Współczesne dylematy moralne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 22-FLDL-WDM |
Kod Erasmus / ISCED: |
08.1
|
Nazwa przedmiotu: | Współczesne dylematy moralne |
Jednostka: | Wydział Filozoficzny |
Grupy: |
E-learning - przedmioty Wydziału Filozoficznego Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Humanistycznych Przedmioty dla 3 semestru filozofii ogólnej I stopnia Przedmioty na Wydziale Filozoficznym |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | język polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Kierunek studiów: | Filozofia |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | Przekazanie wiedzy na temat wybranych stanowisk etycznych Zaznajomienie z podstawową terminologią etyczną Rozwijanie zdolności analitycznego i krytycznego myślenia Rozwijanie umiejętności argumentacji, uzasadniania własnego stanowiska i wyciągania wniosków Rozwijanie umiejętności dyskusji, komunikacji i pracy w grupie Rozwijanie tolerancji, umiejętności rozumienia oraz doceniania różnorodności kulturowej i światopoglądowej Rozwijanie kreatywności |
Rok studiów (jeśli obowiązuje): | I rok |
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning): | Zajęcia prowadzone z wykorzystanieme elementów e-learningu: - 22 godz. zajęć wspólnych - grupowych (dwa wykłady oraz 8 laboratorów) - 8 godz. jako e-learning, tj. 4 moduły |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | Nie ma żadnych wymagań wstępnych poza podstawową znajomością dyscyplin filozoficznych (materiał wykładu/ćwiczeń „Wstęp do filozofii”) |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | Platforma e-learningowa UAM - Wydział Filozoficzny |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Praca z tekstem, analiza i interpretacja; praca z materiałem video (np. film dokumnetalny, film fabularny), odpowiedź na pytania do materiału źródłowego, dyskusja, burza mózgów (np. typu 2 x 4 x 8) |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | 2 punkty (30 godz. zajęć - w tym 8 jako e-learning oraz 30 godz. pracy własnej) Nakład pracy własnej: Przygotowanie do zajęć - literatura obowiązkowa: 20 godz. Czytanie dodatkowej wskazanej literatury: 2 godz. Przygotowanie pracy pisemnej (zadanie e-learningowe): 8 godz. UWAGA: Godzina lekcyjna - 45 min. |
Skrócony opis: |
Konwersatorium poświęcone jest problemom etycznym współczesnego świata ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji wyboru - dylematów moralnych. |
Pełny opis: |
Relatywizm (etyczny, kulturowy, aksjologiczny), absolutyzm, fundamentalizm. Problem norm uniwersalnych. Dylematy związane z wielokulturowością Etyka cnót i jej waga w życiu społecznym. Współczesne dylematy związane ze wspólnotowością i tożsamością moralną Etyka deontologiczna a utylitaryzm. Zastosowanie i krytyka dwóch różnych strategii rozwiązywania dylematów moralnych Pluralizm światopoglądowy i tolerancja. Problem granic tolerancji Dylematy moralne związane z kryzysem ekologicznym Bioetyczne dylematy moralne "Bieda i jej stygmatyzacja. Problem "urasawiania" biednych" Mechanizmy społecznej stygmatyzacji. |
Literatura: |
Literatura dla przedmiotu - niezależnie od roku jego prowadzenia, wybranych w danym roku materiałów Arystoteles, „Etyka nikomachejska”, PWN, Warszawa 1982. Bauman Z., „Etyka ponowoczesna”, PWN, Warszawa 1996. Chyrowicz B., „O sytuacjach bez wyjścia w etyce. Dylematy moralne, ich natura, rodzaje i sposoby rozstrzygania”, Znak, Kraków 2008. Hoffe J., „Pluralizm i tolerancja” [w:] J. Hoffe, „Etyka państwa i prawa”, Znak, Kraków 1993. Hołówka J., „Relatywizm etyczny”, Warszawa 1981. Hołówka J., „Etyka w działaniu”, Warszawa 2001. Klee E., Auschwitz. Medycyna III Rzeszy i jej ofiary, Kraków 2005 Lazari-Pawłowska I., „Relatywizm etyczny” [w:] „Etyka. Pisma wybrane”, Warszawa 1992. MacIntyre, „Dziedzictwo cnoty. Studium z teorii moralności”, PWN, Warszawa 1996. Nowak E., Cern K., „Ethos w życiu publicznym”, PWN, Warszawa 2008. Opara S., „Jak żyć? Wykłady z etyki”, Akademia Humanistyczna, Pułtusk 2011. Ricoeur P., Miłość i sprawiedliwość” [w:] „Filozofia osoby”, PAT, Kraków 1992. Singer P., Wyzwolenie zwierząt, Warszawa 2004. Szahaj A., „Relatywizm i fundamentalizm”, WN UMK, Toruń 2008. Taylor Ch., „Etyka autentyczności”, Znak, Warszawa 2001. Woleński J., Hartman J., „Wiedza o etyce”, Warszawa 2008. Wroński M., Czy plagiat popłaca (w: FORUM AKADEMICKIE), 4/2007 |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu zajęć student: Wylicza podstawowe zagadnienia i problemy moralne współczesnego świata Opisuje podstawowe problemy moralne współczesnego świata Identyfikuje racje i różnice występujące pomiędzy stanowiskami etycznymi Dostrzega zależności występujące pomiędzy etyka a warunkami kulturowymi, historycznymi, społecznymi i praktyką naukową Uzasadnia swoje poglądy etyczne i zna techniki prowadzenia dyskusji etycznych Samodzielnie dobiera treści i selekcjonuje informacje Docenia znaczenie refleksji etycznej dla rozwoju kultury symbolicznej i materialnej |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na podstawie: frekwencja (tylko 2 nieusprawiedliwione chorobą lub wypadkiem losowym nieobecności), praca pisemna, przygotowanie do zajęć (aktywność) |
Praktyki zawodowe: |
nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-28 |
Przejdź do planu
PN LAB
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Zajęcia laboratoryjne, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Paweł Mazur, Anna Ziółkowska-Juś | |
Prowadzący grup: | Paweł Mazur, Anna Ziółkowska-Juś | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Zajęcia laboratoryjne - Zaliczenie z notą |
|
Kod ECTS: | 22-FLDL-WDM |
|
Liczba godzin przedmiotu: | 30 |
|
Skrócony opis: |
Formułą zajęć jest wspólna analiza wybranych zagadnień etycznych – metodologicznie sytuowanych na gruncie etyki społecznej, bioetyki bądź filozofii prawa – albo prezentujących już formułę dylematu moralnego (DM), albo rozstrzyganych/reintrepretowanych przez Grupę w kategoriach sytuacji DM. Materiałem źródłowym każdorazowo jest tekst adekwatny dla naszej dyscypliny naukowej oraz tekst bądź materiał video ilustrujący problem filozoficzny w jego źródłowych, społecznym pochodzeniu (kazusy bioetyczne, reportaże społeczne, raporty NGO, dokumenty rządowe). Aktualność podejmowanych w analizie sytuacji dylematycznych – jak np. bieżące debaty prawno-polityczne czy rozstrzygnięcia bioetyczne – ma zostać uchwycona w pewnej klasyczności, filozoficznej niezbywalności, samego zagadnienia DM (m.in. Nietzsche, Kant, Moore, Singer) Formatowi laboratorium odpowiadać ma następujące połączenie form wykładu, seminarium oraz e-learningu: a) Wykłady wprowadzające (2 pierwsze terminy) b) Ćwiczenia laboratoryjne – wspólna analiza i interpretacja przypadków DM (Studenci sami dokonali wyboru 8 zagadnień z zaproponowanej listy) (9 terminów) c) E-learning z materiałami tekstowymi i video oraz jednym obowiązkowym zadaniem pisemnym (4 terminy) |
|
Pełny opis: |
Treści szczegółowe: 1. Współczesne dylematy moralne – dwa wykłady wprowadzające w problematykę 2. Prawo do życia, prawo do ochrony życia i zdrowia (do informacji i samostanowienia). Kazus bioetyczny 3. Prawo do samostanowienia i prawo do śmierci. Kazus bioetyczny 4. Naruszanie zasad równosci i godności obywatelskiej: Związki par jednopłciowych w Polsce 5. Wielokulturowość: Azyl, prawo stalego pobytu (przyklady z krajów UE) 6. Globalizacja jako sytuacja dylematu moralnego: Niesprawiedliwy podział dóbr 7. Naruszanie zasad równości i godności: Prawa kobiet i dzieci, wykluczenie w krajach azjatyckich i afrykańskich 8. Tzw. wojna sprawiedliwa. Etyczne usasadnienie wojny z terroryzmem 9. Ekologia i wojny klimatyczne. Niewiedza i zaniechanie wobec kryzysu ekologicznego 10.Dylematy etyki mediow: naruszanie i sprzedaż prywatnosci, estetyzacja przemocy, prawda czy news, koncepcja post-prawdy 11. Krzywda i zadośćuczynienie (ujęcie etyczne i egzystencjalne). Sytuacja „pułapki” a DM. Cele szczegółowe: C1: Kształcenie Studentów w analizie tekstu naukowego (filozoficznego, etycznego, bioetycznego etc.), reportażowego, publicystycznego oraz literackiego jako materiału prezentującego zagadnienie DM. C2: Przedstawienie spektrum podstawowych dylematów moralnych życia osobowego, społecznego, publicznego (sfery prywatnej i publicznej; mikro- i makroetyki) oraz umiejscowienie ich zarówno w obrębie dziedzin/dyscyplin filozofii C3: Wykazanie konieczności interdyscyplinarnego charakteru analizy sytuacji DM (rola prawa, medycyny, ekonomii itd.) C4: Pogłębianie umiejętności dyskursywnych i argumentacyjnych jako podstawowych narzędzi pracy filozofa moralności. Tworzenie modeli euporii dla konkretnych sytuacji dylematu C5: Wskazanie na znaczenie zagadnień etyki praktycznej oraz refleksji nt. DM we współczesnej humanistyce, na ich rolę w tworzeniu standardów demokratycznych, poszanowania praw człowieka i obywatela |
|
Literatura: |
Wybrana literatura: Z.Bauman, Straty uboczne. Nierówności społeczne w dobie globalizacji, tłum. J. Hunia, Wyd. UJ, Kraków 2012. W. Galewicz (red.), Wokół śmierci i umierania (Antologia bioetyki, t.1), Universitas, Kraków 2009. D.R.Griffin, Umysły zwierząt. Czy zwierzęta mają świadomość?, tłum. M. Ślósarska, A. Tabaczyńska, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2004. J. Hołówka, Etyka w działaniu, Prószyński i S-ka, Warszawa 2001. J. Hołówka (red.), Filozofia moralności: wina, kara, wybaczenie, Aletheia, Warszawa 2000. W. Osiatyński, Prawa człowieka i ich granice, tłum. S. Kowalski, Znak, Kraków 2011. L. Ostałowska, Bolało jeszcze bardziej, Wyd. Czarne, Wołowiec 2012. R. Piłat, Krzywda i zadośćuczynienie, IfiS PAN, Warszawa 2003. K.Saja, O dyskryminacji par jednopłciowych, „Diametros” nr 34, grudzień 2012, s. 92-115. M. Środa (red.), O wartościach, normach i problemach moralnych. Wybór tekstów..., PWN, Warszawa 1994. R.Tokarczyk, Etyka prawnicza, LexisNexis, Warszawa 2005. H.Welzer, Wojny klimatyczne. Za co będziemy zabijać w XXI wieku?, tłum. M. Sutowski, Krytyka Polityczna, Warszawa 2010.
|
|
Uwagi: |
Wyboru rozważanych na zajęciach laboratoryjnych zagadnień dokonali sami Studenci - z zaproponowanej przez Prowadzącą listy, na pierwszych zajęciach |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT LAB
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Zajęcia laboratoryjne, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Paweł Mazur, Anna Ziółkowska-Juś | |
Prowadzący grup: | Paweł Mazur, Anna Ziółkowska-Juś | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Zajęcia laboratoryjne - Zaliczenie z notą |
|
Kod ECTS: | 22-FLDL-WDM |
|
Liczba godzin przedmiotu: | 30 |
|
Skrócony opis: |
Formułą zajęć jest wspólna analiza wybranych zagadnień etycznych – metodologicznie sytuowanych na gruncie etyki społecznej, bioetyki bądź filozofii prawa – albo prezentujących już formułę dylematu moralnego (DM), albo rozstrzyganych/reintrepretowanych przez Grupę w kategoriach sytuacji DM. Materiałem źródłowym każdorazowo jest tekst adekwatny dla naszej dyscypliny naukowej oraz tekst bądź materiał video ilustrujący problem filozoficzny w jego źródłowych, społecznym pochodzeniu (kazusy bioetyczne, reportaże społeczne, raporty NGO, dokumenty rządowe). Aktualność podejmowanych w analizie sytuacji dylematycznych – jak np. bieżące debaty prawno-polityczne czy rozstrzygnięcia bioetyczne – ma zostać uchwycona w pewnej klasyczności, filozoficznej niezbywalności, samego zagadnienia DM (m.in. Nietzsche, Kant, Moore, Singer) Formatowi laboratorium odpowiadać ma następujące połączenie form wykładu, seminarium oraz e-learningu: a) Wykłady wprowadzające (2 pierwsze terminy) b) Ćwiczenia laboratoryjne – wspólna analiza i interpretacja przypadków DM (Studenci sami dokonali wyboru 8 zagadnień z zaproponowanej listy) (9 terminów) c) E-learning z materiałami tekstowymi i video oraz jednym obowiązkowym zadaniem pisemnym (4 terminy) |
|
Pełny opis: |
Treści szczegółowe: 1. Współczesne dylematy moralne – dwa wykłady wprowadzające w problematykę 2. Prawo do życia, prawo do ochrony życia i zdrowia (do informacji i samostanowienia). Kazus bioetyczny 3. Prawo do samostanowienia i prawo do śmierci. Kazus bioetyczny 4. Naruszanie zasad równosci i godności obywatelskiej: Związki par jednopłciowych w Polsce 5. Wielokulturowość: Azyl, prawo stalego pobytu (przyklady z krajów UE) 6. Globalizacja jako sytuacja dylematu moralnego: Niesprawiedliwy podział dóbr 7. Naruszanie zasad równości i godności: Prawa kobiet i dzieci, wykluczenie w krajach azjatyckich i afrykańskich 8. Tzw. wojna sprawiedliwa. Etyczne usasadnienie wojny z terroryzmem 9. Ekologia i wojny klimatyczne. Niewiedza i zaniechanie wobec kryzysu ekologicznego 10.Dylematy etyki mediow: naruszanie i sprzedaż prywatnosci, estetyzacja przemocy, prawda czy news, koncepcja post-prawdy 11. Krzywda i zadośćuczynienie (ujęcie etyczne i egzystencjalne). Sytuacja „pułapki” a DM. Cele szczegółowe: C1: Kształcenie Studentów w analizie tekstu naukowego (filozoficznego, etycznego, bioetycznego etc.), reportażowego, publicystycznego oraz literackiego jako materiału prezentującego zagadnienie DM. C2: Przedstawienie spektrum podstawowych dylematów moralnych życia osobowego, społecznego, publicznego (sfery prywatnej i publicznej; mikro- i makroetyki) oraz umiejscowienie ich zarówno w obrębie dziedzin/dyscyplin filozofii C3: Wykazanie konieczności interdyscyplinarnego charakteru analizy sytuacji DM (rola prawa, medycyny, ekonomii itd.) C4: Pogłębianie umiejętności dyskursywnych i argumentacyjnych jako podstawowych narzędzi pracy filozofa moralności. Tworzenie modeli euporii dla konkretnych sytuacji dylematu C5: Wskazanie na znaczenie zagadnień etyki praktycznej oraz refleksji nt. DM we współczesnej humanistyce, na ich rolę w tworzeniu standardów demokratycznych, poszanowania praw człowieka i obywatela |
|
Literatura: |
Wybrana literatura: Z.Bauman, Straty uboczne. Nierówności społeczne w dobie globalizacji, tłum. J. Hunia, Wyd. UJ, Kraków 2012. W. Galewicz (red.), Wokół śmierci i umierania (Antologia bioetyki, t.1), Universitas, Kraków 2009. D.R.Griffin, Umysły zwierząt. Czy zwierzęta mają świadomość?, tłum. M. Ślósarska, A. Tabaczyńska, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2004. J. Hołówka, Etyka w działaniu, Prószyński i S-ka, Warszawa 2001. J. Hołówka (red.), Filozofia moralności: wina, kara, wybaczenie, Aletheia, Warszawa 2000. W. Osiatyński, Prawa człowieka i ich granice, tłum. S. Kowalski, Znak, Kraków 2011. L. Ostałowska, Bolało jeszcze bardziej, Wyd. Czarne, Wołowiec 2012. R. Piłat, Krzywda i zadośćuczynienie, IfiS PAN, Warszawa 2003. K.Saja, O dyskryminacji par jednopłciowych, „Diametros” nr 34, grudzień 2012, s. 92-115. M. Środa (red.), O wartościach, normach i problemach moralnych. Wybór tekstów..., PWN, Warszawa 1994. R.Tokarczyk, Etyka prawnicza, LexisNexis, Warszawa 2005. H.Welzer, Wojny klimatyczne. Za co będziemy zabijać w XXI wieku?, tłum. M. Sutowski, Krytyka Polityczna, Warszawa 2010.
|
|
Uwagi: |
Wyboru rozważanych na zajęciach laboratoryjnych zagadnień dokonali sami Studenci - z zaproponowanej przez Prowadzącą listy, na pierwszych zajęciach |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Karolina Napiwodzka | |
Prowadzący grup: | Karolina Napiwodzka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Konwersatorium - Zaliczenie z notą |
|
Kod ECTS: | 22-FLDL-WDM |
|
Liczba godzin przedmiotu: | 30 |
|
Skrócony opis: |
Formułą zajęć jest wspólna analiza wybranych zagadnień etycznych – metodologicznie sytuowanych na gruncie etyki społecznej, bioetyki bądź filozofii prawa – albo prezentujących już formułę dylematu moralnego (DM), albo rozstrzyganych/reintrepretowanych przez Grupę w kategoriach sytuacji DM. Materiałem źródłowym każdorazowo jest tekst adekwatny dla naszej dyscypliny naukowej oraz tekst bądź materiał video ilustrujący problem filozoficzny w jego źródłowych, społecznym pochodzeniu (kazusy bioetyczne, reportaże społeczne, raporty NGO, dokumenty rządowe). Aktualność podejmowanych w analizie sytuacji dylematycznych – jak np. bieżące debaty prawno-polityczne czy rozstrzygnięcia bioetyczne – ma zostać uchwycona w pewnej klasyczności, filozoficznej niezbywalności, samego zagadnienia DM (m.in. Nietzsche, Kant, Moore, Singer) Formatowi laboratorium odpowiadać ma następujące połączenie form wykładu, seminarium oraz e-learningu: a) Wykłady wprowadzające (2 pierwsze terminy) b) Ćwiczenia laboratoryjne – wspólna analiza i interpretacja przypadków DM (Studenci sami dokonali wyboru 8 zagadnień z zaproponowanej listy) (9 terminów) c) E-learning z materiałami tekstowymi i video oraz jednym obowiązkowym zadaniem pisemnym (4 terminy) |
|
Pełny opis: |
Treści szczegółowe: 1. Współczesne dylematy moralne – dwa wykłady wprowadzające w problematykę 2. Prawo do życia, prawo do ochrony życia i zdrowia (do informacji i samostanowienia). Kazus bioetyczny 3. Prawo do samostanowienia i prawo do śmierci. Kazus bioetyczny 4. Naruszanie zasad równosci i godności obywatelskiej: Związki par jednopłciowych w Polsce 5. Wielokulturowość: Azyl, prawo stalego pobytu (przyklady z krajów UE) 6. Globalizacja jako sytuacja dylematu moralnego: Niesprawiedliwy podział dóbr 7. Naruszanie zasad równości i godności: Prawa kobiet i dzieci, wykluczenie w krajach azjatyckich i afrykańskich 8. Tzw. wojna sprawiedliwa. Etyczne usasadnienie wojny z terroryzmem 9. Ekologia i wojny klimatyczne. Niewiedza i zaniechanie wobec kryzysu ekologicznego 10.Dylematy etyki mediow: naruszanie i sprzedaż prywatnosci, estetyzacja przemocy, prawda czy news, koncepcja post-prawdy 11. Krzywda i zadośćuczynienie (ujęcie etyczne i egzystencjalne). Sytuacja „pułapki” a DM. Cele szczegółowe: C1: Kształcenie Studentów w analizie tekstu naukowego (filozoficznego, etycznego, bioetycznego etc.), reportażowego, publicystycznego oraz literackiego jako materiału prezentującego zagadnienie DM. C2: Przedstawienie spektrum podstawowych dylematów moralnych życia osobowego, społecznego, publicznego (sfery prywatnej i publicznej; mikro- i makroetyki) oraz umiejscowienie ich zarówno w obrębie dziedzin/dyscyplin filozofii C3: Wykazanie konieczności interdyscyplinarnego charakteru analizy sytuacji DM (rola prawa, medycyny, ekonomii itd.) C4: Pogłębianie umiejętności dyskursywnych i argumentacyjnych jako podstawowych narzędzi pracy filozofa moralności. Tworzenie modeli euporii dla konkretnych sytuacji dylematu C5: Wskazanie na znaczenie zagadnień etyki praktycznej oraz refleksji nt. DM we współczesnej humanistyce, na ich rolę w tworzeniu standardów demokratycznych, poszanowania praw człowieka i obywatela |
|
Literatura: |
Wybrana literatura: Z.Bauman, Straty uboczne. Nierówności społeczne w dobie globalizacji, tłum. J. Hunia, Wyd. UJ, Kraków 2012. W. Galewicz (red.), Wokół śmierci i umierania (Antologia bioetyki, t.1), Universitas, Kraków 2009. D.R.Griffin, Umysły zwierząt. Czy zwierzęta mają świadomość?, tłum. M. Ślósarska, A. Tabaczyńska, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2004. J. Hołówka, Etyka w działaniu, Prószyński i S-ka, Warszawa 2001. J. Hołówka (red.), Filozofia moralności: wina, kara, wybaczenie, Aletheia, Warszawa 2000. W. Osiatyński, Prawa człowieka i ich granice, tłum. S. Kowalski, Znak, Kraków 2011. L. Ostałowska, Bolało jeszcze bardziej, Wyd. Czarne, Wołowiec 2012. R. Piłat, Krzywda i zadośćuczynienie, IfiS PAN, Warszawa 2003. K.Saja, O dyskryminacji par jednopłciowych, „Diametros” nr 34, grudzień 2012, s. 92-115. M. Środa (red.), O wartościach, normach i problemach moralnych. Wybór tekstów..., PWN, Warszawa 1994. R.Tokarczyk, Etyka prawnicza, LexisNexis, Warszawa 2005. H.Welzer, Wojny klimatyczne. Za co będziemy zabijać w XXI wieku?, tłum. M. Sutowski, Krytyka Polityczna, Warszawa 2010.
|
|
Uwagi: |
Wyboru rozważanych na zajęciach laboratoryjnych zagadnień dokonali sami Studenci - z zaproponowanej przez Prowadzącą listy, na pierwszych zajęciach |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Ziółkowska-Juś | |
Prowadzący grup: | Anna Ziółkowska-Juś | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Konwersatorium - Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.