Urban and territorial Branding
General data
Course ID: | 20-KUDU-BMT |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Urban and territorial Branding |
Name in Polish: | Branding miejski i terytorialny |
Organizational unit: | Faculty of Anthropology and Cultural Studies |
Course groups: |
(in Polish) Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Humanistycznych (in Polish) Przedmioty na 3 semestrze kulturoznawstwa II stopnia (in Polish) Przedmioty w Instytucie Kulturoznawstwa |
ECTS credit allocation (and other scores): |
3.00
|
Language: | Polish |
Module type: | compulsory |
Major: | (in Polish) kulturoznawstwo |
Cycle of studies: | 2nd cycle |
Module learning aims: | (in Polish) 1. Cele zajęć/przedmiotu: a) Zapoznanie studentów z wyspecjalizowanymi metodami budowania wizerunku miasta w oparciu o historyczne i kulturowe aspekty brandingu miejskiego b) Przygotowanie absolwentów do współpracy z samorządowymi instytucjami i organizacjami zajmującymi się marketingiem terytorialnym c) Zdobycie praktycznej umiejętności projektowania elementów strategii wizerunkowej miasta d) Przygotowanie absolwentów do uczestnictwa w debatach eksperckich i działaniach partycypacyjnych na rzecz promocji regionu |
Year of studies (where relevant): | Year 2 |
Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences: | (in Polish) brak wymagań wstępnych |
Information on where to find course materials: | (in Polish) Materiały są przekazywane w postaci wydruków, dłuższe opracowania wysyłane są pod wskazane przez studentów mailowe adresy kontaktowe grup zajęciowych. |
Methods of teaching for learning outcomes achievement: | (in Polish) Wykład konwersatoryjny, dyskusja, analiza przypadków, gra symulacyjna, rozwiązywanie zadań artystycznych, metoda warsztatowa, metoda projektu, demonstracja video, metody aktywizujące ("burza mózgów" itp) |
Student workload (ECTS credits): | (in Polish) 3 |
Short description: |
(in Polish) Program przedmiotu związany jest z rynkiem pracy, możliwością zatrudnienia absolwenta kulturoznawstwa w strukturach urzędów miejskich, wojewódzkich, ośrodków kultury oraz innych instytucji powołanych do promowania regionu. Wiedza i umiejętności zdobyte podczas zajęć odpowiadają praktyce działań samorządów w kwestii budowania wizerunku wewnętrznego i zewnętrznego, zwiększania konkurencyjności i atrakcyjności turystycznej. W części zajęć omawiane są przykłady pochodzące z inicjatywy i osobistego zainteresowanie studentów konkretnym, miastem lub regionem w Polsce. |
Full description: |
(in Polish) 1. Główne pojęcia związane z marketingiem terytorialnym, ich rozumienie w perspektywie kulturoznawczej. 2. Marka miasta wobec doświadczeń reklamy produktowej. Podobieństwa i różnice. 3. Branding miejski w praktyce. Ludzie – zespoły – decyzje. 4. Atrakcyjność miasta w pojęciu produktu turystycznego, analiza przydatności wiedzy kulturoznawczej w projektowaniu materiałów promocyjnych emitowanych poza zasięgiem kraju. 5. Branding miejski w kontekście wartości kultury i kodowania uniwersalnych znaczeń międzykulturowych. 6. „Święto ulicy” jako casus działań promocyjnych. Analiza przykładów, dyskusja, praca nad scenariuszem dedykowanym wybranemu patronowi ulicy. 7. „Obchody 400-lecia” jako otwarty schemat działań promocyjnych. Analiza aktualnych przykładów, praca nad twórczymi i wyróżniającymi scenariuszami obchodów. 8. Tożsamość miasta w świetle badań marketingowych. 9. Segmentacja przekazów marketingowych związana z różnymi grupami odbiorców 10. Styl funkcjonowania organizacji pozarządowych i konkursy miejskie na rzecz promocji miasta. 11. Filmy promocyjne. Ich miejsce w strategii oddziaływania zewnętrznego i wewnętrznego. 12. City Placement, czyli polskie miasta w filmach i serialach. Analiza i dyskusja. 13. Twórcze rozwiązywania problemów wizerunkowych. Miasto – gmina – ulica. 14. Monitorowanie wizerunku miasta w rankingach. 15. Branding miejski w ocenie mieszkańców – monitorowanie mediów społecznościowych |
Bibliography: |
(in Polish) - Brańka S., Aktywność promocyjna polskich miast, edu-Libri 2018 - Florek M., Podstawy marketingu terytorialnego, Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, 2007 - Glińska E., Budowanie marki miasta - koncepcje, warunki, modele, Wolters Kluwer Polska, 2016 - Majer A., Mikropolis. Socjologia miasta osobistego, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016 - Miasto w sztuce - sztuka miasta, red. Rewers E., Universitas, 2010 - Stępowski R., City Placement. Miasto w filmie. Film w mieście, Roster, 2017 - Szromnik A., Marketing terytorialny, miasto i region na rynku, Wolters Kluwer Business, 2010 - Zeidler-Janiszewska A., Słowo wstępne, w: Pisanie miasta – czytanie miasta, Poznań 1997 |
Learning outcomes: |
(in Polish) Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU student/ka: zna wyspecjalizowane metody pracy działów promocji w jednostkach samorządowych, rozumie sens pracy marketingowej, nakładów finansowych i działań z otoczeniem biznesowym na rzecz budowania marki miasta i regionu, zna historyczne i kulturowe aspekty funkcjonowania wybranych miast polskich w zakresie zarządzania miejskimi i regionalnymi instytucjami kultury powołanymi do pozycjonowania marki miasta lub regionu. potrafi inicjować, organizować i koordynować pracę zespołów zajętych powiększaniem atrakcyjności obiektów, szlaków oraz usług zespolonych pojmowanych jako produkt turystyczny potrafi pozyskiwać i wykorzystywać informacje pochodzący z doświadczeń innych krajów na temat brandingu miejskiego i terytorialnego oraz wykorzystać je do projektów kulturalnych w Polsce, potrafi wstępnie zaprojektować logotyp miejski przeznaczony do internetowego promowania obchodów miejskich, napisać twórczy tekst promocyjny przeznaczony na strony www, wstępnie opisać wizje eventów miejskich i regionalnych wykorzystujących ekrany, transmisje i zapowiedzi wydarzenia na nośnikach mobilnych, jest gotów/gotowa do aktywnego uczestnictwa w debacie publicznej, dotyczącej realizacji strategii promocji miast i regionów, odniesienia się w tej dyskusji z perspektywy kulturoznawczej, posiada kompetencje pozwalające rozpoznawać typowe konflikty i problemy związane z zarządzaniem marką miejską we współczesnej rzeczywistości społecznej, brać udział w konkursach miejskich służących promocji, składać formalne oferty w tej sprawie. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) kolokwium ustne, prezentacja, projekt bardzo dobry (bdb; 5,0): student w bardzo dobrym stopniu opanował zagadnienia poruszane na wykładzie, konwersatorium i zajęciach laboratoryjnych dobry plus (+db; 4,5): student w stopniu dobrym z plusem opanował zagadnienia poruszane na wykładzie, konwersatorium i zajęciach laboratoryjnych dobry (db; 4,0): student w dobrym stopniu opanował zagadnienia poruszane na wykładzie, konwersatorium i zajęciach laboratoryjnych dostateczny plus (+dst; 3,5): student w stopniu dostatecznym z plusem opanował zagadnienia poruszane na wykładzie, konwersatorium i zajęciach laboratoryjnych dostateczny (dst; 3,0): student w stopniu dostatecznym opanował zagadnienia poruszane na wykładzie, konwersatorium i zajęciach laboratoryjnych niedostateczny (ndst; 2,0): student w stopniu niedostatecznym opanował zagadnienia poruszane na wykładzie, konwersatorium i zajęciach laboratoryjnych |
Classes in period "Academic year 2020/2021, winter semester" (past)
Time span: | 2020-10-01 - 2021-02-28 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR KON
|
Type of class: |
discussion seminar, 30 hours
|
|
Coordinators: | Marek Chojnacki | |
Group instructors: | Marek Chojnacki | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Graded credit
discussion seminar - Graded credit |
Classes in period "Academic year 2021/2022, winter semestr" (past)
Time span: | 2021-10-01 - 2022-02-23 |
Navigate to timetable
MO TU KON
W TH FR |
Type of class: |
discussion seminar, 30 hours
|
|
Coordinators: | Marek Chojnacki | |
Group instructors: | Marek Chojnacki | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Graded credit
discussion seminar - Graded credit |
Classes in period "Academic year 2022/2023, winter semester" (past)
Time span: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
Navigate to timetable
MO TU W TH KON
FR |
Type of class: |
discussion seminar, 30 hours
|
|
Coordinators: | Marek Chojnacki | |
Group instructors: | Marek Chojnacki | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Graded credit
discussion seminar - Graded credit |
Classes in period "Academic year 2023/2024, winter semester" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR KON
|
Type of class: |
discussion seminar, 30 hours
|
|
Coordinators: | Marek Chojnacki | |
Group instructors: | Marek Chojnacki | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Graded credit
discussion seminar - Graded credit |
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.