(in Polish) Przygotowanie praktyk – laboratorium pedagogiczne
General data
Course ID: | 12-TKn35 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Przygotowanie praktyk – laboratorium pedagogiczne |
Organizational unit: | Faculty of Theology |
Course groups: |
(in Polish) Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Humanistycznych |
ECTS credit allocation (and other scores): |
0 OR
0.50
(differs over time)
|
Language: | (unknown) |
Full description: |
(in Polish) student Posiada wiedzę dotyczącą procesu diagnozowania uczniów i oraz ich środowisk wychowawczych, a także zasad i metod ewaluacji edukacyjnej w szkole (instytucjach oświatowych) Zna podstawowe techniki i metody diagnostyczne dobrane do potrzeb i możliwości uczniów oraz potrafi je wykorzystywać w diagnozowaniu funkcjonowanie poznawczego, społecznego i emocjonalno-motywacyjnego uczniów Potrafi skonstruować i zastosować narzędzia służące do oceny zespołu klasowego (struktura socjometryczna, przywództwo, klimat klasowy, role grupowe). Potrafi na tej podstawie planować pracę wychowawczą Zna schemat studium indywidualnego przypadku i potrafi sporządzić je na podstawie wyników zaprojektowanych badań diagnostycznych wraz ze wskazówkami do dalszej pracy z uczniem Zna organizację procesów wychowania w szkole. Zna cel i zasady konstruowania programu wychowawczo-profilaktycznego szkoły. Zna obowiązki wychowawcy klasy w zakresie planowania, prowadzenia i dokumentowania pracy wychowawczej. Rozumie konieczność rozwijania swych kompetencji wychowawczych, jest gotów pogłębiać swą wiedzę i doskonalić umiejętności w tym zakresie. Posiada wiedzę na temat uczennic i uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w różnego typu szkołach ponadpodstawowych i ma wyobrażenie jak oni mogą funkcjonować Zna podstawowe techniki i metody diagnostyczne dobrane do potrzeb i możliwości uczniów oraz potrafi je wykorzystywać w diagnozowaniu funkcjonowanie poznawczego, społecznego i emocjonalno-motywacyjnego uczniów Wie jak powinna wyglądać praca dydaktyczno-wychowawcza z uczniami z specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w różnych typach szkół ponadpodstawowych Wie jak wygląda pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole i co to są klasy integracyjne i terapeutyczne |
Bibliography: |
(in Polish) Antoszewska B., Wójcik M. (2015), Diagnoza i metody wspomagania rozwoju, Olsztyn. Brotherton G., Davies H., McGillivray G., red. (2014), Praca z dziećmi, młodzieżą i rodzinami, Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich, Warszawa. Brzezińska A., Socjometria, w: Metody badań psychologicznych. Wybór tekstów, Warszawa 2004. Jarosz E., Wysocka E., (2006), Diagnoza psychopedagogiczna: podstawowe problemy i rozwiązania, Wydawnictwo Akademickie "Żak", Warszawa. Lisowska E., (2008), Diagnostyka pedagogiczna w pracy z dzieckiem i rodziną, Wszechnica Świętokrzyska, Kielce. Janowski A., (2002) Poznawanie ucznia. Zdobywanie informacji w pracy wychowawczej, Warszawa. Niemierko B., (2009), Diagnostyka edukacyjna: podręcznik akademicki, Warszawa. Paszkowska-Rogacz A., Tarkowska M. (2004), Metody pracy z grupa w poradnictwie zawodowym, Warszawa. Piszczek M., (2011), Diagnoza i wspomaganie rozwoju dziecka: wybrane zagadnienia, Kompendium, Warszawa. Riebisch R., Luszczyński H., (2014), Diagnoza typów uczniów, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot. Skałbania B., (2013), Diagnoza pedagogiczna. Wybrane obszary badawcze i rozwiązania praktyczne, Kraków. Brotherton G., Davies H., McGillivray G., red. (2014), Praca z dziećmi, młodzieżą i rodzinami, Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich, Warszawa. Niemierko B., (2009), Diagnostyka edukacyjna: podręcznik akademicki, Warszawa. Place M., Julian E. D, Dzieci i młodzież w kłopocie. WSiP, Warszawa 1998. Skałbania B., (2013), Diagnoza pedagogiczna. Wybrane obszary badawcze i rozwiązania praktyczne, Kraków. Wosik-Kawal D., Zubrzycka-Maciąg T., Kompetencje diagnostyczne i terapeutyczne nauczyciela. IMPULS, Kraków 2011. Ribner N.R., Terapia nastolatków, GWP, Gdańsk 2005. |
Classes in period "Academic year 2020/2021, summer semester" (past)
Time span: | 2021-03-01 - 2021-09-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
classes, 10 hours
|
|
Coordinators: | (unknown) | |
Group instructors: | Katarzyna Maciejewska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | Completion |
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.