Historia USA
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 09-HUSA-11 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Historia USA |
Jednostka: | Instytut Filologii Wschodniosłowiańskich |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | język angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | kierunek studiów: filologia wschodniosłowiańska specjalności studiów: - filologia rosyjska z filologią angielską - filologia ukraińska z filologią angielską |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | - przekazanie wiedzy na temat najważniejszych wydarzeń, procesów i postaci w historii Stanów Zjednoczonych - rozwinięcie umiejętności kojarzenia i zrozumienia powiązań między wydarzeniami i procesami w historii. - rozwinięcie umiejętności rozpoznawania odniesień historycznych we współczesnej literaturze i kulturze krajów anglojęzycznych. - dostarczenie studentom nazewnictwa i terminologii historycznej w języku polskim i angielskim - rozwinięcie umiejętności korzystania z literatury przedmiotu |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | I rok |
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning): | nie |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | brak |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | Umieszczanie na platformie Moodle http://elearning.wa.amu.edu.pl/moodle/ wymagań egzaminacyjnych, materiałów z wykładów oraz dodatkowych pomocy w zakresie poszczególnych tematów. |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Wykład z prezentacją multimedialną wybranych zagadnień |
Pełny opis: |
Kultury prekolumbijskie w Ameryce Północnej. Angielskie osadnictwo w Ameryce Północnej. Przyczyny i przebieg wojny o niepodległość. Konstytucja amerykańska i młode państwo Rozwój terytorialny Stanów Zjednoczonych w historii. Przyczyny i przebieg wojny secesyjnej. Industrializacja, imigracja i „Dziki Zachód” Epoka progresywizmu. Okres międzywojenny. Przebieg drugiej wojny światowej z perspektywy Stanów Zjednoczonych. Dzieje USA od roku 1945 do końca lat sześćdziesiątych USA od końca lat sześćdziesiątych do czasów współczesnych |
Literatura: |
Gilbert, Martin. 2006. The Routledge Atlas of American History. Fifth Edition. London: Routledge. Jenkins, Philip. 2007. History of the United States. London: Macmillan. O'Callaghan, B. 2001. An Illustrated History of the USA. Longman. Remini, Robert V. 2008. A Short History of the United States. HarperCollins. Tindall, G., D. Shi. 1992. America: A Narrative History. W.W. Norton and Company. Zinn, Howard. 2003. A People’s History of the United States. New York: HarperCollins. |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia efektów uczenia się student/ka: - potrafi scharakteryzować poszczególne okresy w dziejach USA - potrafi opisać i łączyć ze sobą kluczowe wydarzenia i procesy historyczne - rozumie tło historyczne w dziełach literatury i kultury angielskiego obszaru językowego - potrafi scharakteryzować i ocenić wkład działalności ważnych postaci w rozwój cywilizacyjny USA - rozpoznaje odniesienia do historii we współczesnej literaturze, filmie i życiu codziennym, - korzysta z literatury przedmiotu w języku angielskim - prawidłowo posługuje się podstawową terminologią przedmiotu |
Metody i kryteria oceniania: |
Kryteria oceniania: - obecność na zajęciach, - aktywny udział i zaangażowanie w trakcie zajęć, - znajomość zalecanej literatury przedmiotu, - kolokwium zaliczeniowe. SKALA OCEN: Kryteria ilościowe: bardzo dobry (bdb; 5,0): 100-92% dobry plus (+db; 4,5): 92 -84% dobry (db; 4,0): 83.5-76 % dostateczny plus (+dst; 3,5): 75.54 – 68% dostateczny (dst; 3,0): 68.49 -60 % niedostateczny (ndst; 2,0): poniżej 59.49 % Kryteria jakościowe: • bardzo dobry (bdb; 5,0): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia obejmujących wszystkie istotne aspekty; • dobry plus (+db; 4,5): Osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia obejmujących wszystkie istotne aspekty z pewnymi błędami lub nieścisłościami; • dobry (db; 4,0): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych mniej istotnych aspektów; • dostateczny plus (+dst; 3,5): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych istotnych aspektów lub z istotnymi nieścisłościami; • dostateczny (dst; 3,0): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych ważnych aspektów lub z poważnymi nieścisłościami; • niedostateczny (ndst; 2,0): brak osiągnięcia przez studenta zakładanych efektów kształcenia. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Paul Newsham | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.