Praktyczna nauka języka angielskiego, ge
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-PNJAge-46 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka angielskiego, ge |
Jednostka: | Instytut Filologii Wschodniosłowiańskich |
Grupy: |
filologia rosyjsko-angielska, studia stacjonarne licencjackie, semestr 4 Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze Przedmioty dla programu S1-FWSua |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | język angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | filologia rosyjska z filologią angielską filologia ukraińska z filologią angielską |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | General English (Mówienie): 1. Rozszerzanie zasobu słownictwa z wybranych zakresów tematycznych na poziomie średnio zaawansowanym wyższym. 2. Rozwijanie umiejętności skutecznej komunikacji. 3. Rozwijanie umiejętności czytania tekstów angielskojęzycznych. General English (Pisanie): 1. Zapoznanie z zasadami tworzenia krótkich streszczeń i opanowanie umiejętności doboru informacji z tekstu źródłowego oraz pisania streszczenia w oparciu o tę informację. 2. Ugruntowanie wiedzy na temat komunikacyjnych, technicznych i kognitywno-organizacynych podstaw języka pisanego, takich jak styl, rejestr, interpunkcja, świadomość adresata, tworzenie tekstu jako proces. |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | II rok |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Zdany na co najmniej 60% egzamin z Praktycznej Nauki Języka Angielskiego (równoważny z poziomem 1BA na Wydziale Anglistyki). |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | strony www. WA PNJA / WA Moodle (zakładki dla filologii rosyjskiej z filologią angielską) http://wa.amu.edu.pl/pnja/2BA_ruseng http://elearning.wa.amu.edu.pl/moodle/course/view.php?id=17 (chronione hasłem) |
Pełny opis: |
General English (Mówienie) Słownictwo związane z blokami tematycznymi: Praca, Środki masowego przekazu, Reklama, Technologia, Stereotypy narodowe Ćwiczenia rozwijające spontaniczne i przygotowane wypowiedzi ustne w ramach zdefiniowanych bloków tematycznych Czytanie i analizowanie krótkich autentycznych tekstów w ramach zdefiniowanych bloków tematycznych Ekspozycja na różnorodne anglojęzyczne multimedialne materiały audiowizualne Strategie uczenia się General English (Pisanie) Ćwiczenia doskonalące praktyczne użycie języka: rejestr i styl, zdania złożone (complex, compound), efektywny dobór słownictwa, połączenia logiczne i wyrażenia łączące, podstawowe zasady interpunkcji. Pisanie i poprawa min. 5-6 (kilkuzdaniowych) streszczeń do tekstów współczesnych o tematyce ogólnej o długości 100-210 słów. |
Literatura: |
General English (Mówienie): Sim, D.D. and B. Laufer-Dvorkin. 1984. Vocabulary Development. Collins ELT. Vince, M. 1994. Advanced Language Practice. Heinemann. McCarthy, M. and F. O’Dell. 2001. English Vocabulary in Use. Upper-intermediate. Cambridge University Press. McCarthy, M. and F. O’Dell. 2005. English Collocations in Use. Cambridge University Press. Maurer, J. 2000. Focus on Grammar. Advanced. Pearsons ESL General English (Pisanie): Oshima, A. and A. Hogue Writing Academic English Morenberg, M. 1998. The Writer’s Options Smalley, R. L. and M. K. Ruetten. 1990. Refining Composition Skills Smalzer, W. R. 1996. Write to Be Read Packer, N. Huddleston. 1997. Writing Worth Reading. Hamp-Lyons, L. and B. Heasley. 1992. Study Writing Imhoof, M. and H. Hudson. 1975. From Paragraph to Essay |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu przedmiotu i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student: General English (Mówienie) Potrafi prawidłowo posługiwać się szerokim zasobem słownictwa z wybranych zakresów tematycznych na poziomie średnio zaawansowanym wyższym. Potrafi formułować przejrzyste, poprawne językowo i płynne wypowiedzi ustne na tematy ogólne. Czyta ze zrozumieniem krótkie autentyczne teksty o tematyce ogólnej. Skutecznie stosuje strategie podnoszące efektywność nauki języka. General English (Pisanie) Potrafi napisać kilkuzdaniowe, w miarę precyzyjne i obiektywne streszczenie tekstu ogólnego o długości ok. 200-300 słów z zachowaniem podstawowej poprawności gramatycznej i leksykalnej. Potrafi analizować strukturę krótkiego tekstu ekspozycyjnego, i wykorzystać tę umiejętność w korekcie, samo-korekcie, dyskusji, przygotowaniu streszczenia. |
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin z praktycznej znajomości języka angielskiego po dwóch semestrach nauki, składający się z części pisemnej - streszczenie i test gramatyczno-leksykalny oraz części ustnej - rozmowa z komisją egzaminacyjną na zadany temat. Studenci odpowiadają na pytania, które zostały im wcześniej przedstawione przez prowadzących zajęcia. Egzamin ustny PNJA na II roku sprawdza następujące sprawności językowe: wymowę (dystynktywne brytyjskie lub amerykańskie cechy), poprawność gramatyczna wypowiedzi ustnej, słownictwo, logiczność i płynność wypowiedzi. Studenci muszą uzyskać co najmniej 60% z każdego komponentu aby pomyślnie zdać egzamin PNJA. Skala ocen: • bardzo dobry (bdb; 5,0): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia obejmujących wszystkie istotne aspekty; • dobry plus (+db; 4,5): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia obejmujących wszystkie istotne aspekty z pewnymi błędami lub nieścisłościami; • dobry (db; 4,0): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych mniej istotnych aspektów; • dostateczny plus (+dst; 3,5): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych istotnych aspektów lub z istotnymi nieścisłościami; • dostateczny (dst; 3,0): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych ważnych aspektów lub z poważnymi nieścisłościami; • niedostateczny (ndst; 2,0): brak osiągnięcia przez studenta zakładanych efektów kształcenia. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Olha Lehka-Paul | |
Prowadzący grup: | Anna Domińska, Karen Kuhn | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-24 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Jędrzejewska-Pyszczak | |
Prowadzący grup: | Anna Domińska, Yaroslava Krapchatova | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Jędrzejewska-Pyszczak | |
Prowadzący grup: | Marta Frątczak-Dąbrowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Jędrzejewska-Pyszczak | |
Prowadzący grup: | Anna Domińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.