Adam Mickiewicz University, Poznań - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Przygotowanie praktyk – laboratorium pedagogiczne

General data

Course ID: 12-TKn35
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Przygotowanie praktyk – laboratorium pedagogiczne
Organizational unit: Faculty of Theology
Course groups: (in Polish) Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Humanistycznych
ECTS credit allocation (and other scores): 0 OR 0.50 (differs over time) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: (unknown)
Full description: (in Polish)

student

Posiada wiedzę dotyczącą procesu diagnozowania uczniów i oraz ich środowisk wychowawczych, a także zasad i metod ewaluacji edukacyjnej w szkole (instytucjach oświatowych)

Zna podstawowe techniki i metody diagnostyczne dobrane do potrzeb i możliwości uczniów oraz potrafi je wykorzystywać w diagnozowaniu funkcjonowanie poznawczego, społecznego i emocjonalno-motywacyjnego uczniów

Potrafi skonstruować i zastosować narzędzia służące do oceny zespołu klasowego (struktura socjometryczna, przywództwo, klimat klasowy, role grupowe). Potrafi na tej podstawie planować pracę wychowawczą

Zna schemat studium indywidualnego przypadku i potrafi sporządzić je na podstawie wyników zaprojektowanych badań diagnostycznych wraz ze wskazówkami do dalszej pracy z uczniem

Zna organizację procesów wychowania w szkole. Zna cel i zasady konstruowania programu wychowawczo-profilaktycznego szkoły. Zna obowiązki wychowawcy klasy w zakresie planowania, prowadzenia i dokumentowania pracy wychowawczej.

Rozumie konieczność rozwijania swych kompetencji wychowawczych, jest gotów pogłębiać swą wiedzę i doskonalić umiejętności w tym zakresie.

Posiada wiedzę na temat uczennic i uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w różnego typu szkołach ponadpodstawowych i ma wyobrażenie jak oni mogą funkcjonować

Zna podstawowe techniki i metody diagnostyczne dobrane do potrzeb i możliwości uczniów oraz potrafi je wykorzystywać w diagnozowaniu funkcjonowanie poznawczego, społecznego i emocjonalno-motywacyjnego uczniów

Wie jak powinna wyglądać praca dydaktyczno-wychowawcza z uczniami z specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w różnych typach szkół ponadpodstawowych

Wie jak wygląda pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole i co to są klasy integracyjne i terapeutyczne

Bibliography: (in Polish)

Antoszewska B., Wójcik M. (2015), Diagnoza i metody wspomagania rozwoju, Olsztyn.

Brotherton G., Davies H., McGillivray G., red. (2014), Praca z dziećmi, młodzieżą i rodzinami, Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich, Warszawa.

Brzezińska A., Socjometria, w: Metody badań psychologicznych. Wybór tekstów, Warszawa 2004.

Jarosz E., Wysocka E., (2006), Diagnoza psychopedagogiczna: podstawowe problemy i rozwiązania, Wydawnictwo Akademickie "Żak", Warszawa.

Lisowska E., (2008), Diagnostyka pedagogiczna w pracy z dzieckiem i rodziną, Wszechnica Świętokrzyska, Kielce.

Janowski A., (2002) Poznawanie ucznia. Zdobywanie informacji w pracy wychowawczej, Warszawa.

Niemierko B., (2009), Diagnostyka edukacyjna: podręcznik akademicki, Warszawa.

Paszkowska-Rogacz A., Tarkowska M. (2004), Metody pracy z grupa w poradnictwie zawodowym, Warszawa.

Piszczek M., (2011), Diagnoza i wspomaganie rozwoju dziecka: wybrane zagadnienia,

Kompendium, Warszawa.

Riebisch R., Luszczyński H., (2014), Diagnoza typów uczniów, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot.

Skałbania B., (2013), Diagnoza pedagogiczna. Wybrane obszary badawcze i rozwiązania praktyczne, Kraków.

Brotherton G., Davies H., McGillivray G., red. (2014), Praca z dziećmi, młodzieżą i rodzinami, Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich, Warszawa.

Niemierko B., (2009), Diagnostyka edukacyjna: podręcznik akademicki, Warszawa.

Place M., Julian E. D, Dzieci i młodzież w kłopocie. WSiP, Warszawa 1998.

Skałbania B., (2013), Diagnoza pedagogiczna. Wybrane obszary badawcze i rozwiązania praktyczne, Kraków.

Wosik-Kawal D., Zubrzycka-Maciąg T., Kompetencje diagnostyczne i terapeutyczne nauczyciela. IMPULS, Kraków 2011.

Ribner N.R., Terapia nastolatków, GWP, Gdańsk 2005.

Classes in period "Academic year 2020/2021, summer semester" (past)

Time span: 2021-03-01 - 2021-09-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
classes, 10 hours more information
Coordinators: (unknown)
Group instructors: Katarzyna Maciejewska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Completion
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)