Adam Mickiewicz University, Poznań - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Zarządzanie lokalne dziedzictwem archeologicznym

General data

Course ID: 19-ZLD-f-SZ-Arch
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (0222) History and archaeology The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: (unknown)
Name in Polish: Zarządzanie lokalne dziedzictwem archeologicznym
Organizational unit: Faculty of Archaeology
Course groups: (in Polish) Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Humanistycznych
ECTS credit allocation (and other scores): 0 OR 1.00 (depends on study program) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Module type:

elective

Major:

(in Polish) Archeologia, zarządzanie dziedzictwem

Module learning aims:

(in Polish) Zdobycie wiedzy z zakresu rozpoznawania i upowszechnianiu lokalnego dziedzictwa archeologicznego; Rozwinięcie umiejętności analizy lokalnych dokumentów strategicznych pod kątem uwzględniania dziedzictwa archeologicznego i jego wykorzystania w działaniach lokalnych; Przygotowanie do strategicznego planowania wykorzystywania dziedzictwa archeologicznego w rozwoju lokalnym

Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences:

(in Polish) brak

Information on where to find course materials:

(in Polish) materiały będą publikowane na grupie TEAMS

Methods of teaching for learning outcomes achievement:

(in Polish) Wykład z prezentacją multimedialną wybranych zagadnień

Wykład konwersatoryjny

Metoda analizy przypadków

Student workload (ECTS credits):

(in Polish) Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem:15

Przygotowanie do zajęć: 5

Czytanie wskazanej literatury: 5

Przygotowanie raportu: 5

ECTS - 1


Short description: (in Polish)

Podział i klasyfikacja dziedzictwa w Polsce

Kompetencje samorządów lokalnych w obszarze dziedzictwa

Lokalne dokumenty strategiczne uwzględniające dziedzictwo

Metody promocji dziedzictwa i rozwijania przedsiębiorczości w oparciu o dziedzictwo lokalne

Analiza wybranych dokumentów strategicznych, bazująca na znajomości dziedzictwa lokalnego

Bibliography: (in Polish)

- Chabiera A., Kozioł. A, Skaldawski B. (red.) Dziedzictwo obok mnie – poradnik zarządzania dziedzictwem w gminach, NID 2020 https://ksiegarnia.nid.pl/produkt/dziedzictwo-obok-mnie-poradnik-zarzadzania-dziedzictwem-w-gminach/

-Jędras H., Legutko-Kobus P., Przygodzki Z., Chabiera A., Zintegrowane zarządzanie dziedzictwem kulturowym w rozwoju lokalnym. Wdrażanie założeń Strategii 21 Rady Europy krok po kroku, NID 2021 https://samorzad.nid.pl/publikacje/zintegrowane-zarzadzanie-dziedzictwem-kulturowym-w-rozwoju-lokalnym/

Literatura uzupełniająca:

1. Kozioł A., Trelka M., Florjanowicz P., Społeczno-gospodarcze oddziaływanie dziedzictwa kulturowego. Raport z badań społecznych, NID 2016 https://ksiegarnia.nid.pl/produkt/spoleczno-gospodarcze-oddzialywanie-dziedzictwa-kulturowego-raport-z-badan-spolecznych/

2. Zarzycka K. Rozgryźć dziedzictwo. Podręcznik dobrych praktyk upowszechniania dziedzictwa i edukacji o dziedzictwie kulturowym, NID 2016 https://ksiegarnia.nid.pl/produkt/rozgryzc-dziedzictwo-podrecznik-dobrych-praktyk-upowszechniania-dziedzictwa-i-edukacji-o-dziedzictwie-kulturowym/

3. Cultural Heritage Counts for Europe - EU project Report 2015 http://blogs.encatc.org/culturalheritagecountsforeurope/outcomes/

4. Chowaniec R. Dziedzictwo archeologiczne w Polsce Formy edukacji i popularyzacji, IAUW 2010

Learning outcomes: (in Polish)

Student/ka:

-Zna podstawowe lokalne dokumenty strategiczne, które mogą uwzględniać dziedzictwo archeologiczne

-Zna podstawowe metody proaktywnego upowszechniania dziedzictwa archeologicznego

-Umie zidentyfikować zasób dziedzictwa lokalnego

-Rozumie związki pomiędzy uwzględnianiem dziedzictwa w strategiach i działaniach, a rozwojem lokalnym

-Potrafi zaplanować strategie i działania związane z wykorzystaniem dziedzictwa archeologicznego dla społeczności lokalnych

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Raport końcowy przedstawiany na forum grupy

Classes in period "Academic year 2023/2024, winter semester" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-02-25
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
discussion seminar, 15 hours more information
Coordinators: Aleksandra Chabiera
Group instructors: Aleksandra Chabiera
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Graded credit
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)