(in Polish) Business English for the Workplace
General data
Course ID: | 3028-ANG-BEW |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Business English for the Workplace |
Organizational unit: | Adam Mickiewicz University, Poznań |
Course groups: |
(in Polish) Kursy oraz szkolenia - Uniwersytet Jutra II |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | (unknown) |
Module learning aims: | (in Polish) Zapoznanie studentów z głównymi zagadnieniami związanymi z biznesem oraz z funkcjonowaniem w międzynarodowym biznesie; ukazanie sposobów prezentowania własnego stanowiska oraz zasad skutecznego komunikowania się w biznesowym środowisku międzynarodowym. Zajęcia wdrażają studentów w świat biznesu, pozwalają rozwijać znajomość rejestrów specjalistycznych oraz stwarzają szansę używania języka angielskiego dla celów zawodowych. Studenci rozwijają cztery sprawności językowe: słuchanie, mówienie, czytanie, pisanie oraz cztery sprawności zawodowe: prezentowanie, negocjowanie, udział w spotkaniach, prowadzenie rozmów przez telefon w kontekście języka używanego dla celów biznesowych. |
Full description: |
(in Polish) Satysfakcja z pracy Human Capital Management - czynniki determinujące satysfakcję z pracy Job satisfaction - Unhappiness at work rises to record level - praca z tekstem, omówienie wyników przykładowych ankiet pracowniczych oraz przyczyn niskiej satysfakcji zawodowej wśród przedstawicieli młodego pokolenia - kryzys z roku 2008 Job satisfaction - A different of working - praca z tekstem - innowacyjne rozwiązania, po jakie sięgają organizacje, żeby podnieść satysfakcję zawodową pracowników różnych szczebli Job satisfaction - Marriott Hotels International oraz KPMG - porównanie organizacji zajmujących najwyższe miejsca w rankingu pracodawców Job satisfaction - Studium przypadku - zagrożenia dla firmy wynikające z niewłaściwych relacji miedzy pracownikami - odpowiedzialność i rola działu HR w kształtowaniu polityki personalnej Budowanie relacji Building Relationships - Budowanie relacji organizacji z partnerami biznesowymi oraz klientami Building Relationships - Cadbury Chocolate Maker and its Partnerships (Ghana cocoa beans producers and UK milk dairy farms) - korzyści dla firmy, organizacji partnerskich oraz konsumenta wynikające z właściwych relacji biznesowych Building Relationships - How is East meeting West - budowanie sieci kontaktów i ich znaczenie na przykładzie Chin Building Relationships - The careerist: Pro bono work - znaczenie wolontariatu i pracy pro bono w kształtowaniu kariery zawodowej Building Relationships - Hot and cold reception awaits Moscow’s visitors - trudności w rozumieniu różnic międzykulturowych i ich wpływ na budowanie relacji biznesowych Style zarządzania Management Styles - określenie roli przełożonego - przymiotniki określające cechy pozytywne i negatywne Management styles - omówienie stylów zarządzania - pary opozycyjne. Biologia oraz warunkowanie społeczne i ich wpływ na różnice w stylu zarządzania kobiet i mężczyzn Management styles - Anna Wintour and Jim Buckmaster - omówienie odmiennych stylów zarządzania w zależności od reprezentowanej branży, ich zalety i wady. Wprowadzanie zmian w organizacji - kiedy zmiany kończą sie porażką, a co warunkuje sukces Managerial philosophies today - czynniki kształtujące podejście kadry zarządzającej do pracownika w środowisku zróżnicowanym kulturowo z uwzględnieniem zmian, jakie wniosła rewolucja technologiczna Managers need a makeover - przyszłe trendy w sposobie zarządzania organizacją Case Study - Wybór nowego kierownika zespołu, dopasowanie własciwego stylu zarządzania do potrzeb zróznicowanego zespołu Komunikacja Czynniki determinujące poprawny proces komunikacji Zmiana w podejściu do komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej organizacji wynikająca z pojawienia się mediów społecznościowych i rozwoju świadomości społecznej Formy komunikacji pisanej i werbalnej oraz problemy związane z różnymi formami komunikacji Co wpływa na czytelność przekazu - cechy poprawnej prezentacji oraz czego unikać. Komunikacja międzykulturowa - uwarunkowane kulturowo cechy osobowości determinujące style zarządzania i pracy Znaczenie zrozumienia kultury lokalnej dla organizacji międzynarodowych oraz konsekwencje błędów kulturowych Rozwój technologii i ich wpływ na komunikację Zaburzony proces komunikacji w organizacji - skutki dla klienta i wpływ na działanie firmy - studium przypadku Finanse Crowdfunding - nowe metody pozyskiwania środków finansowych Small businesses and the banks - problemy, z jakimi zmagają sie małe firmy polegające na kredytowaniu bankowym Business angels and angel networking clubs - czy warto inwestować w uczestnictwo w warsztatach organizowanych przez anioły biznesu Business angels - studium przypadku |
Learning outcomes: |
(in Polish) Podczas kursu słuchacz - posiądzie wiedzę dotyczącą podstaw komunikowania się w środowisku biznesowym, pozna istotne elementy i sposoby doskonalenia zasad efektywnego porozumiewania się - pozna zasady funkcjonowania przedsiębiorstw - pozna zasady określające rolę pracownika w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa - nauczy sie interpretować podstawowe pojęcia biznesowe - nauczy sie wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną do przeprowadzenia prostej analizy procesów i zjawisk gospodarczych - odwołując się do podstawowej wiedzy podstawowej, nauczy sie wyjaśniać przyczyny i przebieg zmian wybranych zagadnień ekonomicznych - nauczy sie sprawnie korzystać z dostępnych źródeł informacji - pozna zasady i warunki aktywnego uczestnictwa w pracy grupowej, nauczy sie wykorzystać tę wiedzę i umiejętności pracując w grupie, przyjmując różne role - wykonując zadania w grupie, nauczy sie określać priorytety służące realizacji wytyczonych celów oraz efektywnie organizować pracę własną i kierowanego przez siebie zespołu |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) TEST |
Classes in period "Academic year 2021/2022, winter semestr" (past)
Time span: | 2021-10-01 - 2022-02-23 |
Navigate to timetable
MO TU CW
W TH CW
FR |
Type of class: |
classes, 60 hours
|
|
Coordinators: | (unknown) | |
Group instructors: | Anna Leśkiewicz | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Completion
classes - Completion |
|
Module learning aims: | (in Polish) Zapoznanie studentów z głównymi zagadnieniami związanymi z biznesem oraz z funkcjonowaniem w międzynarodowym biznesie; ukazanie sposobów prezentowania własnego stanowiska oraz zasad skutecznego komunikowania się w biznesowym środowisku międzynarodowym. Zajęcia wdrażają studentów w świat biznesu, pozwalają rozwijać znajomość rejestrów specjalistycznych oraz stwarzają szansę używania języka angielskiego dla celów zawodowych. Studenci rozwijają cztery sprawności językowe: słuchanie, mówienie, czytanie, pisanie oraz cztery sprawności zawodowe: prezentowanie, negocjowanie, udział w spotkaniach, prowadzenie rozmów przez telefon w kontekście języka używanego dla celów biznesowych. |
|
Full description: |
(in Polish) Satysfakcja z pracy Human Capital Management - czynniki determinujące satysfakcję z pracy Job satisfaction - Unhappiness at work rises to record level - praca z tekstem, omówienie wyników przykładowych ankiet pracowniczych oraz przyczyn niskiej satysfakcji zawodowej wśród przedstawicieli młodego pokolenia - kryzys z roku 2008 Job satisfaction - A different of working - praca z tekstem - innowacyjne rozwiązania, po jakie sięgają organizacje, żeby podnieść satysfakcję zawodową pracowników różnych szczebli Job satisfaction - Marriott Hotels International oraz KPMG - porównanie organizacji zajmujących najwyższe miejsca w rankingu pracodawców Job satisfaction - Studium przypadku - zagrożenia dla firmy wynikające z niewłaściwych relacji miedzy pracownikami - odpowiedzialność i rola działu HR w kształtowaniu polityki personalnej Budowanie relacji Building Relationships - Budowanie relacji organizacji z partnerami biznesowymi oraz klientami Building Relationships - Cadbury Chocolate Maker and its Partnerships (Ghana cocoa beans producers and UK milk dairy farms) - korzyści dla firmy, organizacji partnerskich oraz konsumenta wynikające z właściwych relacji biznesowych Building Relationships - How is East meeting West - budowanie sieci kontaktów i ich znaczenie na przykładzie Chin Building Relationships - The careerist: Pro bono work - znaczenie wolontariatu i pracy pro bono w kształtowaniu kariery zawodowej Building Relationships - Hot and cold reception awaits Moscow’s visitors - trudności w rozumieniu różnic międzykulturowych i ich wpływ na budowanie relacji biznesowych Style zarządzania Management Styles - określenie roli przełożonego - przymiotniki określające cechy pozytywne i negatywne Management styles - omówienie stylów zarządzania - pary opozycyjne. Biologia oraz warunkowanie społeczne i ich wpływ na różnice w stylu zarządzania kobiet i mężczyzn Management styles - Anna Wintour and Jim Buckmaster - omówienie odmiennych stylów zarządzania w zależności od reprezentowanej branży, ich zalety i wady. Wprowadzanie zmian w organizacji - kiedy zmiany kończą sie porażką, a co warunkuje sukces Managerial philosophies today - czynniki kształtujące podejście kadry zarządzającej do pracownika w środowisku zróżnicowanym kulturowo z uwzględnieniem zmian, jakie wniosła rewolucja technologiczna Managers need a makeover - przyszłe trendy w sposobie zarządzania organizacją Case Study - Wybór nowego kierownika zespołu, dopasowanie własciwego stylu zarządzania do potrzeb zróznicowanego zespołu Komunikacja Czynniki determinujące poprawny proces komunikacji Zmiana w podejściu do komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej organizacji wynikająca z pojawienia się mediów społecznościowych i rozwoju świadomości społecznej Formy komunikacji pisanej i werbalnej oraz problemy związane z różnymi formami komunikacji Co wpływa na czytelność przekazu - cechy poprawnej prezentacji oraz czego unikać. Komunikacja międzykulturowa - uwarunkowane kulturowo cechy osobowości determinujące style zarządzania i pracy Znaczenie zrozumienia kultury lokalnej dla organizacji międzynarodowych oraz konsekwencje błędów kulturowych Rozwój technologii i ich wpływ na komunikację Zaburzony proces komunikacji w organizacji - skutki dla klienta i wpływ na działanie firmy - studium przypadku Finanse Crowdfunding - nowe metody pozyskiwania środków finansowych Small businesses and the banks - problemy, z jakimi zmagają sie małe firmy polegające na kredytowaniu bankowym Business angels and angel networking clubs - czy warto inwestować w uczestnictwo w warsztatach organizowanych przez anioły biznesu Business angels - studium przypadku |
|
Notes: |
(in Polish) Warunkiem koniecznym uzyskania certyfikatu poświadczającego udział w kursie językowym jest min 30% wzrost kompetencji językowych studentki/studenta oraz min 80% frekwencja na zajęciach. Uczestnikami kursów językowych organizowanych w ramach projektu PO WER Uniwersytet jutra II (kursy rozpoczynające się w USOSie od kodu 3028) mogą być tylko osoby, które wcześniej nie były uczestnikami powyższych kursów językowych. |
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.