Seminarium magisterskie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 03-SM-11FKMDM | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie | ||
Jednostka: | Instytut Filmu, Mediów i Sztuk Audiowizualnych | ||
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk o Języku i Literaturze |
||
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
LUB
5.00
(w zależności od programu) ![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | język polski | ||
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
||
Kierunek studiów: | filmoznawstwo i kultura mediów |
||
Poziom przedmiotu: | II stopień |
||
Cele kształcenia: | Cele modułu kształcenia: - zapoznanie studentów z wymogami pracy zgodnej z metodologią badań filmoznawczych oraz badań pokrewnych, - doprowadzenie do powstania koncepcji oraz pierwszego rozdziału obszernej pracy pisemnej o charakterze naukowym (pracy magisterskiej), - pogłębianie świadomości teoretycznej i historycznej w wybranych przez studentów obszarach wiedzy, - kształtowanie umiejętności doboru, samodzielnej refleksji i korzystania z wybranych tekstów naukowych, - zdobycie umiejętności tworzenia poprawnego zapisu bibliograficznego i filmograficznego, - kształtowanie umiejętności krytycznej lektury tekstów, formułopwania uwag i prowadzenia dyskusji (na podstawie kolejno omawianych koncepcji prac poszczególnych seminarzystów). |
||
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | I rok |
||
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | Biblioteka Uniwersytecka UAM, biblioteki cyfrowe. |
||
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Część wykładowa, prowadzenie konwersacji indywidualnie oraz w grupie, dłuższe prezentacje multimedialne i ustne przygotowane przez studentów, korekta merytoryczna i techniczna fragmentów prac. |
||
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | 6 (3+3) |
||
Skrócony opis: |
Podczas semanarium studenci otrzymają podstwową wiedzę z zakresu formułowanie tematu pracy magisterskiej, przygotowania konspektu oraz biblio- i filmografii. Różne modele konstrukcji pracy omówione zostaną na konkretnych przykładach. Nieodzownym elementem semianarium jest również dyskusja i analiza konkretnych projektów oraz problemtycznych fragmentów materiału badawczego. Istotnym uzupełnieniem zajęć są warsztaty z zekresu analizay działa filmowego (dokumentalnego i fabularnego). |
||
Pełny opis: |
Podczas zajęć seminaryjnych przeprowadzane są analizy filmów, wybranych aspektów budowy dzieła filmowego, gatunków i rodzajów. Studenci zobowiązani są również do zaprezentowania przed grupą konspektu oraz wybranego rozdziału pracy. Studenci pod nadzorem prowadzącego dokonują korekty tekstów własnych i cudzych. Uczą się również konstruowania konspektów. Pracuję nad opanowaniem języka tekstu naukowego. |
||
Literatura: |
Zalecana literatura: U. Eco, Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, przeł. G. Jurkowlaniec, Warszawa 2007. G. Gambarelli, Z. Łucki, Praca dyplomowa i doktorska, Kraków 2001. R. Zenderowski, Praca magisterska – Licencjat. Krotki przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej, Warszawa 2009. Pozostała literatura dobrana zostaje każdorazowo do specyfiki tematów powstających prac magisterskich. |
||
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu przedmiotu (modułu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów uczenia się student/ka potrafi: - stworzyć koncepcję i fragment obszernej pracy pisemnej o charakterze naukowym z dziedziny filmoznawstwa lub medioznawstwa (pracy magisterskiej), - samodzielnie pogłębiać i prezentować wiedzę z obszarów odnoszących się do tematu pracy, stosując argumentację o charakterze naukowym, - rozpoznawać i rozumieć zaawansowane metody analizy, interpretacji, wartościowania i problematyzowania różnych wytworów kultury, tradycji i zjawisk z dziedziny filmoznawstwa i medioznawstwa, - identyfikować, gromadzić i wykorzystywać różne źródła naukowe, potrzebne do napisania pracy, formułować krytyczny dyskurs w odniesieniu do nich, - korzystać z sugestii i rad promotora oraz innych studentów, a także formułować merytoryczne uwagi i sugestie w odniesieniu do prac innych członków seminarium, - prowadzić krytyczną dyskusję nad wybranymi tekstami naukowymi, - podejmować autonomiczne działania zmierzające do własnego rozwoju ora kierowania własną karierą zawodową. |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Kryteria oceniania: W semestrze zimowym studenci zobowiązani są do sformułowania tematu pracy oraz jej konspektu. Dodatkowym kryterium oceny będzie aktywny udział w zajęciach. W semestrze letnim zaliczenie otrzymuję na podstawie przedstawionego pierwszego rozdziału pracy. Warunki zaliczenia: a) semestr zimowy drugiego roku seminarium zaliczany jest na podstawie prezentacji podczas zajęć kolejnych rozdziałów pracy. b) semestr letni drugiego roku na podstawie całej pracy. c) na ocenę w każdym z semestrów składa się również aktywny udział studenta w zajęciach. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-23 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Andrzej Szpulak | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Hendrykowska, Wojciech Otto, Andrzej Szpulak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-28 |
![]() |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Grażyna Gajewska, Anna Śliwińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Seminarium - Zaliczenie z notą |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-23 |
![]() |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Andrzej Szpulak | |
Prowadzący grup: | Marek Kaźmierczak, Andrzej Szpulak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Seminarium - Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.