Preparation for pedagogical practice
General data
Course ID: | 11-PPP-1POW-n |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Preparation for pedagogical practice |
Name in Polish: | Przygotowanie do praktyki pedagogicznej |
Organizational unit: | Faculty of Educational Studies |
Course groups: |
(in Polish) E-learning - przedmioty Wydziału Studiów Edukacyjnych (in Polish) Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Społecznych |
ECTS credit allocation (and other scores): |
0 OR
1.00
(depends on study program)
|
Language: | (unknown) |
Module type: | compulsory |
Major: | (in Polish) Pedagogika, Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza |
Cycle of studies: | 1st cycle |
Module learning aims: | (in Polish) a. przekazanie wiedzy o placówkach tworzących system oświaty, w tym realizowanych przez nie zadaniach, sposobach funkcjonowania, organizacji pracy, uczestnikach procesów pedagogicznych oraz dokumentacji. b. dostarczenie wiedzy o potrzebach uczestników procesów pedagogicznych wybranych placówek. c. rozwinięcie kompetencji w zakresie komunikacji interpersonalnej. Przygotowanie do pracy w zespole interdyscyplinarnym. d. wskazanie na podstawowe zasady, metody i techniki prowadzenia działań pedagogicznych w placówkach. e. przekazanie elementarnej wiedzy o bezpieczeństwie i higienie pracy w instytucjach systemu oświaty. f. zapoznanie z zasadami etycznymi w pracy pedagoga. |
Year of studies (where relevant): | Year 1 |
Information on where to find course materials: | (in Polish) U prowadzącego zajęcia |
Student workload (ECTS credits): | (in Polish) Wykład z prezentacją multimedialną wybranych zagadnień Dyskusja Praca z tekstem |
Short description: |
(in Polish) Przedmiot realizowany jest w wymiarze 5 godzin. Podczas konwersatoriów student zapoznaje się z podstawowymi informacjami, które przygotowują go do podjęcia praktyki pedagogicznej. |
Full description: |
(in Polish) Podczas zajęć podejmowane są zagadnienia odnoszące się do systemu instytucji oświatowych w Polsce, z uwzględnieniem uwarunkowań historycznych oraz prawnych. W trakcie zajęć charakterystyce poddane są główne podmioty oddziaływań opiekuńczych, wychowawczych, edukacyjnych, kulturalnych. Student dowiaduje się nadto o potrzebie i zarazem możliwościach budowania relacji z klientem instytucji oświatowych. Konwersatoria są także okazją do zdobycia i uporządkowania elementarnej wiedzy o bezpieczeństwie i higienie pracy w placówkach oświatowych. |
Bibliography: |
(in Polish) - Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty - Geldard K., Geldard D., Budowanie relacji w pracy z dziećmi, młodzieżą i rodzicami, Warszawa 2009. - Kujawiński J., Szkoła dialogu i samodzielnego uczenia się uczniów, Poznań 2005. - Śliwerski B., Jak zmienić szkołę?: studia z polityki oświatowej i pedagogiki porównawczej, Kraków 2008. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU student /ka: 1.Opisuje podstawowe instytucje tworzące system oświaty. 2. Przedstawia podstawowe zadania, normy i procedury stosowane w działalności opiekuńczej, wychowawczej, edukacyjnej, kulturalnej i pomocowej w instytucjach systemu oświaty. 3. Charakteryzuje głównych uczestników oddziaływań prowadzonych przez instytucje systemu oświaty oraz podstawowe środowiska wychowawcze 4. Prezentuje podstawowe umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej z klientami i pracownikami instytucji. 5. Operuje elementarną wiedzą o bezpieczeństwie i higienie pracy w instytucjach systemu oświaty. 6. Działa zgodnie z zasadami etycznymi. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Analiza aktywności na konwersatorium Analiza postawy wyrażonej w sposobie wypowiedzi Analiza aktywności na konwersatorium Analiza postawy wyrażonej w sposobie wypowiedzi Bardzo dobra - student prawidłowo opisuje instytucje, charakteryzuje ich działalność oraz potrzeby klientów - student wykazuje właściwe postawy względem klientów i współpracowników w instytucji - student prawidłowo opisuje zasady bhp i higieny pracy Dobra - student z niewielkimi błędami opisuje instytucje, charakteryzuje ich działalność oraz potrzeby klientów - student zwykle wykazuje właściwe postawy względem klientów i współpracowników w instytucji - student z niewielkimi błędami opisuje zasady bhp i higieny pracy Dostateczna - student potrafi opisać część instytucji, powierzchownie charakteryzuje ich działalność oraz potrzeby klientów - student nie zawsze wykazuje właściwe postawy względem klientów i współpracowników w instytucji - student powierzchownie opisuje zasady bhp i higieny pracy Niedostateczna (do otrzymania oceny niedostatecznej wystarczy spełnienie jednego warunku) - student popełnia kluczowe błędy opisując instytucje, charakteryzując ich działalność oraz potrzeby klientów lub nie potrafi opisać ich wcale - student zwykle nie wykazuje właściwe postawy względem klientów i współpracowników w instytucji - student nieprawidłowo opisuje zasady bhp i higieny pracy lub nie zna ich wcale |
Classes in period "Academic year 2020/2021, summer semester" (past)
Time span: | 2021-03-01 - 2021-09-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
discussion seminar, 5 hours
|
|
Coordinators: | Łukasz Ratajczak | |
Group instructors: | Łukasz Ratajczak | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Graded credit
discussion seminar - Graded credit |
|
Module type: | compulsory |
|
Module learning aims: | (in Polish) a. przekazanie wiedzy o placówkach tworzących system oświaty, w tym realizowanych przez nie zadaniach, sposobach funkcjonowania, organizacji pracy, uczestnikach procesów pedagogicznych oraz dokumentacji. b. dostarczenie wiedzy o potrzebach uczestników procesów pedagogicznych wybranych placówek. c. rozwinięcie kompetencji w zakresie komunikacji interpersonalnej. Przygotowanie do pracy w zespole interdyscyplinarnym. d. wskazanie na podstawowe zasady, metody i techniki prowadzenia działań pedagogicznych w placówkach. e. przekazanie elementarnej wiedzy o bezpieczeństwie i higienie pracy w instytucjach systemu oświaty. f. zapoznanie z zasadami etycznymi w pracy pedagoga. |
|
Short description: |
(in Polish) Przedmiot realizowany jest w wymiarze 5 godzin. Podczas konwersatoriów student zapoznaje się z podstawowymi informacjami, które przygotowują go do podjęcia praktyki pedagogicznej. |
|
Full description: |
(in Polish) Podczas zajęć podejmowane są zagadnienia odnoszące się do systemu instytucji oświatowych w Polsce, z uwzględnieniem uwarunkowań historycznych oraz prawnych. W trakcie zajęć charakterystyce poddane są główne podmioty oddziaływań opiekuńczych, wychowawczych, edukacyjnych, kulturalnych. Student dowiaduje się nadto o potrzebie i zarazem możliwościach budowania relacji z klientem instytucji oświatowych. Konwersatoria są także okazją do zdobycia i uporządkowania elementarnej wiedzy o bezpieczeństwie i higienie pracy w placówkach oświatowych. |
|
Bibliography: |
(in Polish) - Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty - Geldard K., Geldard D., Budowanie relacji w pracy z dziećmi, młodzieżą i rodzicami, Warszawa 2009. - Kujawiński J., Szkoła dialogu i samodzielnego uczenia się uczniów, Poznań 2005. - Śliwerski B., Jak zmienić szkołę?: studia z polityki oświatowej i pedagogiki porównawczej, Kraków 2008. |
|
Notes: |
(in Polish) Przedmiot w roku akademickim 2020/21 w całości realizowany w formie zdalnej. |
Classes in period "Academic year 2021/2022, summer semester" (past)
Time span: | 2022-02-24 - 2022-09-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
discussion seminar, 5 hours
|
|
Coordinators: | Łukasz Ratajczak | |
Group instructors: | Łukasz Ratajczak | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Graded credit
discussion seminar - Graded credit |
|
Module type: | compulsory |
|
Module learning aims: | (in Polish) a. przekazanie wiedzy o placówkach tworzących system oświaty, w tym realizowanych przez nie zadaniach, sposobach funkcjonowania, organizacji pracy, uczestnikach procesów pedagogicznych oraz dokumentacji. b. dostarczenie wiedzy o potrzebach uczestników procesów pedagogicznych wybranych placówek. c. rozwinięcie kompetencji w zakresie komunikacji interpersonalnej. Przygotowanie do pracy w zespole interdyscyplinarnym. d. wskazanie na podstawowe zasady, metody i techniki prowadzenia działań pedagogicznych w placówkach. e. przekazanie elementarnej wiedzy o bezpieczeństwie i higienie pracy w instytucjach systemu oświaty. f. zapoznanie z zasadami etycznymi w pracy pedagoga. |
|
Short description: |
(in Polish) Przedmiot realizowany jest w wymiarze 5 godzin. Podczas konwersatoriów student zapoznaje się z podstawowymi informacjami, które przygotowują go do podjęcia praktyki pedagogicznej. |
|
Full description: |
(in Polish) Podczas zajęć podejmowane są zagadnienia odnoszące się do systemu instytucji oświatowych w Polsce, z uwzględnieniem uwarunkowań historycznych oraz prawnych. W trakcie zajęć charakterystyce poddane są główne podmioty oddziaływań opiekuńczych, wychowawczych, edukacyjnych, kulturalnych. Student dowiaduje się nadto o potrzebie i zarazem możliwościach budowania relacji z klientem instytucji oświatowych. Konwersatoria są także okazją do zdobycia i uporządkowania elementarnej wiedzy o bezpieczeństwie i higienie pracy w placówkach oświatowych. |
|
Bibliography: |
(in Polish) - Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty - Geldard K., Geldard D., Budowanie relacji w pracy z dziećmi, młodzieżą i rodzicami, Warszawa 2009. - Kujawiński J., Szkoła dialogu i samodzielnego uczenia się uczniów, Poznań 2005. - Śliwerski B., Jak zmienić szkołę?: studia z polityki oświatowej i pedagogiki porównawczej, Kraków 2008. |
|
Notes: |
(in Polish) Przedmiot w roku akademickim 2020/21 w całości realizowany w formie zdalnej. |
Classes in period "Academic year 2022/2023, summer semester" (past)
Time span: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
discussion seminar, 5 hours
|
|
Coordinators: | Łukasz Ratajczak | |
Group instructors: | Łukasz Ratajczak | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Graded credit
discussion seminar - Graded credit |
|
Module type: | compulsory |
|
Module learning aims: | (in Polish) a. przekazanie wiedzy o placówkach tworzących system oświaty, w tym realizowanych przez nie zadaniach, sposobach funkcjonowania, organizacji pracy, uczestnikach procesów pedagogicznych oraz dokumentacji. b. dostarczenie wiedzy o potrzebach uczestników procesów pedagogicznych wybranych placówek. c. rozwinięcie kompetencji w zakresie komunikacji interpersonalnej. Przygotowanie do pracy w zespole interdyscyplinarnym. d. wskazanie na podstawowe zasady, metody i techniki prowadzenia działań pedagogicznych w placówkach. e. przekazanie elementarnej wiedzy o bezpieczeństwie i higienie pracy w instytucjach systemu oświaty. f. zapoznanie z zasadami etycznymi w pracy pedagoga. |
|
Short description: |
(in Polish) Przedmiot realizowany jest w wymiarze 5 godzin. Podczas konwersatoriów student zapoznaje się z podstawowymi informacjami, które przygotowują go do podjęcia praktyki pedagogicznej. |
|
Full description: |
(in Polish) Podczas zajęć podejmowane są zagadnienia odnoszące się do systemu instytucji oświatowych w Polsce, z uwzględnieniem uwarunkowań historycznych oraz prawnych. W trakcie zajęć charakterystyce poddane są główne podmioty oddziaływań opiekuńczych, wychowawczych, edukacyjnych, kulturalnych. Student dowiaduje się nadto o potrzebie i zarazem możliwościach budowania relacji z klientem instytucji oświatowych. Konwersatoria są także okazją do zdobycia i uporządkowania elementarnej wiedzy o bezpieczeństwie i higienie pracy w placówkach oświatowych. |
|
Bibliography: |
(in Polish) - Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty - Geldard K., Geldard D., Budowanie relacji w pracy z dziećmi, młodzieżą i rodzicami, Warszawa 2009. - Kujawiński J., Szkoła dialogu i samodzielnego uczenia się uczniów, Poznań 2005. - Śliwerski B., Jak zmienić szkołę?: studia z polityki oświatowej i pedagogiki porównawczej, Kraków 2008. |
|
Notes: |
(in Polish) Przedmiot w roku akademickim 2020/21 w całości realizowany w formie zdalnej. |
Classes in period "Academic year 2023/2024, summer semester" (in progress)
Time span: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
discussion seminar, 5 hours
|
|
Coordinators: | Łukasz Ratajczak | |
Group instructors: | Łukasz Ratajczak | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Graded credit
discussion seminar - Graded credit |
|
Module type: | compulsory |
|
Module learning aims: | (in Polish) a. przekazanie wiedzy o placówkach tworzących system oświaty, w tym realizowanych przez nie zadaniach, sposobach funkcjonowania, organizacji pracy, uczestnikach procesów pedagogicznych oraz dokumentacji. b. dostarczenie wiedzy o potrzebach uczestników procesów pedagogicznych wybranych placówek. c. rozwinięcie kompetencji w zakresie komunikacji interpersonalnej. Przygotowanie do pracy w zespole interdyscyplinarnym. d. wskazanie na podstawowe zasady, metody i techniki prowadzenia działań pedagogicznych w placówkach. e. przekazanie elementarnej wiedzy o bezpieczeństwie i higienie pracy w instytucjach systemu oświaty. f. zapoznanie z zasadami etycznymi w pracy pedagoga. |
|
Short description: |
(in Polish) Przedmiot realizowany jest w wymiarze 5 godzin. Podczas konwersatoriów student zapoznaje się z podstawowymi informacjami, które przygotowują go do podjęcia praktyki pedagogicznej. |
|
Full description: |
(in Polish) Podczas zajęć podejmowane są zagadnienia odnoszące się do systemu instytucji oświatowych w Polsce, z uwzględnieniem uwarunkowań historycznych oraz prawnych. W trakcie zajęć charakterystyce poddane są główne podmioty oddziaływań opiekuńczych, wychowawczych, edukacyjnych, kulturalnych. Student dowiaduje się nadto o potrzebie i zarazem możliwościach budowania relacji z klientem instytucji oświatowych. Konwersatoria są także okazją do zdobycia i uporządkowania elementarnej wiedzy o bezpieczeństwie i higienie pracy w placówkach oświatowych. |
|
Bibliography: |
(in Polish) - Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty - Geldard K., Geldard D., Budowanie relacji w pracy z dziećmi, młodzieżą i rodzicami, Warszawa 2009. - Kujawiński J., Szkoła dialogu i samodzielnego uczenia się uczniów, Poznań 2005. - Śliwerski B., Jak zmienić szkołę?: studia z polityki oświatowej i pedagogiki porównawczej, Kraków 2008. |
|
Notes: |
(in Polish) Przedmiot w roku akademickim 2020/21 w całości realizowany w formie zdalnej. |
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.