Praktyczna nauka języka angielskiego, ge
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-PNJAge-16 | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka angielskiego, ge | ||
Jednostka: | Instytut Filologii Rosyjskiej i Ukraińskiej | ||
Grupy: |
filologia rosyjsko-angielska, studia stacjonarne licencjackie, semestr 1 filologia ukraińska z filologią angielską, studia stacjonarne, I stopnia, semestr 1 |
||
Punkty ECTS i inne: |
2.00
LUB
1.00
(zmienne w czasie)
![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | język angielski | ||
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
||
Kierunek studiów: | filologia rosyjska z filologią angielską filologia ukraińska z filologią angielską |
||
Poziom przedmiotu: | I stopień |
||
Cele kształcenia: | 1. Rozszerzanie zasobu słownictwa z wybranych zakresów tematycznych na poziomie średnio zaawansowanym wyższym. 2. Rozwijanie umiejętności skutecznej komunikacji. 3. Rozwijanie umiejętności czytania tekstów angielskojęzycznych. |
||
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | I rok |
||
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Poziom znajomości języka angielskiego B2 Pomyślne przejście rekrutacji na studia 1. stopnia na kierunek filologia rosyjska z filologią angielską lub filologia ukraińska z filologią angielską w UAM |
||
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | strony www. WA PNJA / WA Moodle (zakładki dla filologii rosyjskiej z filologią angielską) http://elearning.wa.amu.edu.pl/moodle/course/view.php?id=17 (chronione hasłem) |
||
Pełny opis: |
Słownictwo związane z blokami tematycznymi: Rodzina i osobowość; czasownik posiłkowy "have", Praca i sukces; spójniki, Nauka języków obcych; zaimki, Wspomnienia z dzieciństwa; czasy oraz formy wyrażające przeszłość, Czasowniki modalne oraz określenia wyrażające przypuszczenie, Książki i filmy Ćwiczenia rozwijające spontaniczne i przygotowane wypowiedzi ustne w ramach zdefiniowanych bloków tematycznych Czytanie i analizowanie krótkich autentycznych tekstów w ramach zdefiniowanych bloków tematycznych Ekspozycja na różnorodne anglojęzyczne multimedialne materiały audiowizualne |
||
Literatura: |
Latham-Koenig, Ch. – C. Oxenden – J. Lambert. 2015. English File Advanced 3rd Edition. Oxford: Oxford University Press (Student’s Book with DVD-ROM, Workbook, and Teacher’s Book) Sim, D.D. and B. Laufer-Dvorkin. 1984. Vocabulary Development. Collins ELT. Vince, M. 1994. Advanced Language Practice. Heinemann. McCarthy, M. and F. O’Dell. 2001. English Vocabulary in Use. Upper-intermediate. Cambridge University Press. McCarthy, M. and F. O’Dell. 2005. English Collocations in Use. Cambridge University Press. Maurer, J. 2000. Focus on Grammar. Advanced. Pearsons ESL |
||
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu przedmiotu i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi: - potrafi prawidłowo posługiwać się szerokim zasobem słownictwa z wybranych zakresów tematycznych na poziomie średnio zaawansowanym wyższym. - potrafi formułować przejrzyste, poprawne językowo i płynne wypowiedzi ustne na tematy ogólne. - czyta ze zrozumieniem krótkie autentyczne teksty o tematyce ogólnej. |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin z praktycznej znajomości języka angielskiego po dwóch semestrach nauki, składający się z części pisemnej - akapit i test gramatyczno-leksykalny oraz części ustnej - rozmowa z komisją egzaminacyjną na zadany temat. Studenci odpowiadają na pytania, które zostały im wcześniej przedstawione przez prowadzących zajęcia. Egzamin ustny PNJA na I roku sprawdza następujące sprawności językowe: wymowę (dystynktywne brytyjskie lub amerykańskie cechy), poprawność gramatyczna wypowiedzi ustnej, słownictwo, logiczność i płynność wypowiedzi. Studenci musza uzyskać co najmniej 60% z każdego komponentu aby pomyślnie zdać egzamin PNJA. Skala ocen: • bardzo dobry (bdb; 5,0): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia obejmujących wszystkie istotne aspekty; • dobry plus (+db; 4,5): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia obejmujących wszystkie istotne aspekty z pewnymi błędami lub nieścisłościami; • dobry (db; 4,0): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych mniej istotnych aspektów; • dostateczny plus (+dst; 3,5): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych istotnych aspektów lub z istotnymi nieścisłościami; • dostateczny (dst; 3,0): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych ważnych aspektów lub z poważnymi nieścisłościami; • niedostateczny (ndst; 2,0): brak osiągnięcia przez studenta zakładanych efektów kształcenia. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-02-21 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Anna Domińska, David Leonard | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-21 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 60 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Anna Domińska, Aleksandra Jankowska, David Leonard | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-23 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Anna Balas | |
Prowadzący grup: | Anna Domińska, Aleksandra Jankowska, David Leonard | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-28 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Anna Domińska, Katarzyna Jędrzejewska-Pyszczak, David Leonard | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.