Online communities research
General data
Course ID: | 20-KUDL-F-WON |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Online communities research |
Name in Polish: | Badanie wspólnot online |
Organizational unit: | Faculty of Anthropology and Cultural Studies |
Course groups: |
(in Polish) Fakultety na kulturoznawstwie I stopnia (in Polish) Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Humanistycznych (in Polish) Przedmioty dla 1 semestru Kulturoznawstwa I stopnia (in Polish) Przedmioty w Instytucie Kulturoznawstwa |
ECTS credit allocation (and other scores): |
3.00
|
Language: | Polish |
Module type: | elective |
Major: | (in Polish) Kulturoznawstwo. |
Cycle of studies: | 1st cycle |
Module learning aims: | (in Polish) C1 Zapoznanie studenta z dorobkiem i perspektywami jakościowych badań nad komunikacją komputerowo zapośredniczoną. C2 Zdobycie przez studenta umiejętności samodzielnego zaprojektowania i przeprowadzenia badania o charakterze wstępnym w środowisku internetowym. C3 Zdobycie umiejętności stworzenia raportu z badania oraz wykonania komunikatywnej prezentacji na jego podstawie. |
Year of studies (where relevant): | Year 1 |
Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences: | (in Polish) Brak. |
Information on where to find course materials: | (in Polish) Materiały do zajęć zostają przesłane studentom drogą mailową (poczta AMU). |
Methods of teaching for learning outcomes achievement: | (in Polish) Omówienie metod jakościowych i ilościowych badań internetu, prezentacja wyników badań, wspólna praca nad projektami studentów. |
Student workload (ECTS credits): | (in Polish) Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem 30 Praca własna studenta 1 (przeprowadzenie badania) 20 Praca własna studenta 2 (opracowanie wyników) 10 Praca własna studenta 3 (stworzenie prezentacji) 5 SUMA GODZIN 65 |
Short description: |
(in Polish) Przedmiot wykorzystuje metody research-based learning. Wprowadza studentów w zagadnienia badania cyberkultury i komunikacji zapośrednicznej komputerowo poprzez tworzenie i realizację projektu badania wstępnego wybranego środowiska lub wspólnoty online. |
Full description: |
(in Polish) Wprowadzenie do metodologii kulturoznawczo zorientowanych badań nad internetem. Projektowanie badania wstępnego. Typologia środowisk internetowych. Modele partycypacji we wspólnotach online. Rozwój kultur i społeczności internetowych. Językowy wymiar komunikacji zapośredniczonej komputerowo. Ontologia awatarów a kategoria wirtualności. Życie codzienne w cyberprzestrzeni. Wspólnota wirtualna – mit czy rzeczywistość? Anonimowość i pseudonimowość w komunikacji komputerowo zapośredniczonej. Tworzenie raportu z badań oraz jego prezentacji. |
Bibliography: |
(in Polish) „Przegląd Socjologii Jakościowej” 2014, tom X, numer 2 Boellstorff Tom, Dojrzewanie w Second Life. Antropologia człowieka wirtualnego, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2012 Grochowski Piotr (red.), Netlor. Wiedza cyfrowych tubylców, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2010 Lister Martin, Dovey Jon, Giddings Seth, Grant Iain, Kelly Kieran, Nowe media. Wprowadzenie, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2009 Rheingold Howard, The Virtual Community. Homesteading on the Electronic Frontier, 1993, http://www.rheingold.com/vc/book/ Metody badań online, red. P. Siuda, Gdańsk 2016 Andrew Keen, Kult amatora. Jak Internet niszczy kulturę, przeł. Małgorzata Bernatowicz, Katarzyna Topolska-Ghariani, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2007 Aron Ben Ze`ev, Miłość w Sieci. Internet i emocje, przeł. Anna Zdziemborska, Rebis, Poznań 2005 Jan Grzenia, Komunikacja językowa w Internecie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007 Patricia Wallace, Psychologia Internetu, przeł. T. Hornowski, Rebis, Poznań 2001 Folklor w dobie internetu, red. P. Grochowski, G. Gańcarczyk, Toruń 2019 P. Cichocki, Sieć przyjaciół. Serwis społecznościowy oczami etnografa, Warszawa 2012 M. Rutka, Miau.pl, czyli wychowanie na uboczu kultury, Gdańsk 201 Wybrane strony i środowiska internetowe |
Learning outcomes: |
(in Polish) Student potrafi zaprojektować badanie wstępne wybranego środowiska lub wspólnoty online. Potrafi przeprowadzić badanie wstępne wybranego środowiska lub wspólnoty online. Potrafi wskazać i krytycznie omówić zalety i ograniczenia podstawowych metod badawczych stosowanych w środowiskach internetowych. Umie stworzyć kompletny raport z badania oraz wykonać prezentację na jego podstawie. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Stworzenie i realizacja indywidualnego netnograficznego projektu badawczego wybranej wspólnoty online. Kryteria oceniania 5. 0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 4.5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 4.0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 3.5 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami 3.0 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami 2.0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne |
Classes in period "Academic year 2020/2021, winter semester" (past)
Time span: | 2020-10-01 - 2021-02-28 |
Navigate to timetable
MO TU W LAB
TH FR |
Type of class: |
laboratory, 30 hours
|
|
Coordinators: | Magdalena Kamińska | |
Group instructors: | Magdalena Kamińska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Graded credit
laboratory - Graded credit |
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.