Community art projects
General data
Course ID: | 20-KUDL-F-DZT |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Community art projects |
Name in Polish: | Działania twórcze |
Organizational unit: | Faculty of Anthropology and Cultural Studies |
Course groups: |
(in Polish) Fakultety na kulturoznawstwie I stopnia (in Polish) Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Humanistycznych (in Polish) Przedmioty dla 4 semestru Kulturoznawstwa I stopnia (in Polish) Przedmioty dla 6 semestru Kulturoznawstwa I stopnia (in Polish) Przedmioty w Instytucie Kulturoznawstwa |
ECTS credit allocation (and other scores): |
3.00
|
Language: | Polish |
Module type: | elective |
Major: | (in Polish) Kulturoznawstwo |
Cycle of studies: | 1st cycle |
Module learning aims: | (in Polish) Po zakończeniu zajęć student/studentka Zna podstawowe techniki pracy twórczej ze społecznością lokalną, rozumie znaczenie sztuki partycypacyjnej. Projektuje działania twórcze dla społeczności lokalnej, uwzględniając elementy diagnozy potrzeb społeczności i ewaluację projektu. Przeprowadza działania w społeczności kulturowej, uwzględniając elementy procesu grupowego i przełamując trudności powstające w trakcie trwania projektu. |
Year of studies (where relevant): | Year 2 |
Course module conducted remotely (e-learning): | (in Polish) - |
Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences: | (in Polish) Gotowość do ściśle praktycznej pracy w społeczności lokalnej. |
Information on where to find course materials: | (in Polish) Lektorium i biblioteka uniwersytecka. |
Methods of teaching for learning outcomes achievement: | (in Polish) Uczenie problemowe, rozwiązywanie zadań, projekt, metoda warsztatowa, demonstracje wideo. |
Student workload (ECTS credits): | (in Polish) 3 |
Short description: |
(in Polish) Przedmiot ma na celu wprowadzenie (teoretyczne i praktyczne) do sztuki społecznościowej i jest związany z realizacją grupowego projektu artystycznego na rzecz lokalnego środowiska. |
Full description: |
(in Polish) Treści programowe dla zajęć/przedmiotu: 1. Wprowadzenie do zajęć- wstęp do wiedzy o sztuce społecznościowej, podstawowy podział zadań teoretycznych i praktycznych, założenia projektu, etapy pracy 2. Projekty społecznościowe przegląd (zajęcia koncentrują się na prezentacji każdego uczestnika zajęć projektu społecznościowego, który jest dla niego inspiracją). Rozmowa o sztuce partycypacyjnej. 3. Burza mózgów na temat wyboru form, technik działania w naszym projekcie, zaplanowanie pierwszych kroków, wybór grupy docelowej, wiedza o diagnozie kulturowej 4. Desk research na temat wybranej grupy/grup docelowych 5. Spotkanie z grupą docelową, dalsze etapy diagnozy potrzeb. 6. Ustalenie podstawowych potrzeb i możliwego ogólnego planu działania w odniesieniu do podsumowanych potrzeb. Podział odpowiedzialności merytorycznej i technicznej. 7. Zebranie konkretnych źródeł metodologicznych, artystycznych praktycznych, z których możemy czerpać w tworzeniu naszego scenariusza działań twórczych. 8. Grupy przedstawiają swoje pomysły działań. Dyskusja nad nimi, propozycje poprawek. 9. Ostateczna wersja projektu, rozstrzygnięcia techniczne, dyskusja nad możliwymi sytuacjami trudnymi i kryzysowymi 10-11. Konsultacja z grupą docelową i realizacja projektu. 12.Ewaluacja z grupą docelową 13.Ewaluacja wewnętrzna 14-15. Przedstawienie naszego projektu na tle innych projektów społecznych w Polsce i za granicą, planowanie możliwej kontynuacji działań związanej z wiedzą wynikłą z ewaluacji wewnętrznej i zewnętrznej. |
Bibliography: |
(in Polish) C. Bishop, Sztuczne piekła, sztuka partycypacyjna i polityka widowni, Bęc Zmiana, Warszawa 2015, K. Dragan, Gra w nowych dekoracjach. Teatr publiczny pomiędzy rynkiem a demokracją, Instytut Teatralny im. Z. Raszewskiego, Warszawa, Lublin 2014, P. Brożyński, Sztuka partycypacyjna czyli spojrzenie w przyszłość, „Przegląd Kulturoznawczy”4/2016, E. Urwanowicz-Rojecka, Od sztuki site specyfic po sztukę partycypacyjną, „Pogarnicza” 2/2015. |
Learning outcomes: |
(in Polish) K_W02 Student (ka) zna terminologię oraz koncepcje, dotyczące relacji i procesów zachodzących w kulturze, którą potrafi zastosować do opisu praktyk kulturowych. K_W04 Student(ka) zna specyfikę metodologiczną oraz aktualne kierunki w badaniach historyczno-kulturowych K_W07 Student(ka) zna wyspecjalizowane metody pracy kulturalnej w instytucjach i organizacjach kulturalnych oraz metody animacji i aktywizacji kulturowej w skali lokalnej i międzynarodowej K_U11Student(ka) potrafi: aktywnie współtworzyć wiedzę i praktyki z zakresu współczesnych form uczestnictwa w kulturze, z uwzględnieniem życia obyczajowego, postaw moralnych, tożsamości narodowych i wielokulturowych oraz kultur pogranicza, wykazując się zrozumieniem specyfiki kultury rodzimej i obcej K_K02Student(ka) jest gotów/gotowa do wykazywania się aktywnością i inicjatywą w rozwiązywaniu problemów, wynikających ze zmian w kulturze najnowszej K_K06Student(ka) jest gotowa do dokonywania adekwatnej oceny postępowania swojego i swoich współpracowników pod względem etycznym w nietypowych sytuacjach profesjonalnych |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Oceniane jest zaangażowanie i merytoryczny oraz praktyczny wkład w przygotowanie projektu oraz jego realizacja w małych grupach. Oceniam poziom diagnozy, ewaluacji oraz związków między teorią a praktyką. |
Practical placement: |
(in Polish) - |
Classes in period "Academic year 2023/2024, winter semester" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Navigate to timetable
MO TU W TH LAB
FR |
Type of class: |
laboratory, 30 hours
|
|
Coordinators: | Marcela Kościańczuk | |
Group instructors: | Marcela Kościańczuk | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Graded credit
laboratory - Graded credit |
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.