Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy marketingu i zarządzania

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 18-PMiZ-11Wsch
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Podstawy marketingu i zarządzania
Jednostka: Wydział Historii
Grupy: Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Humanistycznych
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: język polski
Kierunek studiów:

Wschodoznawstwo


Poziom przedmiotu:

I stopień

Cele kształcenia:

przekazanie wiedzy z zakresu marketingu i zarządzania

rozwinięcie zdolności krytycznej oceny działań marketingowych oraz dotyczących zarządzania

rozwinięcie umiejętności porównywania kampanii marketingowych

przygotowanie do zastosowania wiedzy z marketingu i zarządzania

przekazanie wiedzy na temat narzędzi marketingowych i zarządzania

rozwinięcie zdolności analizy działań marketingowych oraz kierowniczych


Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning):

brak

Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji:

brak

Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć:

Biblioteka wydziałowa

Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK:

Konwersatorium, mini wykład, studium przypadku.

Nakład pracy studenta (punkty ECTS):

30h / 1

Skrócony opis:

Marketing – wiadomości podstawowe

Planowanie strategiczne

Zachowania i segmentacja nabywców

Analiza konkurencji

Plan marketingowy

Strategie rozwoju firmy. Badania marketingowe i marketingowy system informacyjny

Planowanie i strategia produktu

Strategia cen Dystrybucja

Hurt i detal oraz Promocja i reklama

Tradycyjne i współczesne kierunki zarządzania, organizacja w ujęciu teoretycznym i w praktyce oraz otoczenie organizacji

Zarządzanie organizacją, Planowanie i podejmowanie decyzji w organizacji

Struktury organizacyjne

Zarządzanie zmianami

Zarządzanie zasobami ludzkimi

Motywowanie pracowników, Przywództwo w organizacji orz zarządzanie grupami i zespołami

Pełny opis:

Marketing – wiadomości podstawowe

Planowanie strategiczne

Zachowania i segmentacja nabywców

Analiza konkurencji

Plan marketingowy

Strategie rozwoju firmy. Badania marketingowe i marketingowy system informacyjny

Planowanie i strategia produktu

Strategia cen Dystrybucja

Hurt i detal oraz Promocja i reklama

Tradycyjne i współczesne kierunki zarządzania, organizacja w ujęciu teoretycznym i w praktyce oraz otoczenie organizacji

Zarządzanie organizacją, Planowanie i podejmowanie decyzji w organizacji

Struktury organizacyjne

Zarządzanie zmianami

Zarządzanie zasobami ludzkimi

Motywowanie pracowników, Przywództwo w organizacji orz zarządzanie grupami i zespołami

Literatura:

- M. Komor. Euromarketing : strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000.

- Griffin R. W.: Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000.

- Marketing przedsiębiorstw przemysłowych, pod red. W. Mantury, Politechnika Poznańska,

Poznań, 2000.

- Marketing : analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, pod red. P. Kotler, Gebethner & Ska, Warszawa, 1994.

Efekty uczenia się:

Rozumie podstawowe zasady i mechanizmy funkcjonowania gospodarek narodowych i gospodarki światowej, podstawowe pojęcia i narzędzia polityki gospodarczej oraz elementarną istotę mechanizmów działających w sferze międzynarodowych stosunków gospodarczych, szczególnie działań w zakresie marketingu i zarządzania przedsiębiorstwem ze szczególnym uwzględnieniem obszaru postradzieckiego.

Potrafi praktycznie interpretować przemiany społeczno-ekonomiczne zachodzące w państwach byłego ZSRR, a także rozróżniać specyficzne rozwiązania systemowe działań marketingowych oraz przejścia do nowoczesnego zarządzania

Zna zakres posiadanej przez siebie wiedzy i umiejętności z zakresu podstaw marketingu zarządzania oraz rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się

Efektywnie ocenia własną pracę i krytycznie ocenia jej stopień zaawansowania

Metody i kryteria oceniania:

Odpowiedź ustna

50% - dst

75% - db

90% - bdb

Praktyki zawodowe:

brak

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Eryk Pieszak
Prowadzący grup: Eryk Pieszak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)