami planowania w palcówce oświatowej i szkole.W pierwszej kolejności zostaną przedstawione podstawowe zagadnienia, stanowiące ogólne podstawy planowania. W drugiej - prezentowane treści z zakresu planowania dotyczyć będą koncepcji planu szkoły, arkusza organizacyjnego i innych obowiązujących planów. |
Pełny opis: |
Planowanie i zarządzanie placówką oświatową - koncepcja pracy szkoły Komunikacja interpersonalna w odniesieniu do planowania pracy placówek oświatowych. Arkusz organizacyjny szkoły - plan globalny. Analiza i interpretacja wybranych problemów edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych w kontekście planowania działań edukacyjnych: plan wychowawczy, program profilaktyki, program profilaktyczny. Problemy etyczno-moralne oraz etyczno-zawodowe w odniesieniu do zadań wynikających z planowania pracy placówki oświatowej. |
Literatura: |
Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty ze zmianami J. Radziewicz, O planowaniu pracy wychowawczej, Warszawa 1989. J. Ochenduszko, Planowanie pracy dydaktycznej nauczyciela. Poradnik. Biblioteczka Reformy Oświatowej, Bydgoszcz 1997. Decker F. Walker, Jonas F. Soltis, Program i cele kształcenia. tłum. K. Kruszewski, Warszawa 2000. K. Grabowska, W. Kołodziej, Nadzór pedagogiczny dyrektora sprawowany poprzez wewnętrzne mierzenie jakości pracy w praktyce, Białystok 2000. Józef Pielachowski, Organizacja i zarządzanie oświatą i szkołą, Poznań 2000. J. Semrau, Mierzenie jakości. Program rozwoju szkoły. Raport, Oficyna wydawnicza, Poznań 2001. |
Efekty uczenia się: |
Student ma uporządkowaną wiedzę na temat wychowania i kształcenia, planowania i zarządzania placówką oświatową. Student posiada elementarną wiedzę dotyczącą procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, ich prawidłowości i zakłóceń. Student potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu planowania i zarządzania placówką oświatową w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych. Student potrafi inspirować podmioty uczestniczące w procesie edukacyjnym do własne rozwoju, wspierać ich samodzielność w zdobywaniu wiedzy, a także inspirować do działań na rzecz uczenia się przez całe życie. Student ma przekonanie o wadze przestrzegania zasad etyki zawodowej i postępowania w sposób właściwy zgodnie z określonymi postawami etyczno-moralnymi. |
Metody i kryteria oceniania: |
Analiza odpowiedzi na pytania, ocena projektu, |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mirosław Radoła | |
Prowadzący grup: | Mirosław Radoła | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Konwersatorium - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mirosław Radoła | |
Prowadzący grup: | Mirosław Radoła | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Konwersatorium - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mirosław Radoła | |
Prowadzący grup: | Mirosław Radoła | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Konwersatorium - Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.