Seminarium magisterskie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 03-SM-11FKMDM |
Kod Erasmus / ISCED: |
08.9
|
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie |
Jednostka: | Instytut Filmu, Mediów i Sztuk Audiowizualnych |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze |
Strona przedmiotu: | https://filmoznawstwo.com/ |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
LUB
5.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | język polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | filmoznawstwo i kultura mediów |
Poziom przedmiotu: | II stopień |
Cele kształcenia: | Zapoznanie studentów z metodologią badań filmoznawczych, pogłębienie wiedzy teoretyczno- i historycznofilmowej. Doskonalenie warsztatu badawczego i naukowego pisania o filmie - przygotowanie do napisania pracy magisterskiej (wybór i sformułowanie tematu, plan i konstrukcja pracy, ujęcie problemu, umiejętność merytorycznego argumentowania, sporządzanie przypisów, aneksów, bibliografii, redagowanie tekstu itp.). Doskonalenie umiejętności samodzielnego korzystania z różnych źródeł naukowych ich doboru i wzajemnego konfrontowania. Przygotowanie do wykorzystania analizy i interpretacji dzieła filmowego w kontekście tematu pracy magisterskiej. |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | I rok |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Nie ma specjalistycznych wymagań. |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | Biblioteki poznańskie (Biblioteka Uniwersytecka, Biblioteka Raczyńskich, Biblioteka Polskiego Towarzystwa Przyjaciół Nauk), materiały elektroniczne udostępniane przez biblioteki. |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | - dyskusja - praca z tekstem, - metoda analizy przypadków - metoda ćwiczeniowa - metoda badawcza (dociekania naukowego) - metoda projektu - demonstracje dźwiękowe i wizualne - metody aktywizujące - praca w grupach |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | 6 (3+3) |
Skrócony opis: |
Zapoznanie studentów z metodologią badań filmoznawczych. Zapoznanie studentów z warsztatem pisania pracy magisterskiej. Szczegółowe analizy i interpretacje wybranych dzieł filmowych. |
Pełny opis: |
TEMATY ZAJĘĆ: Zajęcia wprowadzające: przedstawienie programu zajęć, harmonogramu prac i warunków zaliczenia oraz wytycznych dotyczących przygotowania pracy magisterskiej, omówienie listy lektur; Podstawowe zasady doboru tematu pracy magisterskiej i konstruowania tytułu; pierwsze propozycje tematów. Zapoznanie studentów z metodologią badań filmoznawczych. Dyskusja nad propozycjami tematów, ich wybór i ustalenie. Prezentacje multimedialne związane z tematami prac. Zasady konstruowania konspektu pracy magisterskiej. Podstawowe zasady redagowania tekstu naukowe. Redakcja przypisów. Przygotowanie filmografii i bibliografii. Omówienie konspektów prac magisterskich przygotowywanych przez studentów. Analiza fragmentów filmów, które są przedmiotem przygotowywanych prac magisterskich. Indywidualne konsultacje pierwszego rozdziału pracy. |
Literatura: |
Zalecana literatura: U. Eco, Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, przeł. G. Jurkowlaniec, Warszawa 2007. G. Gambarelli, Z. Łucki, Praca dyplomowa i doktorska, Kraków 2001. R. Zenderowski, Praca magisterska – Licencjat. Krotki przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej, Warszawa 2009. Pozostała literatura dobrana zostaje każdorazowo do specyfiki tematów powstających prac magisterskich. |
Efekty uczenia się: |
Student /ka: - ma uporządkowaną, pogłębioną wiedzę szczegółową z zakresu filmoznawstwa i medioznawstwa, prowadzącą do specjalizowania się w tych dziedzinach - zna i rozumie zaawansowane metody analizy, interpretacji, wartościowania i problematyzowania różnych wytworów kultury właściwe dla wybranych tradycji, teorii lub szkół badawczych w zakresie filmoznawstwa i medioznawstwa - potrafi wykorzystywać różne źródła informacji w celach badawczych, konstruować na ich podstawie rozmaite formy wypowiedzi oraz formułować krytyczne sądy - ma pogłębione umiejętności badawcze, polegające na analizie, syntezie i interpretacji określonych treści, z wykorzystaniem właściwych metod i narzędzi badawczych, pozwalających na oryginalne rozwiązywanie złożonych problemów w zakresie filmoznawstwa i medioznawstwa - umie samodzielnie zdobywać wiedzę i poszerzać umiejętności badawcze oraz podejmować autonomiczne działania zmierzające do własnego rozwoju i odpowiedzialnego kierowania swoją karierą zawodową - ma umiejętność merytorycznego argumentowania, z wykorzystaniem własnych poglądów i poglądów innych autorów, oraz formułowania na tej podstawie wniosków i tworzenia syntetycznych podsumowań |
Metody i kryteria oceniania: |
Kryteria oceniania: w I semestrze na podstawie prezentacji oraz konspektu, w II semestrze na podstawie pierwszego rozdziału bardzo dobry (bdb; 5,0): bardzo wysoki poziom wiedzy związanej z tematyką seminarium i jej kontekstami, wysoka świadomość metodologiczna, wyróżniająca aktywność w trakcie zajęć, bardzo dobrze przemyślany projekt pracy magisterskiej (potwierdzony prezentacją multimedialną), nienaganny pod względem formalnym i językowym konspekt/rozdział pracy (bogata i poprawnie uporządkowana bibliografia, dobrze zaplanowany układ treści) lub opis projektu badawczego dobry plus (+db; 4,5): jak wyżej, dopuszczalne drobne uchybienia natury formalnej w konspekcie/rozdziale pracy lub opisie projektu badawczego dobry (db; 4,0): dopuszczalne nieznaczne braki w wiedzy i świadomości metodologicznej, umiarkowana aktywność w trakcie zajęć, konspekt/rozdział lub opis projektu poprawny, z drobnymi uchybieniami natury formalno-językowej dostateczny plus (+dst; 3,5): dopuszczalne nieznaczne braki w wiedzy i świadomości metodologicznej, słaba aktywność w trakcie zajęć, konspekt/rozdział lub opis projektu o przeciętnych walorach merytorycznych, z większymi uchybieniami natury formalno-językowej dostateczny (dst; 3,0): znaczne braki w wiedzy, niski poziom świadomości metodologicznej, konspekt/rozdział lub opis projektu merytorycznie słaby, z dużymi uchybieniami natury formalno-językowej niedostateczny (ndst; 2,0): niedopuszczalne braki w wiedzy, brak aktywności w trakcie zajęć, brak konspektu/rozdziału pracy magisterskiej lub opisu projektu badawczego |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-28 |
![]() |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Grażyna Gajewska, Anna Śliwińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Seminarium - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-23 |
![]() |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Marek Kaźmierczak, Andrzej Szpulak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Seminarium - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
![]() |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Grażyna Gajewska, Anna Śliwińska | |
Prowadzący grup: | Grażyna Gajewska, Andrzej Szpulak, Anna Śliwińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Seminarium - Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.