Praktyczna nauka języka hiszpańskiego - słuchanie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-PNJHs-C-1LH-16 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka hiszpańskiego - słuchanie |
Jednostka: | Instytut Języków i Literatur Romańskich |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
0.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | język hiszpański |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | filologia hiszpańska |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | 1/ Opanowanie umiejętności posługiwania się w mowie słownictwem związanym z życiem codziennym: życie prywatne i zawodowe, przyzwyczajenia, stosunki społeczne, zakupy… 2/ Opanowanie w mowie umiejętności w zakresie podstawowych czynności związanych z życiem codziennym: przedstawianie się, pozdrawianie, wyrażanie upodobań i opinii, poprawne porozumiewanie się w restauracji… 3/ Nabycie umiejętności skutecznej interakcji słownej z rodzimymi użytkownikami języka w ramach czynności i tematów związanych z życiem codziennym. 4/ Opanowanie strategii uczenia się języka hiszpańskiego (nabycie strategii przyswajania zasobów leksykalnych i strategii rozwijania interakcji słownej). 5/ Nabycie umiejętności posługiwania się czasem teraźniejszym trybu oznajmującego. 6/ Nabycie umiejętności posługiwania się czasami przeszłymi. 7/ Nabycie umiejętności posługiwania się koniugacją peryfrastyczną. 8/ Nabycie umiejętności posługiwania się trybem rozkazującym. 9/ Nabycie umiejętności posługiwania się zaimkami. 10/ Rozwijanie sprawności rozumienia ze słuchu. 11/ Wyrobienie umiejętności rozumienia ogólnego sensu oraz głównych punktów dialogów i wypowiedzi rodzimych użytkowników języka. 12/ Wyrobienie u studentów umiejętności rozumienia sensu wypowiedzi na znane tematy, typowe dla domu, szkoły, czasu wolnego itd. w różnych warunkach odbioru (np. rozmowa przez telefon, komunikat na dworcu). |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | I rok |
Skrócony opis: |
Przedmiot jest częścią zlożonego bloku PNJH. Służy wyrobieniu u studentów umiejętności rozumienia ogólnego sensu i głównych punktów autentycznego tekstu słuchanego. |
Pełny opis: |
TREŚCI KSZTAŁCENIA Sfera prywatna: informacje osobiste; wygląd zewnętrzny; charakter; rodzina; upodobania i preferencje; stan fizyczny i nastroje; części ciała; zdrowie i choroby. Sfera życia codziennego: daty i godziny; zawody; miejsca pracy; czynności codzienne; dom; pomieszczenia i meble; prace domowe; częstotliwość; przedmioty (ich istnienie, położenie i opis); miasto; przemieszczanie się; porównania; ilości; zakupy; żywność; ceny; ciężar; miary. Strefa rozrywki: czas wolny i rozrywka; weekend; publiczny rozkład godzinowy; zakłady oraz instytucje publiczne; zakupy; ubrania (kolory, materiały, rozmiary); widowiska i spektakle; miejsca rozrywki. Kompetencje dyskursywne: powitania; przedstawianie się; pożegnania; wyrażanie opinii i upodobań; wyrażanie zgodności i braku zgody. Formy czasu teraźniejszego. Formy czasów przeszłych. Formy koniugacji peryfrastycznych. Formy trybu rozkazującego. Zasady użycia zaimków. Typy i gatunki dyskursu: rozmowy telefoniczne, rozmowy, zapowiedzi i informacje, instrukcje, wiadomości, porady, ogłoszenia itd. |
Literatura: |
1. Castro, F. Marín, R. Morales S. Rosa, Nuevo Ven 1, Difusión, Madrid, 2003 2. Castro, F. Marín, R. Morales S. Rosa, Nuevo Ven 2, Difusión, Madrid, 2003 3. Castro, Francisca, Aprende gramática y vocabulario 2, SGEL, Madrid, 2005 4. Castro, Francisca, Aprende gramática y vocabulario 3, SGEL, Madrid, 2005 5. Castro, Francisca, Uso de la gramática española elemental, Edelsa, Madrid, 1998 6. Castro, Francisca, Uso de la gramática española intermedio, Edelsa, Madrid, 1998 7. Equipo Prisma, Prisma comienza, nivel A1, Edinumen, Madrid, 2007 8. Equipo Prisma, Prisma continúa, nivel A2, Edinumen, Madrid, 2007 9. Equipo Prisma, Prisma progresa, nivel B1, Edinumen, Madrid, 2003 10. Martín Peris, Ernesto, Sans Baulenas, Neus, Gente 1, Difusión, Madrid, 1998 11. Martín Peris, Ernesto, Sans Baulenas, Neus, Gente 2, Difusión, Madrid, 1998 12. Miquel Lourdes y Sans Neus, COMO SUENA 2 ( materiales para la comprensión auditiva) Nivel Intermedio y Avanzado, Difusión, S.L., Madrid, 1991 13. Palomino, María de los Ángeles, Vocabulario en Diálogo, enCLAVE, Madrid, 2006 |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student: 1/ potrafi uczestniczyć bez większego wysiłku w zwykłej, typowej rozmowie; formułuje pytania i potrafi udzielić na nie odpowiedzi, prowadzi wymianę myśli i poglądów, podejmuje się wymiany informacji na tematy codzienne, dotyczące pracy i czasu wolnego. 2/ posiada umiejętność opisywania i prostego przedstawiania osób, sprawnie wykonuje opisy warunków życia i pracy, czynności codziennych, swobodnie określa indywidualne upodobania. 3/ używa poprawnie prostych struktur gramatycznych, ale wciąż może popełniać pewne podstawowe błędy. 4/ rozumie ogólny sens i główne punkty autentycznego tekstu słuchanego. 5/ przedstawia ogólne i szczegółowe informacje i intencje zawarte w autentycznym tekście usłyszanym. |
Metody i kryteria oceniania: |
- obecność na zajęciach - przygotowanie do zajęć - ćwiczenia wykonywane samodzielnie i w grupach w trakcie zajęć - oceny uzyskane na testach pisemnych w ciągu semestru - ocena uzyskana na końcowym zaliczeniu pisemnym oraz ustnym |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-28 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 20 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Izabela Kusicielek | |
Prowadzący grup: | Izabela Kusicielek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 20 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Leonor Sagermann Bustinza | |
Prowadzący grup: | Leonor Sagermann Bustinza | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 25 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Xavier Pascual Lopez, David Thony Mendez | |
Prowadzący grup: | David Thony Mendez | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.