Praktyczna nauka języka niemieckiego - sprawności zintegrowane
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-PNJNsz-26 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka niemieckiego - sprawności zintegrowane |
Jednostka: | Instytut Filologii Wschodniosłowiańskich |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze |
Punkty ECTS i inne: |
9.00
LUB
8.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | język niemiecki |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | kierunek studiów: filologia wschodniosłowiańska specjalność studiów: filologia rosyjska z lingwistyką stosowaną |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | Cel ogólny: osiągnięcie pierwszego stopnia kompetencji komunikacyjnych w zakresie języka niemieckiego na poziomie A2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. Cele szczegółowe: C1 przyswojenie słownictwa na poziomie A2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego C2 rozwijanie kompetencji gramatycznej na poziomie A2 C3 rozwijanie umiejętności czytania ze zrozumieniem na poziomie A2 C4 rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem na poziomie A2 C5 rozwijanie kompetencji mówienia na poziomie A2 C6 rozwijanie kompetencji pisania na poziomie A2 C7 zapoznanie ze zjawiskami kulturowymi dotyczącymi niemieckiego obszaru językowego na poziomie A2 C8 rozwijanie postawy otwartości i tolerancji wobec innych osób, poglądów i kultur C9 rozwijanie strategii efektywnego uczenia się i organizowania pracy własnej i w grupie |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | I rok |
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning): | nie |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Wiedza z zakresu gramatyki, słownictwa i zjawisk kulturowych dotyczących niemieckiego obszaru językowego na poziomie A1 Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego oraz umiejętności komunikacyjne z zakresu sprawności słuchania, czytania, mówienia i pisania w języku niemieckim na tym samym poziomie. |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | Ramowy plan zajęć przedstawiany jest na pierwszych zajęciach w semestrze. Zostaje on także przesłany na zbiorczą skrzynkę mailową każdej grupy. |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Dyskusja Praca z tekstem Gra dydaktyczna/symulacyjna Rozwiązywanie zadań (np.: obliczeniowych, artystycznych, praktycznych) Metoda projektu Pokaz i obserwacja Demonstracje dźwiękowe i/lub video Metody aktywizujące (np.: „burza mózgów”, technika analizy SWOT, technika drzewka decyzyjnego, metoda „kuli śniegowej”, konstruowanie „map myśli”) Praca w grupach Krótka forma pisemna (np. e-mail) |
Pełny opis: |
Wokół tematyki rodzinno-zawodowej: czas Perfekt oraz Präteritum, zaimek dzierżawczy Mieszkanie: urządzanie, przeprowadzka Turystyka: przyroda i krajobrazy Zakupy Zwiedzane miasta Kultura: moje ulubione przedstawienie Sport i fitness: Konjunktiv II Zdrowie i choroba: zdania z weil i deshalb Życie zawodowe W restauracji Portret firmy Zdrowe odżywanie Uczenie się języka obcego Poczta i telekomunikacja: strona bierna Media: czasowniki wymagające celownika i biernika W hotelu Podróżowanie: pisanie bloga w Internecie Pogoda i klimat Wydarzenia kulturalne: Gdzie dziś wychodzimy? Książki i prasa Zarządzanie i administracja: pisanie sprawozdań Mobilność Wykształcenie i zawód Praca za granicą |
Literatura: |
-Charlotte Habersack, Angela Pude, Franz Specht (2013). Menschen A2/1: Kursbuch mit DVD-ROM. Hueber; -Charlotte Habersack, Angela Pude, Franz Specht (2013). Menschen A2/1: Arbeitsbuch mit Audio-CD Hueber; -Charlotte Habersack, Angela Pude, Franz Specht (2013). Menschen A2/2: Kursbuch mit DVD-ROM. Hueber; -Charlotte Habersack, Angela Pude, Franz Specht (2013). Menschen A2/2: Arbeitsbuch mit Audio-CD Hueber; -Stanisław Bęza (2007). Nowe repetytorium z gramatyki języka niemieckiego. Wydawnictwo Naukowe PWN. |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia efektów uczenia się student/ka: zna słownictwo oraz gramatykę języka niemieckiego na poziomie A2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego potrafi zrozumieć teksty słuchane w języku niemieckim z zakresu omawianej tematyki czyta ze zrozumieniem krótkie teksty związane z omawianą tematyką potrafi w języku niemieckim krótko wypowiedzieć się w zakresie tematyki omawianej na zajęciach potrafi napisać krótki tekst z zakresu tematyki omawianej na zajęciach np. list lub fragment bloga internetowego umie samodzielnie zdobywać wiedzę językową i o świecie wykorzystując słowniki, leksykony oraz multimedialne źródła informacji efektywnie organizuje swoją pracę podczas pracy w parach, grupie i podczas przygotowań prezentacji, przyjmując różne role i wykazując się otwartością i tolerancją wobec innych osób i kultur wykazuje otwartość na nowe idee i gotowość do zmiany opinii w świetle dostępnych danych lub argumentów ma świadomość wartości dziedzictwa kulturowego polskiego i niemieckiego obszaru językowego |
Metody i kryteria oceniania: |
Kryteria oceny z zaliczenia na zajęciach prowadzonych w oparciu o podręcznik kursowy: Napisanie prac pisemnych, ocenianych wg podanych kryteriów: - poprawność morfosyntaktyczna, ortograficzna i leksykalna: 14 pkt. (za każdy błąd morfosyntaktyczny i leksykalny odejmowane jest 0,5 pkt., a za błąd ortograficzny odejmowane jest 0,25 pkt.), - poprawność stylistyczna: 2 pkt. (za każdy błąd odejmowane jest 0,25 pkt.), - zgodność pracy z tematem i logiczna struktura treści – 4 pkt. Ocena opiera się o poniższe przedziały: bdb 19-20 pkt. db+ 17-18 pkt. db 15-16 pkt. dst+ 13-14 pkt. dst 11-12 pkt. ndst <11 pkt. Przygotowanie krótkich prezentacji indywidualnych, ocenianych wg następujących kryteriów: - zgodność treści prezentacji z tematem, logiczna struktura prezentacji – maks. 4. pkt., - względna swoboda wypowiedzi (istotne jest to, żeby treści nie były odczytywane z kartki) – maks. 4 pkt., - poprawność morfosyntaktyczna w zakresie przerobionych w trakcie kursu struktur gramatycznych – maks. 4 pkt., - poprawność leksykalno-semantyczna – maks. 4 pkt., - poprawność wymowy – maks. 4 pkt., - ewentualnie w zależności od tematu oprawa multimedialna prezentacji – ew. 1 pkt. (bonus punktowy). Ocena opiera się o poniższe przedziały: bdb 19-20 pkt. db+ 17-18 pkt. db 15-16 pkt. dst+ 13-14 pkt. dst 11-12 pkt. ndst <11 pkt. Napisanie testów śródsemestralnych ocenianych wg podanych kryteriów: bdb 92-100% db+ 85-91% db 76%-84% dst+ 68-75% dst 60%-67% ndst 0-59% Aktywny udział w zajęciach. Terminowość w zakresie przygotowywania zadań domowych. Kryteria oceny egzaminu: A. Egzamin pisemny obejmujący test gramatyczno-leksykalny (zawierający także komponent czytania oraz pisania) będzie oceniany wg poniższej skali: bdb 92-100% db+ 85-91% db 76%-84% dst+ 68-75% dst 60%-67% ndst 0-59% B. Egzamin ustny (odpowiedzi na przygotowane w czasie zajęć zagadnienia tematyczne) oceniany będzie wg poniższych kryteriów: - zgodność odpowiedzi z tematem, logiczna struktura wypowiedzi – maks. 4. pkt., - względna swoboda i płynność wypowiedzi, adekwatna dla zakładanego poziomu biegłości językowej ESOKJ – maks. 4 pkt., - poprawność morfosyntaktyczna w zakresie przerobionych w trakcie kursu struktur gramatycznych – maks. 4 pkt., - poprawność leksykalno-semantyczna w zakresie materiału zajęć – maks. 4 pkt., - poprawność wymowy – maks. 4 pkt. Ocena będzie opierać się o poniższą skalę. bdb 19-20 pkt. db+ 17-18 pkt. db 15-16 pkt. dst+ 13-14 pkt. dst 11-12 pkt. ndst <11 pkt. C. Ocena z egzaminu stanowi średnią ocen cząstkowych z części pisemnej i ustnej. Oba komponenty egzaminu mają równą wagę w ocenie końcowej. W przypadku uzyskania nierozstrzygającej oceny średniej, np. 4,25, ocena końcowa z egzaminu zostanie podwyższona do 4,5. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
CW
ŚR CW
CZ PT CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 120 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Anna Berezowska, Monika Kowalonek-Janczarek, Paweł Kubiak, Aleksandra Przysiecka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-24 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN CW
WT CW
ŚR CW
CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 120 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Elżbieta Dziurewicz | |
Prowadzący grup: | Anna Berezowska, Małgorzata Komorowska, Monika Kowalonek-Janczarek, Aleksandra Przysiecka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CW
CW
CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 120 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Kowalonek-Janczarek | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Chełminiak, Monika Kowalonek-Janczarek, Anja Milik, Renata Rydian | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.