Podstawy marketingu i zarządzania
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 18-PMiZ-11Wsch |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Podstawy marketingu i zarządzania |
Jednostka: | Wydział Historii |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Humanistycznych |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | język polski |
Kierunek studiów: | Wschodoznawstwo |
Poziom przedmiotu: | I stopień |
Cele kształcenia: | przekazanie wiedzy z zakresu marketingu i zarządzania rozwinięcie zdolności krytycznej oceny działań marketingowych oraz dotyczących zarządzania rozwinięcie umiejętności porównywania kampanii marketingowych przygotowanie do zastosowania wiedzy z marketingu i zarządzania przekazanie wiedzy na temat narzędzi marketingowych i zarządzania rozwinięcie zdolności analizy działań marketingowych oraz kierowniczych |
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning): | brak |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji: | brak |
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć: | Biblioteka wydziałowa |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK: | Konwersatorium, mini wykład, studium przypadku. |
Nakład pracy studenta (punkty ECTS): | 30h / 1 |
Skrócony opis: |
Marketing – wiadomości podstawowe Planowanie strategiczne Zachowania i segmentacja nabywców Analiza konkurencji Plan marketingowy Strategie rozwoju firmy. Badania marketingowe i marketingowy system informacyjny Planowanie i strategia produktu Strategia cen Dystrybucja Hurt i detal oraz Promocja i reklama Tradycyjne i współczesne kierunki zarządzania, organizacja w ujęciu teoretycznym i w praktyce oraz otoczenie organizacji Zarządzanie organizacją, Planowanie i podejmowanie decyzji w organizacji Struktury organizacyjne Zarządzanie zmianami Zarządzanie zasobami ludzkimi Motywowanie pracowników, Przywództwo w organizacji orz zarządzanie grupami i zespołami |
Pełny opis: |
Marketing – wiadomości podstawowe Planowanie strategiczne Zachowania i segmentacja nabywców Analiza konkurencji Plan marketingowy Strategie rozwoju firmy. Badania marketingowe i marketingowy system informacyjny Planowanie i strategia produktu Strategia cen Dystrybucja Hurt i detal oraz Promocja i reklama Tradycyjne i współczesne kierunki zarządzania, organizacja w ujęciu teoretycznym i w praktyce oraz otoczenie organizacji Zarządzanie organizacją, Planowanie i podejmowanie decyzji w organizacji Struktury organizacyjne Zarządzanie zmianami Zarządzanie zasobami ludzkimi Motywowanie pracowników, Przywództwo w organizacji orz zarządzanie grupami i zespołami |
Literatura: |
- M. Komor. Euromarketing : strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000. - Griffin R. W.: Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000. - Marketing przedsiębiorstw przemysłowych, pod red. W. Mantury, Politechnika Poznańska, Poznań, 2000. - Marketing : analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, pod red. P. Kotler, Gebethner & Ska, Warszawa, 1994. |
Efekty uczenia się: |
Rozumie podstawowe zasady i mechanizmy funkcjonowania gospodarek narodowych i gospodarki światowej, podstawowe pojęcia i narzędzia polityki gospodarczej oraz elementarną istotę mechanizmów działających w sferze międzynarodowych stosunków gospodarczych, szczególnie działań w zakresie marketingu i zarządzania przedsiębiorstwem ze szczególnym uwzględnieniem obszaru postradzieckiego. Potrafi praktycznie interpretować przemiany społeczno-ekonomiczne zachodzące w państwach byłego ZSRR, a także rozróżniać specyficzne rozwiązania systemowe działań marketingowych oraz przejścia do nowoczesnego zarządzania Zna zakres posiadanej przez siebie wiedzy i umiejętności z zakresu podstaw marketingu zarządzania oraz rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się Efektywnie ocenia własną pracę i krytycznie ocenia jej stopień zaawansowania |
Metody i kryteria oceniania: |
Odpowiedź ustna 50% - dst 75% - db 90% - bdb |
Praktyki zawodowe: |
brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Eryk Pieszak | |
Prowadzący grup: | Eryk Pieszak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z notą
Ćwiczenia - Zaliczenie z notą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.