Motivating dialogue
General data
Course ID: | 12-102OG03 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Motivating dialogue |
Name in Polish: | Dialog motywujący |
Organizational unit: | Faculty of Theology |
Course groups: |
(in Polish) Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Humanistycznych |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Short description: |
(in Polish) Cel 1: Uzyskanie przez Studenta podstawowej wiedzy dotyczącej dialogu motywującego i jego zastosowań Cel 2: Zdobycie przez Studenta podstawowych umiejętności w zakresie stosowania dialogu motywującego |
Full description: |
(in Polish) Opis treści kształcenia modułu zajęć/przedmiotu Dialog Motywujący – prezentacja metody Elementy konstytuujące metodę Duch Dialogu Motywującego Umiejętności komunikacyjne w DM Procesy w DM Język zmiany i język podtrzymania Praca z wartościami |
Bibliography: |
(in Polish) Zalecana literatura: Podstawowa ‒ Miller, W. R., Rollnick, S. (2014). Dialog Motywujący. Jak pomóc ludziom w zmianie. Kraków: Wydawnictwo UJ. Uzupełniająca ‒ Rosengren, D. B. (2013). Rozwijanie umiejętności w Dialogu Motywującym. Podręcznik praktyka z ćwiczeniami. Kraków: Wydawnictwo UJ. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia EK student /ka: Zna i rozumie mechanizmy psychologiczne wykorzystywane w dialogu motywującym Zna i rozumie zagadnienia związane z procesem zmiany oraz motywacji Potrafi wspomagać proces wydobywania i wzmacniania wewnętrznej motywacji do zmiany Jest gotów do prowadzenia dialogu z drugim człowiekiem, wolnego od oceny, opartego na akceptacji i poszanowaniu godności i decyzyjności drugiej osoby |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM: bardzo dobry (bdb; 5,0) dobry plus (+db; 4,5) dobry (db; 4,0) dostateczny plus (+dst; 3,5) dostateczny (dst; 3,0) niedostateczny (ndst; 2,0) 5,0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu 4,5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu 4,0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu 3,5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami określone w efektach kształcenia tego modułu 3,0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne, ale z licznymi błędami określone w efektach kształcenia tego modułu 2,0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach kształcenia tego modułu |
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.