Fundusze Unii Europejskiej w polskim systemie oświaty
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 11-FUE-11-n |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Fundusze Unii Europejskiej w polskim systemie oświaty |
Jednostka: | Wydział Studiów Edukacyjnych |
Grupy: |
E-learning - przedmioty Wydziału Studiów Edukacyjnych Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Społecznych |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | język polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | Pedagogiką |
Poziom przedmiotu: | II stopień |
Cele kształcenia: | Celem nauczania przedmiotu jest przekazanie wiedzy o Funduszach Strukturalnych w aspekcie polityk, instytucji, regulacji prawnych, dokumentów strategicznych i operacyjnych regulujących ich funkcjonowanie, a także sposobach pozyskiwania środków z Unii Europejskiej w obszarze oświaty. |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | I rok |
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning): | Tak |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Brak |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | Materiały do zajęć można uzyskać w bibliotece, czytelni, na wskazanych stronach internetowych oraz w materiałach przekazanych przez wykładowcę. |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Miniwykład, stawianie pytań, inicjowanie dyskusji, praca w grupach |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | 2 |
Skrócony opis: |
Student zdobędzie wiedzę z zakresu funduszy strukturalnych, podstaw prawnych regulujących funkcjonowanie Funduszy oraz przygotowania wniosków do wybranych projektów oświatowych. |
Pełny opis: |
1. FUNDUSZE STRUKTURALNE – szczegółowa charakterystyka i zakres działań oraz praktyczne rozwiązania 2. Zakres działań Funduszy Strukturalnych w okresie programowania 2018-2022 ze szczególnym uwzględnieniem finansowania polskich programów operacyjnych w obszarze oświaty. 3. Podstawy prawne regulujące funkcjonowanie Funduszy Strukturalnych. 4. Instytucje w systemie zarządzania i wdrażania Funduszy Strukturalnych. 5. PROCEDURY KONKURSOWE WYBORU PROJEKTÓW DO DOFINANSOWANIA - województwo wielkopolskie. |
Literatura: |
1. Kierzkowski T., Fundusze strukturalne oraz Fundusz Spójności, C.H. Beck, Warszawa 2009. 2. Fundusze UE doświadczenia i perspektywy, red. J. Babiak, Warszawa 2006. 3. Ładysz J., Polityka strukturalna Polski i Unii Europejskiej, Warszawa 2008. 4. Portal Funduszy Europejskich: http://www.funduszeeuropejskie.gov.pl. 5. Poździk R., Ocena i wybór projektów do dofinansowania z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego i Funduszu Spójności, Wydawnictwo Sejmowe, Warszawa 2013. |
Efekty uczenia się: |
Student zna podstawowe reguły funkcjonowania polityki strukturalnej. Rozumie specyfikę realizacji polityki strukturalnej na poziomie krajowym. Student analizuje funkcjonowanie funduszy unijnych na poziomie regionalnym i lokalnym. Student ma świadomość ważności i znaczenia funduszy dla rozwoju Polski. |
Metody i kryteria oceniania: |
Analiza odpowiedzi na pytania, ocena projektu |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mirosław Radoła | |
Prowadzący grup: | Mirosław Radoła | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Wykład - Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.