Praktyczna nauka języka niemieckiego - sprawnosci zintegrowane
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-PNJNsz-36 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka niemieckiego - sprawnosci zintegrowane |
Jednostka: | Instytut Filologii Wschodniosłowiańskich |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze |
Punkty ECTS i inne: |
6.00
|
Język prowadzenia: | język niemiecki |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | kierunek studiów: filologia wschodniosłowiańska specjalność studiów: filologia rosyjska z lingwistyką stosowaną |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | Cel modułu kształcenia: osiągnięcie pierwszego stopnia kompetencji komunikacyjnych w zakresie języka niemieckiego na poziomie B1.1 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego C1 przyswojenie słownictwa na poziomie B1.1 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego C2 rozwijanie kompetencji gramatycznej na poziomie B1.1 C3 rozwijanie umiejętności czytania ze zrozumieniem na poziomie B1.1 C4 rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem na poziomie B1.1 C5 rozwijanie kompetencji mówienia na poziomie B1.1 C6 rozwijanie kompetencji pisania na poziomie B1.1 C7 zapoznanie ze zjawiskami kulturowymi dotyczącymi niemieckiego obszaru językowego na poziomie B1.1 C8 rozwijanie postawy otwartości i tolerancji wobec innych osób, poglądów i kultur C9 rozwijanie strategii efektywnego uczenia się i organizowania pracy własnej i w grupie |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | II rok |
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning): | nie |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | wiedza z zakresu gramatyki, słownictwa i zjawisk kulturowych dotyczących niemieckiego obszaru językowego na poziomie A2 Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego oraz umiejętności komunikacyjne z zakresu sprawności słuchania, czytania, mówienia i pisania w języku niemieckim na tym samym poziomie |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | Ramowy plan zajęć przedstawiany jest na pierwszych zajęciach w semestrze. Zostaje on także przesłany na zbiorczą skrzynkę mailową każdej grupy. |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Dyskusja Praca z tekstem Gra dydaktyczna/symulacyjna Rozwiązywanie zadań (np.: obliczeniowych, artystycznych, praktycznych) Metoda ćwiczeniowa Metoda warsztatowa Metoda projektu Pokaz i obserwacja Demonstracje dźwiękowe i/lub video Metody aktywizujące (np.: „burza mózgów”, technika analizy SWOT, technika drzewka decyzyjnego, metoda „kuli śniegowej”, konstruowanie „map myśli”) Praca w grupach |
Pełny opis: |
Opis wyglądu i charakteru człowieka Zawód i praca Mieszkanie Korespondencja e-mailowa Opis danych statystycznych Składanie reklamacji Przeprowadzanie rozmów telefonicznych Obsługa klienta Nowe technologie Zaproszenia Prasa w Niemczech Deklinacja przymiotnika w roli rzeczownika Czas przeszły Präteritum Zdania przydawkowe (=względne) Zdania okolicznikowe przyzwolenia z obwohl i trotzdem Czas przyszły Futur I Używanie spójnika falls |
Literatura: |
Julia Braun-Podeschwa, Charlotte Habersack, Angela Pude (2014). Menschen B1/1 Kursbuch mit DVD-ROM. Hueber Anna Breitsameter, Angela Pude, Sabine Glas-Peters (2014). Menschen B1/1 Arbeitsbuch mit Audio-CD. Hueber Grammatik aktiv: Übungsgrammatik A1/B1 mit eingelegter Hor-CD, Cornelsen, 2016 Intensivtrainer Wortschatz und Grammatik B1, Klett, 2012 |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia efektów uczenia się student/ka: zna (w zakresie B1/1) słownictwo oraz gramatykę języka niemieckiego na poziomie B1 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego potrafi w języku niemieckim zrozumieć krótkie artykuły zawierające dane statystyczne, wypowiedzi w ankietach, zaproszenia, krótkie sprawozdania, maile prezentowane w standardowej odmianie języka czyta ze zrozumieniem krótkie artykuły dotyczące podstawowych zakresów życia człowieka, takich jak: przyjaźń, praca, mieszkanie, media potrafi w prosty i zwięzły sposób w języku niemieckim opowiedzieć o swoich przyjaciołach, pracy, najbliższym otoczeniu, potrafi złożyć reklamację, potrafi przeprowadzić prostą i zrozumiałą rozmowę telefoniczną, potrafi opowiedzieć o planach na przyszłość potrafi pisać zrozumiałe teksty, półoficjalne zaproszenia, krótki raport, pismo reklamacyjne, e-mail umie samodzielnie poszerzać wiedzę językową w oparciu o słowniki, leksykony także w wersji online oraz selekcjonować zdobyte informacje potrafi pracować zarówno w parach, jak i w grupie, zna kulturowe uwarunkowania, na które trzeba zwracać uwagę podczas komunikowania się z innymi kulturami jest otwarty na inne opinie, potrafi uargumentować swoją własną ma uporządkowaną wiedzę ogólną na temat komunikowania się w prosty sposób przez telefon w języku niemieckim, ma ogólną wiedzę na temat rynku prasowego w Niemczech ma świadomość kompleksowej natury języka, szczególnie jeśli chodzi o pisma mające odpowiednią formę – oficjalną lub półoficjalną - w danej kulturze, np. zaproszenie, raport; zdaje sobie sprawę z istoty poprawności gramatycznej tego rodzaju pism słucha ze zrozumieniem krótkie teksty dotyczące podstawowych zakresów życia człowieka, takich jak: przyjaźń, praca, mieszkanie, media |
Metody i kryteria oceniania: |
Kryteria oceny z zaliczenia na zajęciach prowadzonych w oparciu o podręcznik kursowy Napisanie prac pisemnych, ocenianych wg podanych kryteriów: - poprawność morfosyntaktyczna, ortograficzna i leksykalna: 14 pkt. (za każdy błąd morfosyntaktyczny i leksykalny odejmowane jest 0,5 pkt., a za błąd ortograficzny odejmowane jest 0,25 pkt.), - poprawność stylistyczna: 2 pkt. (za każdy błąd odejmowane jest 0,25 pkt.), - zgodność pracy z tematem i logiczna struktura treści – 4 pkt. Ocena opiera się o poniższe przedziały: bdb 19-20 pkt. db+ 17-18 pkt. db 15-16 pkt. dst+ 13-14 pkt. dst 11-12 pkt. ndst <11 pkt. Przygotowanie krótkich prezentacji indywidualnych, ocenianych wg następujących kryteriów: - zgodność treści prezentacji z tematem, logiczna struktura prezentacji – maks. 4. pkt., - względna swoboda wypowiedzi (istotne jest to, żeby treści nie były odczytywane z kartki) – maks. 4 pkt., - poprawność morfosyntaktyczna w zakresie przerobionych w trakcie kursu struktur gramatycznych – maks. 4 pkt., - poprawność leksykalno-semantyczna – maks. 4 pkt., - poprawność wymowy – maks. 4 pkt., - ewentualnie w zależności od tematu oprawa multimedialna prezentacji – ew. 1 pkt. (bonus punktowy). Ocena opiera się o poniższe przedziały: bdb 19-20 pkt. db+ 17-18 pkt. db 15-16 pkt. dst+ 13-14 pkt. dst 11-12 pkt. ndst <11 pkt. - Napisanie testów śródsemestralnych (ew. testów śródsemestralnych czy kolokwiów ustnych w trybie online) ocenianych wg podanych kryteriów: bdb 92-100% db+ 85-91% db 76%-84% dst+ 68-75% dst 60%-67% ndst 0-59% - Aktywny udział w zajęciach. - Terminowość w zakresie przygotowywania zadań domowych. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-23 |
Przejdź do planu
PN CW
CW
WT ŚR CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 90 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Marta Bąkiewicz, Anna Berezowska, Anna Kurzaj, Aleksandra Przysiecka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CZ CW
CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 90 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Marta Bąkiewicz, Anna Kurzaj | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN CW
WT CW
CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 90 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marta Bąkiewicz | |
Prowadzący grup: | Marta Bąkiewicz, Agnieszka Białek, Małgorzata Komorowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.