Adam Mickiewicz University, Poznań - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Media lab w perspektywie kulturoznawczej

General data

Course ID: 20-KUDU-MED
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Media lab w perspektywie kulturoznawczej
Organizational unit: Faculty of Anthropology and Cultural Studies
Course groups: (in Polish) Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Humanistycznych
(in Polish) Przedmioty na 3 semestrze kulturoznawstwa II stopnia
(in Polish) Przedmioty w Instytucie Kulturoznawstwa
Course homepage: http://www.kulturoznawstwo.amu.edu.pl
ECTS credit allocation (and other scores): 3.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Module type:

compulsory

Major:

(in Polish) Kulturoznawstwo: drugi stopień

Cycle of studies:

2nd cycle

Module learning aims:

(in Polish) C1: Zapoznanie uczestników z ideą medialabu.

C2: Prezentacja przykładów działań medialabowych w Polsce i na świecie.

C3: Zajęcia służą wypracowaniu technicznych i interpersonalnych umiejętności grupowej pracy nad synergicznymi projektami wykorzystującymi nowe media i technologie.

Year of studies (where relevant):

Year 5

Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences:

(in Polish) Brak.

Information on where to find course materials:

(in Polish) Materiały zostaną przesłane studentom drogą elektroniczną.

Methods of teaching for learning outcomes achievement:

(in Polish) Laboratorium.

Student workload (ECTS credits):

(in Polish) Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem 30

Praca własna studenta: czytanie wskazanej literatury i przygotowywanie się na zajęcia 20

Praca własna studenta (przygotowanie projektu) 40

SUMA GODZIN 90

SUMARYCZNA LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA MODUŁU (PRZEDMIOTU) 3


Short description: (in Polish)

Zajęcia skupiają się na nauce rozwiązywania przez studentów problemów związanych z medialnymi uwarunkowaną kulturą współczesną za pomocą zespołowej pracy nad realizacją projektów dotyczących tych problemów.

Full description: (in Polish)

1. Idea medialabu i jego miejsce w kulturze współczesnej

2. Kompetencje medialne oraz idea współpracy

3. Medialaby w na świecie

4. Medialaby w Polsce

5. Podstawowy dostęp do kultury poprzez oprogramowanie i programowanie-użytkowanie jako podstawowa kompetencja medialna

6. Przygotowanie projektu

7. Przygotowanie projektu i dyskusja w grupach nad projektem

8. Dyskusja podsumowująca ideę i praktykę medialabu

Bibliography: (in Polish)

Medialab. Instrukcja obsługi, red. (M. Filiciak, A. Tarkowski, A. Jałosińska), Chrzelice 2011.

Ręce ubrudzone kodem. Dziś ideologia to dane mówi Alexander R. Galloway w rozmowie z Mateuszem Halawą, Kultura Popularna, 4/2008.

A.R. Galloway, Język chce, żeby go nie dostrzegać, Kultura Popularna, 4/2008.

R. Ilnicki, Od programu komputerowego do kultury jako programu. Perspektywa studiów nad oprogramowaniem (software studies), Media, Kultura, Społeczeństwo, Numer 1 (6) (2011) s. 164, 27-39.

Learning outcomes: (in Polish)

Student zna i rozumie specyfikę metodologiczną oraz aktualne kierunki w badaniach historyczno-kulturowych

Student zna i rozumie ogólną problematykę (obejmującą terminologię, teorie i metodologię) z zakresu wiedzy o mediach, którą potrafi twórczo wykorzystywać i samodzielnie aktualizować

Student potrafi samodzielnie przeprowadzać badania nad sformułowanym przez siebie problemem na etapach: doboru metod i narzędzi badawczych oraz opracowania i prezentacji wyników

Student potrafi twórczo wykorzystywać nowe technologie audiowizualne i multimedia w innowacyjnych projektach kulturalnych

Student ma kompetencję aktywnego przyczyniania się do rozwoju nowych form komunikacji kulturowej (w tym medialnej), niezbędnych do realizacji twórczych projektów kulturalnych

Student ma zdolność aktywnego rozwijania własnych kompetencji profesjonalnych i korzystania z różnych form podnoszenia kwalifikacji w formalnym i pozaformalnym systemie kształcenia oraz w życiu zawodowym

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Na formę zaliczenia przedmiotu składają się regularna

obecność na zajęciach oraz aktywność: lektura tekstów, dyskusja nad nimi oraz nad fenomenami przedstawianymi na wykładzie oraz realizowanie projektu. c) Ze względu na to, że są to zajęcia laboratoryjne, to oceniane będzie przede wszystkim Państwa zaangażowanie w realizacji projektu, za mniej zaś istotny należy uznać jego końcowy efekt (w rozumieniu dopasowania się do z góry założonego wzorca). Wynika to z tego, że istotą medialabu jest w większym stopniu krytyczna refleksja na formami indywidualnego i kolektywnego wykorzystania mediów technicznych i praktyczne podejście eksperymentalne niż realizacja z góry wyznaczonego celu zgodnie z zadanym wzorcem. Dodatkowo oceniana będzie także zdolność współpracy.

Dopuszczalne są maksymalnie dwie nieusprawiedliwione nieobecności. Każde dodatkowe nieobecności będzie

trzeba odrobić w formie uzgodnionej z prowadzącym

Classes in period "Academic year 2023/2024, winter semester" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-02-25
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
laboratory, 30 hours more information
Coordinators: Rafał Ilnicki
Group instructors: Rafał Ilnicki
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Graded credit
laboratory - Graded credit
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)