Adam Mickiewicz University, Poznań - Central Authentication System
Strona główna

Preparation for practical placement

General data

Course ID: 11-PPZ-2POW-n
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Preparation for practical placement
Name in Polish: Przygotowanie do praktyki zawodowej
Organizational unit: Faculty of Educational Studies
Course groups: (in Polish) E-learning - przedmioty Wydziału Studiów Edukacyjnych
(in Polish) Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Społecznych
Course homepage: http://www.wse.amu.edu.pl
ECTS credit allocation (and other scores): 0 OR 1.00 (depends on study program) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Module type:

compulsory

Major:

(in Polish) pedagogika opiekuńczo - wychowawcza

Cycle of studies:

1st cycle

Module learning aims:

(in Polish) 1. Przygotowanie studentów do podjęcia zadań praktycznych (asystenckich) podczas praktyk zawodowych.

2. Zapoznanie się z zadaniami wyznaczonymi przez opiekuna praktyk 3. Zapoznanie z podstawowymi zasadami, metodami i technikami prowadzenia działań opiekuńczo - wychowawczych w placówkach.

4. Przekazanie elementarnej wiedzy o bezpieczeństwie i higienie pracy w instytucjach opiekuńczo - wychowawczych.

5. Zapoznanie z zasadami etycznymi w pracy pedagoga.

Year of studies (where relevant):

Year 2

Information on where to find course materials:

(in Polish) MS Teams

Methods of teaching for learning outcomes achievement:

(in Polish) Analiza tekstów źródłowych, dyskusja, praca w grupach

Student workload (ECTS credits):

(in Polish) Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem - 5h

Analiza literatury - 25h

SUMA GODZIN - 30h

SUMARYCZNA LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA MODUŁU (PRZEDMIOTU)- 1

Short description: (in Polish)

Celem przygotowania do praktyk zawodowych jest przygotowanie studentów do podjęcia zadań praktycznych (asystenckich) podczas praktyk zawodowych. Studenci zapoznają się z zadaniami wyznaczonymi przez opiekuna praktyk oraz nabywają wiedzę i umiejętności co do sposobu realizacji podjętych celów.

Full description: (in Polish)

Przygotowanie do praktyk zawodowych ma charakter warsztatowy. Studenci opracowują w trzech grupach warsztatowych scenariusze lub konspekty zajęć przygotowując się w ten sposób do podjęcia określonych zadań w ramach praktyk zawodowych. Pierwsza grupa opracowuje zadania dotyczące pracy pedagoga szkolnego, druga grupa przygotowuje jednostki zajęciowe w świetlicy, trzecia grupa opracowuje jednostki zajęciowe z organizacji czasu wolnego podopiecznych – koła zainteresowań. Ponadto dokonują analizy tekstów źródłowych dotyczących specyfiki pracy opiekuna - wychowawcy.

Studenci otrzymują dokumenty niezbędne w realizacji praktyk zawodowych.

Bibliography: (in Polish)

Covington M.V., Teel K.M., (2004), Motywowanie uczniów

Philips D.C., Soltis J.F., (2004), Podstawy wiedzy o nauczaniu

Vopel K.W., (2001), Zabawy, które łączą część 1 i 2.

Vopel K.W., (2003), Przerwa, która daje siłę. Zabawy ułatwiające naukę.

Zimmerman B.J., Bonner S., Kovach R., (2004), Aby dziecko uwierzyło w siebie

Learning outcomes: (in Polish)

1. Student opisuje podstawowe instytucje opiekuńczo - wychowawcze.

2. Przedstawia podstawowe zadania, normy i procedury stosowane w działalności opiekuńczej, wychowawczej, edukacyjnej, kulturalnej i pomocowej w instytucjach opiekuńczo - wychowawczych.

3. Student charakteryzuje głównych uczestników oddziaływań opiekuńczo - wychowawczych, a także środowiska wychowawcze z których pochodzą.

4. Operuje elementarną wiedzą o bezpieczeństwie i higienie pracy w instytucjach opiekuńczo - wychowawczych.

5. Działa zgodnie z zasadami etycznymi

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Analiza aktywności na konwersatorium

Analiza postawy wyrażonej w sposobie wypowiedzi

Classes in period "Academic year 2020/2021, summer semester" (past)

Time span: 2021-03-01 - 2021-09-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
discussion seminar, 5 hours more information
Coordinators: Aneta Mac
Group instructors: Aneta Mac
Course homepage: http://www.wse.amu.edu.pl
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Graded credit
discussion seminar - Graded credit
Module type:

compulsory

Module learning aims:

(in Polish) a. przekazanie wiedzy o placówkach opiekuńczo - wychowawczych, w tym realizowanych przez nie zadaniach, sposobach funkcjonowania, organizacji pracy, uczestnikach procesów pedagogicznych oraz dokumentacji.

b. dostarczenie wiedzy o potrzebach uczestników procesów pedagogicznych wybranych placówek.

c. rozwinięcie kompetencji w zakresie komunikacji interpersonalnej. Przygotowanie do pracy w zespole interdyscyplinarnym.

d. wskazanie na podstawowe zasady, metody i techniki prowadzenia działań pedagogicznych w placówkach.

e. przekazanie elementarnej wiedzy o bezpieczeństwie i higienie pracy w instytucjach opiekuńczo – wychowawczych.

f. zapoznanie z zasadami etycznymi w pracy pedagoga.


Bibliography: (in Polish)

-Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty

-Geldard K., Geldard D., Budowanie relacji w pracy z dziećmi, młodzieżą i rodzicami, Warszawa 2009.

-Kujawiński J., Szkoła dialogu i samodzielnego uczenia się uczniów, Poznań 2005.

-Śliwerski B., Jak zmienić szkołę?: studia z polityki oświatowej i pedagogiki porównawczej, Kraków 2008.

Classes in period "Academic year 2021/2022, summer semester" (past)

Time span: 2022-02-24 - 2022-09-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
discussion seminar, 5 hours more information
Coordinators: Aneta Mac
Group instructors: Aneta Mac
Course homepage: http://www.wse.amu.edu.pl
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Graded credit
discussion seminar - Graded credit
Module type:

compulsory

Module learning aims:

(in Polish) a. przekazanie wiedzy o placówkach opiekuńczo - wychowawczych, w tym realizowanych przez nie zadaniach, sposobach funkcjonowania, organizacji pracy, uczestnikach procesów pedagogicznych oraz dokumentacji.

b. dostarczenie wiedzy o potrzebach uczestników procesów pedagogicznych wybranych placówek.

c. rozwinięcie kompetencji w zakresie komunikacji interpersonalnej. Przygotowanie do pracy w zespole interdyscyplinarnym.

d. wskazanie na podstawowe zasady, metody i techniki prowadzenia działań pedagogicznych w placówkach.

e. przekazanie elementarnej wiedzy o bezpieczeństwie i higienie pracy w instytucjach opiekuńczo – wychowawczych.

f. zapoznanie z zasadami etycznymi w pracy pedagoga.


Bibliography: (in Polish)

-Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty

-Geldard K., Geldard D., Budowanie relacji w pracy z dziećmi, młodzieżą i rodzicami, Warszawa 2009.

-Kujawiński J., Szkoła dialogu i samodzielnego uczenia się uczniów, Poznań 2005.

-Śliwerski B., Jak zmienić szkołę?: studia z polityki oświatowej i pedagogiki porównawczej, Kraków 2008.

Classes in period "Academic year 2022/2023, summer semester" (past)

Time span: 2023-02-27 - 2023-09-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
discussion seminar, 5 hours more information
Coordinators: Aneta Mac
Group instructors: Aneta Mac
Course homepage: http://www.wse.amu.edu.pl
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Graded credit
discussion seminar - Graded credit
Module type:

compulsory

Module learning aims:

(in Polish) a. przekazanie wiedzy o placówkach opiekuńczo - wychowawczych, w tym realizowanych przez nie zadaniach, sposobach funkcjonowania, organizacji pracy, uczestnikach procesów pedagogicznych oraz dokumentacji.

b. dostarczenie wiedzy o potrzebach uczestników procesów pedagogicznych wybranych placówek.

c. rozwinięcie kompetencji w zakresie komunikacji interpersonalnej. Przygotowanie do pracy w zespole interdyscyplinarnym.

d. wskazanie na podstawowe zasady, metody i techniki prowadzenia działań pedagogicznych w placówkach.

e. przekazanie elementarnej wiedzy o bezpieczeństwie i higienie pracy w instytucjach opiekuńczo – wychowawczych.

f. zapoznanie z zasadami etycznymi w pracy pedagoga.


Bibliography: (in Polish)

-Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty

-Geldard K., Geldard D., Budowanie relacji w pracy z dziećmi, młodzieżą i rodzicami, Warszawa 2009.

-Kujawiński J., Szkoła dialogu i samodzielnego uczenia się uczniów, Poznań 2005.

-Śliwerski B., Jak zmienić szkołę?: studia z polityki oświatowej i pedagogiki porównawczej, Kraków 2008.

Classes in period "Academic year 2023/2024, summer semester" (in progress)

Time span: 2024-02-26 - 2024-09-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
discussion seminar, 5 hours more information
Coordinators: Aneta Mac
Group instructors: Aneta Mac
Course homepage: http://www.wse.amu.edu.pl
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Graded credit
discussion seminar - Graded credit
Module type:

compulsory

Module learning aims:

(in Polish) a. przekazanie wiedzy o placówkach opiekuńczo - wychowawczych, w tym realizowanych przez nie zadaniach, sposobach funkcjonowania, organizacji pracy, uczestnikach procesów pedagogicznych oraz dokumentacji.

b. dostarczenie wiedzy o potrzebach uczestników procesów pedagogicznych wybranych placówek.

c. rozwinięcie kompetencji w zakresie komunikacji interpersonalnej. Przygotowanie do pracy w zespole interdyscyplinarnym.

d. wskazanie na podstawowe zasady, metody i techniki prowadzenia działań pedagogicznych w placówkach.

e. przekazanie elementarnej wiedzy o bezpieczeństwie i higienie pracy w instytucjach opiekuńczo – wychowawczych.

f. zapoznanie z zasadami etycznymi w pracy pedagoga.


Bibliography: (in Polish)

-Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty

-Geldard K., Geldard D., Budowanie relacji w pracy z dziećmi, młodzieżą i rodzicami, Warszawa 2009.

-Kujawiński J., Szkoła dialogu i samodzielnego uczenia się uczniów, Poznań 2005.

-Śliwerski B., Jak zmienić szkołę?: studia z polityki oświatowej i pedagogiki porównawczej, Kraków 2008.

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)