Preparation for practical placement
General data
Course ID: | 11-PPZ-2POW-n |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Preparation for practical placement |
Name in Polish: | Przygotowanie do praktyki zawodowej |
Organizational unit: | Faculty of Educational Studies |
Course groups: |
(in Polish) E-learning - przedmioty Wydziału Studiów Edukacyjnych (in Polish) Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Społecznych |
Course homepage: | http://www.wse.amu.edu.pl |
ECTS credit allocation (and other scores): |
0 OR
1.00
(depends on study program)
|
Language: | Polish |
Module type: | compulsory |
Major: | (in Polish) pedagogika opiekuńczo - wychowawcza |
Cycle of studies: | 1st cycle |
Module learning aims: | (in Polish) 1. Przygotowanie studentów do podjęcia zadań praktycznych (asystenckich) podczas praktyk zawodowych. 2. Zapoznanie się z zadaniami wyznaczonymi przez opiekuna praktyk 3. Zapoznanie z podstawowymi zasadami, metodami i technikami prowadzenia działań opiekuńczo - wychowawczych w placówkach. 4. Przekazanie elementarnej wiedzy o bezpieczeństwie i higienie pracy w instytucjach opiekuńczo - wychowawczych. 5. Zapoznanie z zasadami etycznymi w pracy pedagoga. |
Year of studies (where relevant): | Year 2 |
Information on where to find course materials: | (in Polish) MS Teams |
Methods of teaching for learning outcomes achievement: | (in Polish) Analiza tekstów źródłowych, dyskusja, praca w grupach |
Student workload (ECTS credits): | (in Polish) Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem - 5h Analiza literatury - 25h SUMA GODZIN - 30h SUMARYCZNA LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA MODUŁU (PRZEDMIOTU)- 1 |
Short description: |
(in Polish) Celem przygotowania do praktyk zawodowych jest przygotowanie studentów do podjęcia zadań praktycznych (asystenckich) podczas praktyk zawodowych. Studenci zapoznają się z zadaniami wyznaczonymi przez opiekuna praktyk oraz nabywają wiedzę i umiejętności co do sposobu realizacji podjętych celów. |
Full description: |
(in Polish) Przygotowanie do praktyk zawodowych ma charakter warsztatowy. Studenci opracowują w trzech grupach warsztatowych scenariusze lub konspekty zajęć przygotowując się w ten sposób do podjęcia określonych zadań w ramach praktyk zawodowych. Pierwsza grupa opracowuje zadania dotyczące pracy pedagoga szkolnego, druga grupa przygotowuje jednostki zajęciowe w świetlicy, trzecia grupa opracowuje jednostki zajęciowe z organizacji czasu wolnego podopiecznych – koła zainteresowań. Ponadto dokonują analizy tekstów źródłowych dotyczących specyfiki pracy opiekuna - wychowawcy. Studenci otrzymują dokumenty niezbędne w realizacji praktyk zawodowych. |
Bibliography: |
(in Polish) Covington M.V., Teel K.M., (2004), Motywowanie uczniów Philips D.C., Soltis J.F., (2004), Podstawy wiedzy o nauczaniu Vopel K.W., (2001), Zabawy, które łączą część 1 i 2. Vopel K.W., (2003), Przerwa, która daje siłę. Zabawy ułatwiające naukę. Zimmerman B.J., Bonner S., Kovach R., (2004), Aby dziecko uwierzyło w siebie |
Learning outcomes: |
(in Polish) 1. Student opisuje podstawowe instytucje opiekuńczo - wychowawcze. 2. Przedstawia podstawowe zadania, normy i procedury stosowane w działalności opiekuńczej, wychowawczej, edukacyjnej, kulturalnej i pomocowej w instytucjach opiekuńczo - wychowawczych. 3. Student charakteryzuje głównych uczestników oddziaływań opiekuńczo - wychowawczych, a także środowiska wychowawcze z których pochodzą. 4. Operuje elementarną wiedzą o bezpieczeństwie i higienie pracy w instytucjach opiekuńczo - wychowawczych. 5. Działa zgodnie z zasadami etycznymi |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Analiza aktywności na konwersatorium Analiza postawy wyrażonej w sposobie wypowiedzi |
Classes in period "Academic year 2020/2021, summer semester" (past)
Time span: | 2021-03-01 - 2021-09-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
discussion seminar, 5 hours
|
|
Coordinators: | Aneta Mac | |
Group instructors: | Aneta Mac | |
Course homepage: | http://www.wse.amu.edu.pl | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Graded credit
discussion seminar - Graded credit |
|
Module type: | compulsory |
|
Module learning aims: | (in Polish) a. przekazanie wiedzy o placówkach opiekuńczo - wychowawczych, w tym realizowanych przez nie zadaniach, sposobach funkcjonowania, organizacji pracy, uczestnikach procesów pedagogicznych oraz dokumentacji. b. dostarczenie wiedzy o potrzebach uczestników procesów pedagogicznych wybranych placówek. c. rozwinięcie kompetencji w zakresie komunikacji interpersonalnej. Przygotowanie do pracy w zespole interdyscyplinarnym. d. wskazanie na podstawowe zasady, metody i techniki prowadzenia działań pedagogicznych w placówkach. e. przekazanie elementarnej wiedzy o bezpieczeństwie i higienie pracy w instytucjach opiekuńczo – wychowawczych. f. zapoznanie z zasadami etycznymi w pracy pedagoga. |
|
Bibliography: |
(in Polish) -Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty -Geldard K., Geldard D., Budowanie relacji w pracy z dziećmi, młodzieżą i rodzicami, Warszawa 2009. -Kujawiński J., Szkoła dialogu i samodzielnego uczenia się uczniów, Poznań 2005. -Śliwerski B., Jak zmienić szkołę?: studia z polityki oświatowej i pedagogiki porównawczej, Kraków 2008. |
Classes in period "Academic year 2021/2022, summer semester" (past)
Time span: | 2022-02-24 - 2022-09-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
discussion seminar, 5 hours
|
|
Coordinators: | Aneta Mac | |
Group instructors: | Aneta Mac | |
Course homepage: | http://www.wse.amu.edu.pl | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Graded credit
discussion seminar - Graded credit |
|
Module type: | compulsory |
|
Module learning aims: | (in Polish) a. przekazanie wiedzy o placówkach opiekuńczo - wychowawczych, w tym realizowanych przez nie zadaniach, sposobach funkcjonowania, organizacji pracy, uczestnikach procesów pedagogicznych oraz dokumentacji. b. dostarczenie wiedzy o potrzebach uczestników procesów pedagogicznych wybranych placówek. c. rozwinięcie kompetencji w zakresie komunikacji interpersonalnej. Przygotowanie do pracy w zespole interdyscyplinarnym. d. wskazanie na podstawowe zasady, metody i techniki prowadzenia działań pedagogicznych w placówkach. e. przekazanie elementarnej wiedzy o bezpieczeństwie i higienie pracy w instytucjach opiekuńczo – wychowawczych. f. zapoznanie z zasadami etycznymi w pracy pedagoga. |
|
Bibliography: |
(in Polish) -Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty -Geldard K., Geldard D., Budowanie relacji w pracy z dziećmi, młodzieżą i rodzicami, Warszawa 2009. -Kujawiński J., Szkoła dialogu i samodzielnego uczenia się uczniów, Poznań 2005. -Śliwerski B., Jak zmienić szkołę?: studia z polityki oświatowej i pedagogiki porównawczej, Kraków 2008. |
Classes in period "Academic year 2022/2023, summer semester" (past)
Time span: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
discussion seminar, 5 hours
|
|
Coordinators: | Aneta Mac | |
Group instructors: | Aneta Mac | |
Course homepage: | http://www.wse.amu.edu.pl | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Graded credit
discussion seminar - Graded credit |
|
Module type: | compulsory |
|
Module learning aims: | (in Polish) a. przekazanie wiedzy o placówkach opiekuńczo - wychowawczych, w tym realizowanych przez nie zadaniach, sposobach funkcjonowania, organizacji pracy, uczestnikach procesów pedagogicznych oraz dokumentacji. b. dostarczenie wiedzy o potrzebach uczestników procesów pedagogicznych wybranych placówek. c. rozwinięcie kompetencji w zakresie komunikacji interpersonalnej. Przygotowanie do pracy w zespole interdyscyplinarnym. d. wskazanie na podstawowe zasady, metody i techniki prowadzenia działań pedagogicznych w placówkach. e. przekazanie elementarnej wiedzy o bezpieczeństwie i higienie pracy w instytucjach opiekuńczo – wychowawczych. f. zapoznanie z zasadami etycznymi w pracy pedagoga. |
|
Bibliography: |
(in Polish) -Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty -Geldard K., Geldard D., Budowanie relacji w pracy z dziećmi, młodzieżą i rodzicami, Warszawa 2009. -Kujawiński J., Szkoła dialogu i samodzielnego uczenia się uczniów, Poznań 2005. -Śliwerski B., Jak zmienić szkołę?: studia z polityki oświatowej i pedagogiki porównawczej, Kraków 2008. |
Classes in period "Academic year 2023/2024, summer semester" (in progress)
Time span: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
discussion seminar, 5 hours
|
|
Coordinators: | Aneta Mac | |
Group instructors: | Aneta Mac | |
Course homepage: | http://www.wse.amu.edu.pl | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Graded credit
discussion seminar - Graded credit |
|
Module type: | compulsory |
|
Module learning aims: | (in Polish) a. przekazanie wiedzy o placówkach opiekuńczo - wychowawczych, w tym realizowanych przez nie zadaniach, sposobach funkcjonowania, organizacji pracy, uczestnikach procesów pedagogicznych oraz dokumentacji. b. dostarczenie wiedzy o potrzebach uczestników procesów pedagogicznych wybranych placówek. c. rozwinięcie kompetencji w zakresie komunikacji interpersonalnej. Przygotowanie do pracy w zespole interdyscyplinarnym. d. wskazanie na podstawowe zasady, metody i techniki prowadzenia działań pedagogicznych w placówkach. e. przekazanie elementarnej wiedzy o bezpieczeństwie i higienie pracy w instytucjach opiekuńczo – wychowawczych. f. zapoznanie z zasadami etycznymi w pracy pedagoga. |
|
Bibliography: |
(in Polish) -Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty -Geldard K., Geldard D., Budowanie relacji w pracy z dziećmi, młodzieżą i rodzicami, Warszawa 2009. -Kujawiński J., Szkoła dialogu i samodzielnego uczenia się uczniów, Poznań 2005. -Śliwerski B., Jak zmienić szkołę?: studia z polityki oświatowej i pedagogiki porównawczej, Kraków 2008. |
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.