Praktyczna nauka języka angielskiego (Grammar)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-PNJAgr-16 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka angielskiego (Grammar) |
Jednostka: | Instytut Filologii Wschodniosłowiańskich |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | język angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | kierunek studiów: filologia wschodniosłowiańska specjalności studiów: - filologia rosyjska z filologią angielską - filologia ukraińska z filologią angielską |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | 1. Opanowanie podstawowej terminologii gramatycznej w języku polskim i angielskim. 2. Opanowanie zasad budowy wybranych form i struktur gramatycznych. 3. Opanowanie zasad użycia – z uwzględnieniem rejestru i kontekstu - wybranych form i struktur gramatycznych. 4. Opanowanie umiejętności stosowania wiedzy z zakresu form oraz użycia wybranych struktur gramatycznych w kontrolowanych, pisemnych ćwiczeniach i zadaniach językowych. |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | I rok |
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning): | nie |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | poziom znajomości języka angielskiego B2 wg ESOKJ |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | strony www. WA PNJA / WA Moodle (zakładki dla filologii rosyjskiej z filologią angielską) http://elearning.wa.amu.edu.pl/moodle/course/view.php?id=17 (chronione hasłem) |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Wykład z prezentacją multimedialną wybranych zagadnień Dyskusja Praca z tekstem Metoda analizy przypadków Uczenie problemowe (Problem-based learning) Gra dydaktyczna/symulacyjna Rozwiązywanie zadań (np.: obliczeniowych, artystycznych, praktycznych) Metoda ćwiczeniowa Pokaz i obserwacja Metody aktywizujące (np.: „burza mózgów”, technika analizy SWOT, technika drzewka decyzyjnego, metoda „kuli śniegowej”, konstruowanie „map myśli”) Praca w grupach |
Pełny opis: |
Omówienie teorii podstawowych zagadnień, pojęć i terminów z gramatyki języka angielskiego: Fraza rzeczownikowa; Aspekt czasowy; Czasowniki modalne i ich funkcje; Strona bierna; Tryby warunkowe; Gerundium; Konstrukcje bezokolicznikowe i imiesłowowe. Intensywne ćwiczenia gramatyczno-leksykalne, rozwijające i sprawdzające umiejętność stosowania struktur językowych i zasad poprawnej gramatyki języka angielskiego: parafraza, test luk, rozumienie tekstu pisanego, słowotwórstwo, test gramatyczny wielokrotnego wyboru i odnajdywanie błędów. |
Literatura: |
Foley, M. and D. Hall. 2012. My Grammar Lab. Advanced. Pearson Education/Longman. Bourke, K. 2003. Test It, Fix It: English Verbs and Tenses. Intermediate. Oxford: OUP. Carter, R, and McCarthy, M. 2006. Cambridge Grammar of English. A Comprehensive Guide. Cambridge: CUP. Foley, M. and D. Hall. 2003. Longman Advanced Learners’ Grammar. Longman. French, A. 2003. CAE Testbuilder. Tests that Teach. Oxford: Macmillan. Hewings, M. 2006. Advanced Grammar in Use. Second Edition. Cambridge: CUP. Hurford, J. 2000. Grammar. A Student’s Guide. Cambridge: CUP. Kenny, N. and P. Sunderland. 2001. CAE Practice Tests. Longman. Matasek, M. 1997. English Advanced Vocabulary and Structure Practice. Altravox Press. Scheffler, P. 2004. Repetytorium gramatyczne: język angielski. Wydawnictwo LektorKlett. Swan, M. 2005. Practical English Usage. Second Edition. Oxford: OUP. Vince, M. 2008. Macmillan English Grammar In Context. Advanced. Macmillan. Woolard, G. 1999. Grammar with Laughter. Thomson. |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia efektów uczenia się student -tka: - rozumie różnice kontekstualne i znaczeniowe między różnorodnymi strukturami gramatycznymi w języku angielskim na poziomie średnio zaawansowanym wyższym i omawia je, posługując się odpowiednim zasobem stosownej terminologii. - rozpoznaje i poprawnie stosuje w praktyce podstawowe formy gramatyczne w języku angielskim na poziomie średnio zaawansowanym wyższym w formie ustnej i pisemnej. - stosuje w praktyce skuteczne strategie rozwiązywania różnorodnych zadań egzaminacyjnych na poziomie średnio zaawansowanym wyższym. - potrafi samodzielnie pracować nad poszerzaniem własnej gramatyki w aspekcie teoretycznym i praktycznym.aspekcie teoretycznym i praktycznym. |
Metody i kryteria oceniania: |
Skala ocen Ocena bardzo dobra (5): znakomita umiejętność zastosowania poznanych struktur gramatycznych w ćwiczeniach i testach pisemnych różnego typu oraz znakomite wykorzystanie zdobytej wiedzy; Ocena dobra plus (4,5): bardzo dobra umiejętność zastosowania poznanych struktur gramatycznych w ćwiczeniach i testach pisemnych różnego typu oraz bardzo dobre wykorzystanie zdobytej wiedzy Ocena dobra (4): dobra umiejętność zastosowania poznanych struktur gramatycznych w ćwiczeniach pisemnych różnego typu oraz testach i dobre wykorzystanie zdobytej wiedzy; Ocena dostateczna plus (3,5): zadowalająca umiejętność zastosowania poznanych struktur gramatycznych w ćwiczeniach pisemnych różnego typu oraz zadowalające wykorzystanie zdobytej wiedzy Ocena dostateczna (3): dostateczna umiejętność zastosowania poznanych struktur gramatycznych w ćwiczeniach pisemnych różnego typu oraz dostateczne wykorzystanie zdobytej wiedzy Ocena niedostateczna (2): niedostateczna umiejętność zastosowania poznanych struktur gramatycznych w ćwiczeniach pisemnych różnego typu i testach oraz niedostateczne wykorzystanie zdobytej wiedzy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.