Akompaniament organowy do utworów liturgicznych cz2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 12-102LiH-13B |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Akompaniament organowy do utworów liturgicznych cz2 |
Jednostka: | Wydział Teologiczny |
Grupy: |
Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Humanistycznych |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | język polski |
Skrócony opis: |
Cele modułu zajęć a/ przekazanie wiedzy wprowadzającej w liturgiczną muzykę organową b/ wyrobienie umiejętności poprawnej gry na organach w czasie liturgii c/ zmotywowanie do samodzielnego rozwoju gry na organach Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji społecznych Podstawowa wiedza i umiejętności w zakresie notacji muzyki w kluczu wiolinowym i basowym oraz zasad muzyki kościelnej a także elementarne umiejętności w zakresie gry na organach |
Pełny opis: |
Opis treści kształcenia modułu zajęć Śpiewniki, chorały, opracowania muzyczne Czterogłosowy układ akompaniamentu Zasady rejestracji organów Dobór repertuaru liturgicznego Dokumenty Kościoła Własne opracowania harmoniczne Frazowanie, dynamika i agogika śpiewów liturgicznych |
Literatura: |
Zalecana literatura: Gaudeamus. Łaciński śpiewnik mszalny, Warszawa 2005. Chorał opolski, tom I, red. T. Musiał, Opole 1985. Chorał opolski, tom II, red. T. Musiał, Opole 1987. Chorał opolski, tom III, red. T. Musiał, J. Wolonek, Opole 1989. Chlondowski A., Zbiór 225 łatwych preludiów, Poznań 1960. Lewkowicz W. I., Harmonia gregoriańska, Księgarnia św. Wojciecha 1959 Liber Usualis, Vaticanum 1963 Rączkowski F., Msze gregoriańskie, Warszawa 1957. Rączkowski F.,Śpiewajmy Bogu. Akompaniamenty organowe do pieśni kościelnych, Płock 1999. Rączkowski F., Zbiór preludiów na organy bez pedałów, Pax 1960 Szczepankiewicz M., Organista liturgiczny, Poznań-Szczecin 2003 Śpiewnik Wawelski, tom II, Kraków 2002. Śpiewnik Wawelski, tom III, Kraków 2003. |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia EK student /ka: Zna zasady i praktyki w zakresie harmonizowania utworów na organach Potrafi wykonać akompaniament organowy śpiewów liturgicznych Stosuje zasady muzyki w liturgii Kościoła Posiada kompetencje do samodzielnego rozwijania umiejętności gry na organach i harmonizowania utworów liturgicznych Jest przygotowany do towarzyszenia uczestnikom liturgii w głębszym jej przezywaniu |
Metody i kryteria oceniania: |
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM: bardzo dobry (bdb; 5,0): dobry plus (+db; 4,5): dobry (db; 4,0): dostateczny plus (+dst; 3,5): dostateczny (dst; 3,0): niedostateczny (ndst; 2,0): 5.0 – bezbłędne przygotowanie i wykonanie liturgicznego akompaniamentu organowego, z uwzględnieniem zasad harmonii, artykulacji, frazowania i agogiki, zgodnie z duchem liturgii 4.5 – bardzo dobre przygotowanie i wykonanie liturgicznego akompaniamentu organowego, z uwzględnieniem zasad harmonii, artykulacji, frazowania i agogiki, zgodnie z duchem liturgii 4.0 - dobre przygotowanie i wykonanie liturgicznego akompaniamentu organowego, z uwzględnieniem zasad harmonii, artykulacji, frazowania i agogiki, zgodnie z duchem liturgii 3.5 - zadowalające przygotowanie i wykonanie liturgicznego akompaniamentu organowego, z uwzględnieniem zasad harmonii, artykulacji, frazowania i agogiki, zgodnie z duchem liturgii 3.0 – średniej jakości przygotowanie i wykonanie liturgicznego akompaniamentu organowego, z uwzględnieniem zasad harmonii, artykulacji, frazowania i agogiki, zgodnie z duchem liturgii 2.0 – niezadowalające i niestylowe przygotowanie i wykonanie liturgicznego akompaniamentu organowego, z uwzględnieniem zasad harmonii, artykulacji, frazowania i agogiki |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.