Praktyka pedagogiczna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 11-PDDP-12-s |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyka pedagogiczna |
Jednostka: | Wydział Studiów Edukacyjnych |
Grupy: |
E-learning - przedmioty Wydziału Studiów Edukacyjnych Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Społecznych |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Kierunek studiów: | pedagogika |
Cele kształcenia: | C1 - zapoznanie studentów z funkcjonowanie placówek oświatowych w obszarze doradztwa edukacyjno-zawodowego C2- Dostarczenie wiedzy o potrzebach kierowników i klientów poszczególnych placówek oświatowych C3 -Budowanie kluczowych kompetencji w zakresie komunikacji interpersonalnych niezbędnych w pracy szkolnego doradcy zawodowego C4 -Przekazanie elementarnej wiedzy o bezpieczeństwie i higienie pracy w wybranych instytucjach edukacyjnych/ oświatowych C5- Zapoznanie z zasadami etycznymi w pracy pedagoga- doradcy zawodowego |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Dyskusja Praca z tekstem Metoda analizy przypadków Metoda ćwiczeniowa Pokaz i obserwacja Metody aktywizujące (np.: „burza mózgów”, technika analizy SWOT, technika drzewka decyzyjnego, metoda „kuli śniegowej”, konstruowanie „map myśli”) |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | 2 |
Literatura: |
Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty. (Dz. U. z 2018 r. poz. 1457, 1560, 1669 i 2245) Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (Dz.U. z 2017 r. poz. 59 z poźn. zmian.) Materiały metodyczne udostępniane przez opiekuna praktyk z ramienia instytucji w której realizowana jest praktyka pedagogiczna |
Efekty uczenia się: |
Zna i rozumie specyfikę pracy doradcy zawodowego w systemie oświaty Zna i rozumie specyfikę potrzeb kierownictwa oraz klientów wybranych placówek edukacyjnych Potrafi wymienić kluczowe kompetencje społeczne niezbędne do pracy zawodowej szkolnego doradcy zawodowego Ma umiejętność wykonywania i złożenia prawidłowej dokumentacji formalnej niezbędnej do zaliczenia praktyki pedagogicznej Ma umiejętność zastosowania podstawowych zasad bezpieczeństwa i higieny pracy w wybranych placówkach Ma umiejętność zastosowania podstawowych zasad etycznych w pracy pedagoga - szkolnego doradcy zawodowego |
Metody i kryteria oceniania: |
bardzo dobry (bdb; 5,0): dobry plus (db plus; 4,5): dobry (db; 4,0): dostateczny plus (dst plus; 3,5): dostateczny (dst; 3,0): niedostateczny (ndst; 2,0): 5.0 - student odbył praktykę w terminie i w wymaganej ilości godzin - student prawidłowo wykonał zadania przewidziane programem praktyki - student wykazywał właściwe postawy względem klientów i współpracowników w instytucji - student zachowywał zasady bhp oraz higieny pracy -student dostarczył wymagany komplet dokumentów 4.0 - student odbył praktykę w terminie i w wymaganej ilości godzin - student w większości prawidłowo wykonał zadania przewidziane programem praktyki, niewielkie uchybienia nie wpływały na całokształt jego pracy - student zwykle wykazywał właściwe postawy względem klientów i współpracowników w instytucji, w kilku sytuacjach jego zachowanie musiało zostać skorygowane przez opiekuna - student zwykle zachowywał zasady bhp oraz higieny pracy -student dostarczył wymagany komplet dokumentów 3.0 - student odbył praktykę w terminie i w wymaganej ilości godzin - student nie wykonał prawidłowo znacznej części zadań przewidzianych programem praktyki, ale po konsultacji potrafił jej poprawić, - student nie zawsze wykazywał właściwe postawy względem klientów i współpracowników w instytucji, ale po konsultacji wprowadził korektę swoich zachowań - student nie zawsze zachowywał zasady bhp oraz higieny pracy, ale po konsultacji wprowadził korektę swoich zachowań -student dostarczył wymagany komplet dokumentów 2.0 - student nie odbył praktyki we właściwym terminie i/lub w wymaganej ilości godzin - student nieprawidłowo wykonał zadania przewidziane programem praktyki lub nie wykonał ich wcale - student często lub wcale nie wykazywał właściwych postawy względem klientów i współpracowników w instytucji - student nie zachowywał zasad bhp oraz higieny pracy -student nie dostarczył wymaganego kompletu dokumentów |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Praktyka, 50 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Barańska | |
Prowadzący grup: | Magdalena Barańska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Praktyka - Zaliczenie z notą |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Cele kształcenia przedmiotu cyklu: | C1 - zapoznanie studentów z funkcjonowanie placówek oświatowych w obszarze doradztwa edukacyjno-zawodowego C2- Dostarczenie wiedzy o potrzebach kierowników i klientów poszczególnych placówek oświatowych C3 -Budowanie kluczowych kompetencji w zakresie komunikacji interpersonalnych niezbędnych w pracy szkolnego doradcy zawodowego C4 -Przekazanie elementarnej wiedzy o bezpieczeństwie i higienie pracy w wybranych instytucjach edukacyjnych/ oświatowych C5- Zapoznanie z zasadami etycznymi w pracy pedagoga- doradcy zawodowego |
|
Literatura: |
Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty. (Dz. U. z 2018 r. poz. 1457, 1560, 1669 i 2245) Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (Dz.U. z 2017 r. poz. 59 z poźn. zmian.) Materiały metodyczne udostępniane przez opiekuna praktyk z ramienia instytucji w której realizowana jest praktyka pedagogiczna |
|
Uwagi: |
w semestrze zimowym 2020/2021 mogą odbywać się zdalnie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Praktyka, 50 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Barańska | |
Prowadzący grup: | Magdalena Barańska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Praktyka - Zaliczenie z notą |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Cele kształcenia przedmiotu cyklu: | C1 - zapoznanie studentów z funkcjonowanie placówek oświatowych w obszarze doradztwa edukacyjno-zawodowego C2- Dostarczenie wiedzy o potrzebach kierowników i klientów poszczególnych placówek oświatowych C3 -Budowanie kluczowych kompetencji w zakresie komunikacji interpersonalnych niezbędnych w pracy szkolnego doradcy zawodowego C4 -Przekazanie elementarnej wiedzy o bezpieczeństwie i higienie pracy w wybranych instytucjach edukacyjnych/ oświatowych C5- Zapoznanie z zasadami etycznymi w pracy pedagoga- doradcy zawodowego |
|
Literatura: |
Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty. (Dz. U. z 2018 r. poz. 1457, 1560, 1669 i 2245) Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (Dz.U. z 2017 r. poz. 59 z poźn. zmian.) Materiały metodyczne udostępniane przez opiekuna praktyk z ramienia instytucji w której realizowana jest praktyka pedagogiczna |
|
Uwagi: |
w semestrze zimowym 2020/2021 mogą odbywać się zdalnie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Praktyka, 50 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Barańska | |
Prowadzący grup: | Magdalena Barańska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Praktyka - Zaliczenie z notą |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Cele kształcenia przedmiotu cyklu: | C1 - zapoznanie studentów z funkcjonowanie placówek oświatowych w obszarze doradztwa edukacyjno-zawodowego C2- Dostarczenie wiedzy o potrzebach kierowników i klientów poszczególnych placówek oświatowych C3 -Budowanie kluczowych kompetencji w zakresie komunikacji interpersonalnych niezbędnych w pracy szkolnego doradcy zawodowego C4 -Przekazanie elementarnej wiedzy o bezpieczeństwie i higienie pracy w wybranych instytucjach edukacyjnych/ oświatowych C5- Zapoznanie z zasadami etycznymi w pracy pedagoga- doradcy zawodowego |
|
Literatura: |
Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty. (Dz. U. z 2018 r. poz. 1457, 1560, 1669 i 2245) Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (Dz.U. z 2017 r. poz. 59 z poźn. zmian.) Materiały metodyczne udostępniane przez opiekuna praktyk z ramienia instytucji w której realizowana jest praktyka pedagogiczna |
|
Uwagi: |
w semestrze zimowym 2020/2021 mogą odbywać się zdalnie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Praktyka, 50 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Barańska | |
Prowadzący grup: | Magdalena Barańska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Praktyka - Zaliczenie z notą |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Cele kształcenia przedmiotu cyklu: | C1 - zapoznanie studentów z funkcjonowanie placówek oświatowych w obszarze doradztwa edukacyjno-zawodowego C2- Dostarczenie wiedzy o potrzebach kierowników i klientów poszczególnych placówek oświatowych C3 -Budowanie kluczowych kompetencji w zakresie komunikacji interpersonalnych niezbędnych w pracy szkolnego doradcy zawodowego C4 -Przekazanie elementarnej wiedzy o bezpieczeństwie i higienie pracy w wybranych instytucjach edukacyjnych/ oświatowych C5- Zapoznanie z zasadami etycznymi w pracy pedagoga- doradcy zawodowego |
|
Literatura: |
Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty. (Dz. U. z 2018 r. poz. 1457, 1560, 1669 i 2245) Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (Dz.U. z 2017 r. poz. 59 z poźn. zmian.) Materiały metodyczne udostępniane przez opiekuna praktyk z ramienia instytucji w której realizowana jest praktyka pedagogiczna |
|
Uwagi: |
w semestrze zimowym 2020/2021 mogą odbywać się zdalnie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.