Warsztat bezpieczeństwa osobistego 11-WBOS-11-s
Konwersatorium (KON)
Semestr letni 2017/2018
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 30 | ||
Limit miejsc: | (brak limitu) | ||
Zaliczenie: | Zaliczenie z notą | ||
Literatura: |
„Skuteczna samoobrona” Andrzej Bryl, Wrocław 1991 „Samoobrona dziewcząt” Sunny Graff, Warszawa 2003 „Bezpieczeństwo i zachowanie publiczności na imprezach sportowych” J.Szewczyk, „Krav Maga-Samoobrona” Richard Douieb, Purana 2006 „Bezpieczeństwo osobiste” Lucie Dupuis, wydawnictwo Klub dla Ciebie 2006 r |
||
Efekty uczenia się: |
Symbol efektów kształcenia* Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi: Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów# BO_01 Posiada odpowiednią wiedzę teoretyczną związaną z bezpieczeństwem osobistym K_W17, K_W19, K_U02 BO_02 Charakteryzować organy bezpieczeństwa oraz potrafi poinformować odpowiedni z nich w określonej sytuacji zagrożenia K_W17, K_W19, K_K03 BO_03 Zareagować w sposób zgodny z polskim prawem w sytuacjach zagrożenia oraz posiada umiejętność negocjacji K_W08, K_U07, K_K04 BO_04 Przeciwdziałać sytuacjom zagrożenia bezpośredniego dzięki poznanym technikom samoobrony K_U09, K_U14 |
||
Metody i kryteria oceniania: |
5 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 4.5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 4.0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 3.5 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami 3.0 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami 2.0 – niezadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne |
||
Zakres tematów: |
Przekazanie studentowi wiedzy na temat bezpieczeństwa osobistego-definicje, podstawowe pojęcia: rodzaje bezpieczeństwa, postrzeganie bezpieczeństwa. Przekazanie studentowi wiedzy dotyczącej podstawowych organów bezpieczeństwa oraz ich kompetencji w sytuacjach zagrożenia :interpretacja i przykłady Przekazanie wiedzy na temat praw i obowiązków obywatela, znajomość kodeksu karnego odnośnie obrony koniecznej-przykłady, a także umiejętność reagowania w sposób zgodny z polskim prawem w sytuacjach zagrożenia Poznanie technik samoobrony |
||
Metody dydaktyczne: |
Nazwa modułu (przedmiotu): Symbol efektu kształcenia dla modułu * Symbol treści kształcenia BO_01 TK_01 Wykład, dyskusja P-pisemne sprawdzenie wiedzy, F-dyskusja BO_02 TK_02 wykład, dyskusja, praca w grupie P-pisemne sprawdzenie wiedzy,F-prezentacja BO_03 TK_03 wykład, dyskusja pisemne sprawdzenie wiedzy BO_04 TK_04 pokaz, objaśnienie technik samoobrony praktyczne sprawdzenie poznanych technik samoobrony |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
(brak danych),
(sala nieznana)
|
Michał Marciniak | 26/26 |
szczegóły![]() |
2 |
(brak danych),
(sala nieznana)
|
Michał Marciniak | 26/26 |
szczegóły![]() |
3 |
(brak danych),
(sala nieznana)
|
Michał Marciniak | 26/26 |
szczegóły![]() |
4 |
(brak danych),
(sala nieznana)
|
Michał Marciniak | 19/26 |
szczegóły![]() |
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.