Seminarium dyplomowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-SDaj-ILS-22 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium dyplomowe |
Jednostka: | Instytut Lingwistyki Stosowanej |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze Przedmioty dla programu X-S1x-LingStX |
Punkty ECTS i inne: |
6.00
|
Język prowadzenia: | język angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | Lingwistyka stosowana z wiodącym językiem angielskim |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | Przygotowanie teoretyczne oraz praktyczne do napisania pracy dyplomowej, skutkujące w kolejnym semestrze jej oddaniem i obroną. Przygotowanie do egzaminu dyplomowego. |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | III rok |
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning): | Nie dotyczy. |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Student/ studentka winien/winna posiadać podstawową wiedzę o specyfice przedmiotowej i metodologicznej filologii, umiejętność samodzielnego zdobywania wiedzy oraz zaliczenie modułów z I i II roku studiów |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | Wszystkie materiały udostępniane są w formie elektronicznej lub papierowej przez prowadzącego. |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Wykład z prezentacją multimedialną wybranych zagadnień Dyskusja Praca z tekstem Metoda analizy przypadków Metoda badawcza (dociekania naukowego) Metoda projektu Demonstracje dźwiękowe i/lub video Metody aktywizujące (np.: „burza mózgów”, technika analizy SWOT, technika drzewka decyzyjnego, metoda „kuli śniegowej”, konstruowanie „map myśli”) Praca w grupach |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | 3 ETCS |
Skrócony opis: |
Student przygotowuje pracę dyplomową w języku angielskim pod kierunkiem promotora. |
Pełny opis: |
Podstawowe pojęcia i zagadnienia dotyczące badań, z ukierunkowaniem na badania związane bezpośrednio z wiodącą tematyką seminarium Główne teorie powiązane z tematyką seminarium Przygotowanie wypowiedzi dotyczącej badanego i opisywanego problemu badawczego Stworzenie rozdziału wprowadzającego do pracy dyplomowej, spisu podstawowej literatury oraz planu pracy w języku angielskim Metodologia tworzenia pracy badawczej Różnice i odmienność kulturowa omówiona w odniesieniu do zakresu tematyki seminarium |
Literatura: |
Literatura z obszaru glottodydaktyki: Brown, D. 2007. Principles of Language Learning and Teaching. New York: Pearson Education. Dakowska, M. 2001. Psycholingwistyczne podstawy dydaktyki języków obcych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Dakowska, M. 2005. Teaching English as a Foreign Language. A Guide for Professionals. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Dӧrnyei, Z. 2012. The Psychology of Second Language Acquisition. Oxford: Oxford University Press. Ellis, R. 1994. The Study of Second Language Acquisition. Oxford: Oxford University Press. Harmer, J. 2007. The Practice of English Language Teaching. Harlow: Pearson Longman. Hedge, T. 2007. Teaching and Learning in the Language Classroom. Oxford: Oxford University Press. Literatura z obszaru analizy dyskursu: Johnston B. 2008.Discourse Analysis.Oxford: Blackwell. Mey, J. L. 2001. Pragmatics. An Introduction. Oxford: Blackwell. Nunan, D. 1993. Introducing Discourse Analysis. London: Penguin English. Schiffin D., D. Tannen and H. Hamilton. 2005. The Handbook of Discourse Analysis. Malden: Blackwell Publishing. Sage Publications. Wooffitt, R. 2005. Conversation Analysis and Discourse Analysis. A Comparative and Critical Introduction. Literatura z obszaru językoznawstwa porównawczego: Ebeling, J. S.O. Ebeling. 2013. Patterns in contrast. Amsterdam: John Benjamins Publishing Company. Fisiak, J., M. Lipińska-Grzegorek, T. Zabrocki. 1978. An introductory English-Polish Contrastive Grammar. Warszawa: PWN. Jadacka, H. 2005. Kultura języka polskiego. Fleksja, słowotwórstwo, składnia. Warszawa: PWN. Szymanek, B. 2015. A panorama of Polish word-formation. Lublin: KUL. Wilim, E., E. Mańczak-Wohlfeld. 1997. A contrastive approach to problems in English. Warszawa: PWN. Willems, D., B. Defrancq, T. Colleman, D. Noël (eds.). 2003. Contrastive analysis in language. New York: Palgrave Macmillan. |
Efekty uczenia się: |
Zna podstawowe pojęcia i zagadnienia dotyczące badań z zakresu podstawowej tematyki seminarium Ma uporządkowaną wiedzę ogólną i szczegółową na z zakresu podstawowej tematyki seminarium Posługuje się głównymi teoriami z zakresu języka, paradygmatami badawczymi danej specjalizacji Posiada umiejętności przygotowania wystąpień ustnych w języku angielskim i polskim, dotyczących zagadnień związanych z tematyką seminarium Wie jak stworzyć strukturę pracy, przygotować bibliografię oraz postawić pytania badawcze Zna metody najważniejsze pracy metody badawcze Wykazuje się otwartością i tolerancją wobec innych kultur |
Metody i kryteria oceniania: |
bardzo dobry (bdb; 5,0): dobry plus (+db; 4,5): dobry (db; 4,0): dostateczny plus (+dst; 3,5): dostateczny (dst; 3,0): niedostateczny (ndst; 2,0): Kryteria oceny pracy dyplomowej i egzaminu dyplomowego: Ocena formująca: a) przygotowanie do zajęć, b) znajomość wyznaczonej literatury, c) umiejętność krytycznego formułowania problemów badawczych. Ocena podsumowująca: a) prezentacja ustna przygotowana w oparciu o literaturę przedmiotu. Szczegółowe kryteria oceny: 5 – bardzo dobre przygotowanie merytoryczne; świetna umiejętność łączenia ze sobą wiedzy teoretycznej i praktycznej z różnych źródeł; samodzielne wyszukanie tematu pracy dyplomowej oraz jego bardzo dobre przedstawienie i sformułowanie problemu badawczego; bardzo dobre opracowanie bibliografii pracy dyplomowej (uwzględnia wszystkie kluczowe dla tematu pozycje). 4.5 – dobre przygotowanie merytoryczne oraz umiejętność łączenia ze sobą wiedzy teoretycznej i praktycznej z różnych źródeł; samodzielne wyszukanie tematu pracy dyplomowej oraz jego bardzo dobre przedstawienie i uzasadnienie; bardzo dobre opracowanie bibliografii pracy dyplomowej (uwzględnia prawie wszystkie kluczowe dla tematu pozycje). 4.0 – dobre przygotowanie merytoryczne oraz umiejętność łączenia ze sobą wiedzy teoretycznej i praktycznej; samodzielne wyszukanie tematu pracy dyplomowej i jego bardzo dobre przedstawienie i uzasadnienie; dobre opracowanie bibliografii pracy dyplomowej (uwzględnia większości kluczowych dla tematu pozycji). 3.5 – przygotowanie merytoryczne oraz umiejętność łączenia ze sobą wiedzy teoretycznej poprawne choć z niedociągnięciami; niesamodzielny wybór tematu pracy dyplomowej i jego dobre przedstawienie i uzasadnienie; dobre opracowanie bibliografii pracy dyplomowej (uwzględnia część kluczowych dla tematu pozycji). 3.0 – słabe przygotowanie merytoryczne; umiejętność łączenia ze sobą wiedzy teoretycznej poprawne; niesamodzielny wybór tematu pracy dyplomowej i jego dostateczne przedstawienie i uzasadnienie; słabe opracowanie bibliografii pracy dyplomowej (nie uwzględnia wielu kluczowych dla tematu pozycji). 2.0 – bardzo słabe przygotowanie merytoryczne oraz niewystarczająca umiejętność łączenia ze sobą wiedzy teoretycznej oraz praktyki; niesamodzielny wybór tematu pracy dyplomowej i nieumiejętność jego przedstawienia i uzasadnienia; brak opracowania bibliografii lub opracowanie bibliografii bez uwzględnienia większości kluczowych dla tematu pozycji) . Warunkiem dyskwalifikującym jest także niedokonanie tematu wyboru pracy dyplomowej. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN SEM
WT SEM
SEM
ŚR CZ SEM
SEM
PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Augustyn Surdyk | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Matulewska, Agnieszka Nowicka, Augustyn Surdyk, Anna Szczepaniak-Kozak, Artur Urbaniak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Seminarium - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT SEM
SEM
SEM
ŚR CZ SEM
SEM
PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Nowicka, Dorota Owczarek, Augustyn Surdyk, Anna Szczepaniak-Kozak, Artur Urbaniak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT SEM
SEM
ŚR CZ SEM
SEM
SEM
PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Szymon Machowski, Dorota Owczarek, Anna Szczepaniak-Kozak, Paula Trzaskawka, Artur Urbaniak, Danuta Wiśniewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.