Praktyka psychologiczno-pedagogiczna I (w szkole podstawowej)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-N-PPsPed1-5L-11 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyka psychologiczno-pedagogiczna I (w szkole podstawowej) |
Jednostka: | Instytut Języków i Literatur Romańskich |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze Przedmioty dla programu X-S1x-HiszX Przedmioty dla programu X-S1x-RomX |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | język polski |
Rodzaj przedmiotu: | nieobowiązkowe |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Skrócony opis: |
Zajęcia służą wyposażeniu studenta w doświadczenia związane z pracą wychowawczą i opiekuńczą z uczniami, zarządzaniem grupą i diagnozowaniem sytuacji i potrzeb uczniów oraz konfrontowanie nabytej wiedzy psychologiczno – pedagogicznej z rzeczywistością pedagogiczną w szkole, na danym etapie edukacyjnym. |
Pełny opis: |
Podstawy prawne i organizacyjne działania danej szkoły. Zasady BHP w danej szkole. Zadania i formy działania wychowawczego i opiekuńczego w danej placówce. Dylematy etyczne w zawodzie nauczyciela. Metody wychowania, opieki i pomocy (doradztwa) w danej szkole. Diagnozowanie w pracy nauczyciela: Obserwacja jako podstawowa metoda diagnozowania w pracy wychowawczej i opiekuńczej. Współpraca ze specjalistami w danej szkole i poza nią. |
Literatura: |
Szerokie spektrum opracowań z dziedziny. |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student: 1/ posługując się wiedzą z zakresu prawa i przepisów BHP, potrafi komentować przepisy dotyczące funkcjonowania danej placówki 2/ posiada umiejętności diagnostyczne w zakresie obserwacji zachowań uczniów, w tym w ich relacjach z innymi uczestnikami procesów wychowawczych, a także sytuacji i zdarzeń pedagogicznych; posługując się wiedzą z zakresu pedagogiki potrafi opracować materiał diagnostyczny i wyprowadzać wnioski. 3/ wskazuje adekwatne do osoby i sytuacji strategie postępowania na podstawie dokonanych obserwacji oraz posiadanej wiedzy 4/ wchodzi w prawidłowe interakcje z uczestnikami procesów wychowawczych; potrafi porozumiewać się z nimi 5/ włącza się w działania wychowawcze i opiekuńcze; bierze w nich aktywny udział |
Metody i kryteria oceniania: |
- analiza aktywności studenta podczas pracy dydaktycznej na podstawie załączonego nagrania lekcji - dziennik praktyk |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Praktyka, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Górecka, Anna Matera-Klinger | |
Prowadzący grup: | Joanna Górecka, Anna Matera-Klinger | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Praktyka - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Praktyka, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Justyna Jakubowska-Baranek | |
Prowadzący grup: | Justyna Jakubowska-Baranek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Praktyka - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Praktyka, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Justyna Jakubowska-Baranek | |
Prowadzący grup: | Justyna Jakubowska-Baranek, Anna Matera-Klinger | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Praktyka - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Praktyka, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Justyna Jakubowska-Baranek | |
Prowadzący grup: | Justyna Jakubowska-Baranek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Praktyka - Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.