Adam Mickiewicz University, Poznań - Central Authentication System
Strona główna

Urban and territorial Branding

General data

Course ID: 20-KUDU-BMT
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Urban and territorial Branding
Name in Polish: Branding miejski i terytorialny
Organizational unit: Faculty of Anthropology and Cultural Studies
Course groups: (in Polish) Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Humanistycznych
(in Polish) Przedmioty na 3 semestrze kulturoznawstwa II stopnia
(in Polish) Przedmioty w Instytucie Kulturoznawstwa
ECTS credit allocation (and other scores): 3.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Module type:

compulsory

Major:

(in Polish) kulturoznawstwo

Cycle of studies:

2nd cycle

Module learning aims:

(in Polish) 1. Cele zajęć/przedmiotu:

a) Zapoznanie studentów z wyspecjalizowanymi metodami budowania wizerunku miasta w oparciu o historyczne i kulturowe aspekty brandingu miejskiego

b) Przygotowanie absolwentów do współpracy z samorządowymi instytucjami i organizacjami zajmującymi się marketingiem terytorialnym

c) Zdobycie praktycznej umiejętności projektowania elementów strategii wizerunkowej miasta

d) Przygotowanie absolwentów do uczestnictwa w debatach eksperckich i działaniach partycypacyjnych na rzecz promocji regionu


Year of studies (where relevant):

Year 2

Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences:

(in Polish) brak wymagań wstępnych

Information on where to find course materials:

(in Polish) Materiały są przekazywane w postaci wydruków, dłuższe opracowania wysyłane są pod wskazane przez studentów mailowe adresy kontaktowe grup zajęciowych.

Methods of teaching for learning outcomes achievement:

(in Polish) Wykład konwersatoryjny, dyskusja, analiza przypadków, gra symulacyjna,

rozwiązywanie zadań artystycznych, metoda warsztatowa, metoda projektu, demonstracja video, metody aktywizujące ("burza mózgów" itp)

Student workload (ECTS credits):

(in Polish) 3

Short description: (in Polish)

Program przedmiotu związany jest z rynkiem pracy, możliwością zatrudnienia absolwenta kulturoznawstwa w strukturach urzędów miejskich, wojewódzkich, ośrodków kultury oraz innych instytucji powołanych do promowania regionu. Wiedza i umiejętności zdobyte podczas zajęć odpowiadają praktyce działań samorządów w kwestii budowania wizerunku wewnętrznego i zewnętrznego, zwiększania konkurencyjności i atrakcyjności turystycznej. W części zajęć omawiane są przykłady pochodzące z inicjatywy i osobistego zainteresowanie studentów konkretnym, miastem lub regionem w Polsce.

Full description: (in Polish)

1. Główne pojęcia związane z marketingiem terytorialnym, ich rozumienie w perspektywie kulturoznawczej.

2. Marka miasta wobec doświadczeń reklamy produktowej. Podobieństwa i różnice.

3. Branding miejski w praktyce. Ludzie – zespoły – decyzje.

4. Atrakcyjność miasta w pojęciu produktu turystycznego, analiza przydatności wiedzy kulturoznawczej w projektowaniu materiałów promocyjnych emitowanych poza zasięgiem kraju.

5. Branding miejski w kontekście wartości kultury i kodowania uniwersalnych znaczeń międzykulturowych.

6. „Święto ulicy” jako casus działań promocyjnych. Analiza przykładów, dyskusja, praca nad scenariuszem dedykowanym wybranemu patronowi ulicy.

7. „Obchody 400-lecia” jako otwarty schemat działań promocyjnych. Analiza aktualnych przykładów, praca nad twórczymi i wyróżniającymi scenariuszami obchodów.

8. Tożsamość miasta w świetle badań marketingowych.

9. Segmentacja przekazów marketingowych związana z różnymi grupami odbiorców

10. Styl funkcjonowania organizacji pozarządowych i konkursy miejskie na rzecz promocji miasta.

11. Filmy promocyjne. Ich miejsce w strategii oddziaływania zewnętrznego i wewnętrznego.

12. City Placement, czyli polskie miasta w filmach i serialach. Analiza i dyskusja.

13. Twórcze rozwiązywania problemów wizerunkowych. Miasto – gmina – ulica.

14. Monitorowanie wizerunku miasta w rankingach.

15. Branding miejski w ocenie mieszkańców – monitorowanie mediów społecznościowych

Bibliography: (in Polish)

- Brańka S., Aktywność promocyjna polskich miast, edu-Libri 2018

- Florek M., Podstawy marketingu terytorialnego, Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, 2007

- Glińska E., Budowanie marki miasta - koncepcje, warunki, modele, Wolters Kluwer Polska, 2016

- Majer A., Mikropolis. Socjologia miasta osobistego, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016

- Miasto w sztuce - sztuka miasta, red. Rewers E., Universitas, 2010

- Stępowski R., City Placement. Miasto w filmie. Film w mieście, Roster, 2017

- Szromnik A., Marketing terytorialny, miasto i region na rynku, Wolters Kluwer Business, 2010

- Zeidler-Janiszewska A., Słowo wstępne, w: Pisanie miasta – czytanie miasta, Poznań 1997

Learning outcomes: (in Polish)

Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU

student/ka:

zna wyspecjalizowane metody pracy działów promocji w jednostkach samorządowych,

rozumie sens pracy marketingowej, nakładów finansowych i działań z otoczeniem biznesowym na rzecz budowania marki miasta i regionu,

zna historyczne i kulturowe aspekty funkcjonowania wybranych miast polskich w zakresie zarządzania miejskimi i regionalnymi instytucjami kultury powołanymi do pozycjonowania marki miasta lub regionu.

potrafi inicjować, organizować i koordynować pracę zespołów zajętych powiększaniem atrakcyjności obiektów, szlaków oraz usług zespolonych pojmowanych jako produkt turystyczny

potrafi pozyskiwać i wykorzystywać informacje pochodzący z doświadczeń innych krajów na temat brandingu miejskiego i terytorialnego oraz wykorzystać je do projektów kulturalnych w Polsce,

potrafi wstępnie zaprojektować logotyp miejski przeznaczony do internetowego promowania obchodów miejskich, napisać twórczy tekst promocyjny przeznaczony na strony www, wstępnie opisać wizje eventów miejskich i regionalnych wykorzystujących ekrany, transmisje i zapowiedzi wydarzenia na nośnikach mobilnych,

jest gotów/gotowa do aktywnego uczestnictwa w debacie publicznej, dotyczącej realizacji strategii promocji miast i regionów, odniesienia się w tej dyskusji z perspektywy kulturoznawczej,

posiada kompetencje pozwalające rozpoznawać typowe konflikty i problemy związane z zarządzaniem marką miejską we współczesnej rzeczywistości społecznej, brać udział w konkursach miejskich służących promocji, składać formalne oferty w tej sprawie.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

kolokwium ustne, prezentacja, projekt

bardzo dobry (bdb; 5,0): student w bardzo dobrym stopniu opanował zagadnienia poruszane na wykładzie, konwersatorium i zajęciach laboratoryjnych

dobry plus (+db; 4,5): student w stopniu dobrym z plusem opanował zagadnienia poruszane na wykładzie, konwersatorium i zajęciach laboratoryjnych dobry

(db; 4,0): student w dobrym stopniu opanował zagadnienia poruszane na wykładzie, konwersatorium i zajęciach laboratoryjnych dostateczny plus

(+dst; 3,5): student w stopniu dostatecznym z plusem opanował zagadnienia poruszane na wykładzie, konwersatorium i zajęciach laboratoryjnych dostateczny

(dst; 3,0): student w stopniu dostatecznym opanował zagadnienia poruszane na wykładzie, konwersatorium i zajęciach laboratoryjnych niedostateczny

(ndst; 2,0): student w stopniu niedostatecznym opanował zagadnienia poruszane na wykładzie, konwersatorium i zajęciach laboratoryjnych

Classes in period "Academic year 2020/2021, winter semester" (past)

Time span: 2020-10-01 - 2021-02-28
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
discussion seminar, 30 hours more information
Coordinators: Marek Chojnacki
Group instructors: Marek Chojnacki
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Graded credit
discussion seminar - Graded credit

Classes in period "Academic year 2021/2022, winter semestr" (past)

Time span: 2021-10-01 - 2022-02-23
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
discussion seminar, 30 hours more information
Coordinators: Marek Chojnacki
Group instructors: Marek Chojnacki
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Graded credit
discussion seminar - Graded credit

Classes in period "Academic year 2022/2023, winter semester" (past)

Time span: 2022-10-01 - 2023-02-26
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
discussion seminar, 30 hours more information
Coordinators: Marek Chojnacki
Group instructors: Marek Chojnacki
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Graded credit
discussion seminar - Graded credit

Classes in period "Academic year 2023/2024, winter semester" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-02-25
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
discussion seminar, 30 hours more information
Coordinators: Marek Chojnacki
Group instructors: Marek Chojnacki
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Graded credit
discussion seminar - Graded credit
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-2 (2024-05-20)