Przygotowanie do praktyki zawodowej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 11-PPRZO-11-s |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Przygotowanie do praktyki zawodowej |
Jednostka: | Wydział Studiów Edukacyjnych |
Grupy: |
E-learning - przedmioty Wydziału Studiów Edukacyjnych Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Społecznych |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | język polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | Pedagogika |
Poziom przedmiotu: | II stopień |
Cele kształcenia: | Zapoznanie ze specyfiką pracy dyrektora szkoły/placówki Zapoznanie ze specyfiką pracy wicedyrektora szkoły/placówki Pogłębianie i rozwijanie umiejętności wykonywania zadań i obowiązków na stanowisku dyrektora szkoły/placówki Pogłębianie i rozwijanie umiejętności wykonywania zadań i obowiązków na stanowisku wicedyrektora szkoły/placówki Rozwinięcie umiejętności komunikacji i pracy w grupie Rozwinięcie umiejętności dyskusji w grupie Rozwinięcie umiejętności projektowania działań na rzecz szkoły/placówki |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | II rok |
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning): | tak |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | brak |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | 3 |
Pełny opis: |
Zasady specyfiki pracy dyrektora szkoły/placówki Szerokie i zróżnicowane rodzaje obowiązków i typy zadań na stanowisku dyrektora szkoły/placówki Szerokie i zróżnicowane rodzaje obowiązków i typy zadań na stanowisku wicedyrektora szkoły/placówki Prawne aspekty pracy na stanowisku dyrektora szkoły/placówki |
Literatura: |
1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jednolity Dz. U. z 2004, Nr 256, poz. 2572 ze zmianami). 2. Ustawa Prawo Oświatowe 3. Oleksyn T., Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji, Kraków 2008. 4.. Pielachowski J., Organizacja i zarządzanie oświatą i szkołą, Poznań 1999. |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi: Zna i rozumie specyfikę pracy dyrektora szkoły/placówki h oraz dialogu społecznego Zna i rozumie specyfikę pracy wicedyrektora szkoły/placówki h oraz dialogu społecznego Prowadzić badania pedagogiczne, potrafi sformułować wnioski, opracować i zaprezentować wyniki oraz wskazać możliwości rozwoju placówki oświatowej. Prezentować własne pomysły i sugestie w kontekście zarządzania palcówki oświatowej. Ma umiejętność wykonywania złożonych i zróżnicowanych zadań i obowiązków dyrektora szkoły/placówki Uczestniczyć w dyskusji, posiada zdolność wyrażania własnych opinii Współpracować w grupie |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena znajomości regulaminu praktyk, esej |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-24 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mirosław Radoła | |
Prowadzący grup: | Mirosław Radoła | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Konwersatorium - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Christoph | |
Prowadzący grup: | Monika Christoph | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Konwersatorium - Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.