Język i kultura II - zintegrowane sprawności językowe: francuski
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-JK2F-3L-24 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Język i kultura II - zintegrowane sprawności językowe: francuski |
Jednostka: | Instytut Języków i Literatur Romańskich |
Grupy: |
filologia rumuńska, studia stacjonarne licencjackie, semestr 3 filologia włoska, studia stacjonarne licencjackie, semestr 3 Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze Przedmioty dla programu S1-FPO |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
LUB
6.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | język francuski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Kierunek studiów: | filologia rumuńska filologia włoska |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | • rozwijanie kompetencji komunikacyjnych w języku francuskim z naciskiem na integrowanie sprawności językowych (łączenie słuchania i czytania z mówieniem i pisaniem) na poziomie A2 ESOKJ dla języka francuskiego • rozwijanie umiejętności posługiwania się środkami językowymi (leksykalnymi, gramatycznymi, ortograficznymi i fonetycznymi) określonymi dla poziomu A2 ESOKJ dla języka francuskiego w prostych wypowiedziach ustnych i pisemnych • przekazanie podstawowej wiedzy nt. wybranych krajów francuskiego obszaru językowego z takich dziedzin jak spędzanie czasu wolnego, wybrane regiony Francji, problemy młodych ludzi, rzeczywistość wirtualna itp. • rozwijanie zainteresowania kulturą francuskiego obszaru językowego • rozwijanie umiejętności komunikacji i pracy w grupie • rozwijanie umiejętności samooceny i samodzielnej pracy nad językiem |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | II rok |
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning): | W roku akademickim 2020/21 zajęcia są prowadzone zdalnie z wykorzystaniem MS Teams |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Poziom języka: A1 |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | Zespół zajęciowy na MS Teams |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Dyskusja Praca z tekstem Metoda analizy przypadków Gra dydaktyczna/symulacyjna Metoda ćwiczeniowa Metoda projektu Demonstracje dźwiękowe i/lub wideo Metody aktywizujące (np.: „burza mózgów”, technika analizy SWOT, technika drzewka decyzyjnego, metoda „kuli śniegowej”, konstruowanie „map myśli”) Praca w grupach |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem 60 Przygotowanie do zajęć 45 Czytanie wskazanej literatury 15 Przygotowanie pracy pisemnej, raportu, prezentacji, demonstracji itp. 30 Przygotowanie projektu 30 SUMA GODZIN 180 LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA ZAJĘĆ/PRZEDMIOTU 6 |
Skrócony opis: |
• rozwijanie kompetencji komunikacyjnych w języku francuskim z naciskiem na integrowanie sprawności językowych (łączenie słuchania i czytania z mówieniem i pisaniem) na poziomie A2 dla języka francuskiego • rozwijanie umiejętności posługiwania się środkami językowymi (leksykalnymi, gramatycznymi, ortograficznymi i fonetycznymi) określonymi dla poziomu A2 w prostych wypowiedziach ustnych i pisemnych • przekazanie podstawowej wiedzy nt. wybranych krajów francuskiego obszaru językowego • rozwijanie zainteresowania kulturą francuskiego obszaru językowego • rozwijanie umiejętności komunikacji i pracy w grupie • rozwijanie umiejętności samooceny i samodzielnej pracy nad językiem |
Pełny opis: |
Treści programowe dla zajęć/przedmiotu: - słownictwo z zakresu następujących dziedzin życia codziennego: podstawowe informacje dotyczące osoby rozmówcy i jego rodziny czy przyjaciół, zakupów, otoczenia (miasto, dzielnica, środki transportu, zabytki), czasu wolnego i rozrywek, podróży, zdrowia, pracy, pozwalające na porozumiewanie się w rutynowych, prostych sytuacjach komunikacyjnych, wymagających jedynie bezpośredniej wymiany zdań na tematy znane i typowe - typy tekstów (do rozumienia ze słuchu i pisanych): komunikaty i ogłoszenia, reklamy, prospekty, rozkłady jazdy, proste listy prywatne, rozmowy prywatne i z kolegami z pracy, krótkie wywiady, rozmowy dotyczące usług (np. rezerwacja pobytu, rozmowa u lekarza), fragmenty reportaży - ćwiczenia rozwijające rozumienie tekstu pisemnego i rozumienie ze słuchu - zakresy tematyczne dla wypowiedzi ustnych: opis swojej rodziny, innych ludzi, warunków życia, swojego wykształcenia, ewent. swojej pracy, opis - codziennych rutynowych czynności, rzeczy lubianych i nielubianych, wydarzeń życia codziennego - krótkie i proste notatki lub wiadomości wynikające z doraźnych potrzeb, napisanie listu prywatnego, na przykład dziękując komuś za coś, opis codziennych rutynowych czynności, rzeczy lubianych i nielubianych (np. krótka recenzja wydarzenia kulturalnego), wydarzeń życia codziennego (np. opowiadanie o minionym weekendzie) |
Literatura: |
• Chahi F., Denyer M., Gloanec A. (2018): Défi 1. Maison des Langues. • Biras P., Denyer M., Gloanec A., Witta S. (2018): Défi 2. Maison des Langues. • Barféty, M., Beaujoin, P. Compréhension orale A1, A2. CLE International, 2015. • Crépieux, G. et autres. Vocabulaire essentiel du français A1/A2. Didier, 2016. • Miquel, C. Vocabulaire progressif du français, niveau débutant. CLE International, 2018. • Steele, R. Civilisation progressive du français, niveau intermédiaire. CLE International, 2010. • Nagrania audio i wideo z mediów francuskojęzycznych, np. TV5 Monde, RFI, France 2 (2-4 minuty, akcent standardowy). • Krótkie, proste teksty lub fragmenty tekstów użytkowych i prasowych w języku francuskim. |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU student/ka: rozumie i wyodrębnia główne myśli i wątki zawarte w jasnej, sformułowanej w standardowej odmianie języka wypowiedzi na tematy dotyczące życia codziennego, np. osoby rozmówcy i jego rodziny oraz przyjaciół, zakupów, otoczenia, pracy, podróżowania, rzeczy lubianych i nielubianych; wyodrębnia główne wątki wybranych programów TV i radiowych traktujących o sprawach bieżących pod warunkiem, że wypowiedzi są artykułowane wyraźnie i powoli rozumie krótkie, proste teksty pisane z zakresu życia codziennego, odnajduje w nich konkretne, przewidywalne informacje formułuje krótkie wypowiedzi ustne w formie ciągu prostych zwrotów i zdań dotyczących podstawowych dziedzin życia codziennego, takich jak tematy dotyczące osoby rozmówcy i jego rodziny oraz przyjaciół, zakupów, otoczenia, pracy, podróżowania, rzeczy lubianych i nielubianych redaguje teksty składające się z prostych wyrażeń i zdań, by opisać sytuacje związane z życiem codziennym, zawierające informacje dotyczące osoby rozmówcy i jego rodziny oraz przyjaciół, zakupów, otoczenia, pracy, podróżowania, rzeczy lubianych i nielubianych itp. posługuje się podstawowymi środkami językowymi języka francuskiego - leksykalnymi, gramatycznymi, ortograficznymi i fonetycznymi zdefiniowanymi przez ESOKJ dla poziomu A2 dla języka francuskiego stosuje bez większych potknięć słownictwo i struktury gramatyczne nabyte na pierwszym etapie kształcenia języka (poziom A1) zarówno w mowie, jak i w piśmie, wzbogacając je o nowe jednostki leksykalne i struktury posiada wiedzę nt. wybranych aspektów kultury w krajach francuskiego obszaru językowego, jak spędzanie czasu wolnego, wybrane regiony Francji, problemy młodych ludzi, rzeczywistość wirtualna itp. potrafi współpracować, posiada zdolność pracy w grupie i przejawia inicjatywę potrafi krytycznie ocenić swoje możliwości w zakresie znajomości języka francuskiego, dostrzega i koryguje własne błędy, samodzielnie pracuje nad rozwijaniem kompetencji językowych |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody: Kolokwium pisemne Kolokwium ustne Test Projekt Praca semestralna Kryteria: bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami dostateczny (dst; 3,0): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT CW
CW
CW
ŚR CZ CW
CW
CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Izabela Majcher, Anna Waszau | |
Prowadzący grup: | Izabela Majcher, Anna Waszau | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
|
Uwagi: |
Zajęcia odbywają się w formie zdalnej na MS Teams. Zaliczenie z przedmiotu w formie zdalnej z wykorzystaniem narzędzi rekomendowanych przez UAM. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Joanna Mueller | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
|
Uwagi: |
Zajęcia odbywają się w formie zdalnej na MS Teams. Zaliczenie z przedmiotu w formie zdalnej z wykorzystaniem narzędzi rekomendowanych przez UAM. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
PT CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Izabela Majcher | |
Prowadzący grup: | Izabela Majcher | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
PT CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Mueller | |
Prowadzący grup: | Joanna Mueller | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.