(in Polish) Rodzina w nauczaniu Kościoła
General data
Course ID: | 12-T2-S02 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Rodzina w nauczaniu Kościoła |
Organizational unit: | Faculty of Theology |
Course groups: |
(in Polish) Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Humanistycznych |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Bibliography: |
(in Polish) Literatura: Jan Paweł II, Adhortacja apostolska „Familiaris consortio”, Watykan 1981 Bajda J., Rodzina miejscem Boga i człowieka, Łomianki 2005 Majdański K., Wspólnota życia i miłości, Łomianki 2001 Mroczkowski I. Rodzina, gender i nowy feminizm, Płock 2014 Zdrowa i mocna rodzina fundamentem społeczeństwa, red. J. Stala, Kraków 2019 Rodzina w społeczeństwie – relacje i wyzwania, red. E. Osewska, J. Stala, Kraków 2019 |
Learning outcomes: |
(in Polish) Po zakończonym kursie słuchacz: - zna i rozumie: w pogłębionym stopniu główne osiągnięcia dyscyplin teologicznych z zakresu wybranej specjalizacji; w pogłębionym stopniu główne tendencje rozwojowe nauk teologicznych oraz powiązanie tych nauk z innymi dziedzinami wiedzy; w pogłębionym stopniu religijne, społeczne, etyczne i moralne dylematy współczesnej cywilizacji; w pogłębionym stopniu metody i teorie socjologiczno-teologicznych interpretacji zjawisk społeczno-kulturowych; w pogłębionym stopniu metodologię badań naukowych wybranej dyscypliny teologicznej - potrafi: wyszukiwać i selekcjonować informacje z różnych źródeł oraz poddawać je krytycznej analizie, ocenie i interpretacji; dobrać i zastosować właściwe narzędzia badawcze, zwłaszcza zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne; upowszechniać wyniki działalności naukowej, uczestniczyć w dyskursie naukowym oraz popularyzować wiedzę; wykonywać zadania o charakterze badawczym, analizować krytycznie wyniki badań naukowych w wybranej dyscyplinie teologicznej - jest gotów do: inspirowania działań na rzecz dialogu wewnątrzkościelnego, ekumenicznego i międzyreligijnego; rozwijania dorobku zawodowego oraz rozwijania i przestrzegania zasad etyki zawodowej oraz podejmowania działań na rzecz przestrzegania tych zasad; wypełniania obowiązków społecznych i uczestniczenia w różnych formach działalności Kościoła lokalnego i powszechnego; uczestniczenia w działaniach na rzecz zachowania chrześcijańskiego i narodowego dziedzictwa kulturowego; uznawania znaczenia wiedzy z zakresu teologii i innych dyscyplin naukowych w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych b) Symbole efektów uczenia się dla studiów podyplomowych – do których odnoszą się efekty uczenia się dla przedmiotu: |
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.