Adam Mickiewicz University, Poznań - Central Authentication System
Strona główna

Preparation for pedagogical practice

General data

Course ID: 11-PPP-1POW-n
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Preparation for pedagogical practice
Name in Polish: Przygotowanie do praktyki pedagogicznej
Organizational unit: Faculty of Educational Studies
Course groups: (in Polish) E-learning - przedmioty Wydziału Studiów Edukacyjnych
(in Polish) Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Społecznych
ECTS credit allocation (and other scores): 0 OR 1.00 (depends on study program) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: (unknown)
Module type:

compulsory

Major:

(in Polish) Pedagogika, Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza

Cycle of studies:

1st cycle

Module learning aims:

(in Polish) a. przekazanie wiedzy o placówkach tworzących system oświaty, w tym realizowanych przez nie zadaniach, sposobach funkcjonowania, organizacji pracy, uczestnikach procesów pedagogicznych oraz dokumentacji.

b. dostarczenie wiedzy o potrzebach uczestników procesów pedagogicznych wybranych placówek.

c. rozwinięcie kompetencji w zakresie komunikacji interpersonalnej. Przygotowanie do pracy w zespole interdyscyplinarnym.

d. wskazanie na podstawowe zasady, metody i techniki prowadzenia działań pedagogicznych w placówkach.

e. przekazanie elementarnej wiedzy o bezpieczeństwie i higienie pracy w instytucjach systemu oświaty.

f. zapoznanie z zasadami etycznymi w pracy pedagoga.


Year of studies (where relevant):

Year 1

Information on where to find course materials:

(in Polish) U prowadzącego zajęcia

Student workload (ECTS credits):

(in Polish) Wykład z prezentacją multimedialną wybranych zagadnień

Dyskusja

Praca z tekstem

Short description: (in Polish)

Przedmiot realizowany jest w wymiarze 5 godzin. Podczas konwersatoriów student zapoznaje się z podstawowymi informacjami, które przygotowują go do podjęcia praktyki pedagogicznej.

Full description: (in Polish)

Podczas zajęć podejmowane są zagadnienia odnoszące się do systemu instytucji oświatowych w Polsce, z uwzględnieniem uwarunkowań historycznych oraz prawnych. W trakcie zajęć charakterystyce poddane są główne podmioty oddziaływań opiekuńczych, wychowawczych, edukacyjnych, kulturalnych. Student dowiaduje się nadto o potrzebie i zarazem możliwościach budowania relacji z klientem instytucji oświatowych.

Konwersatoria są także okazją do zdobycia i uporządkowania elementarnej wiedzy o bezpieczeństwie i higienie pracy w placówkach oświatowych.

Bibliography: (in Polish)

- Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty

- Geldard K., Geldard D., Budowanie relacji w pracy z dziećmi, młodzieżą i rodzicami, Warszawa 2009.

- Kujawiński J., Szkoła dialogu i samodzielnego uczenia się uczniów, Poznań 2005.

- Śliwerski B., Jak zmienić szkołę?: studia z polityki oświatowej i pedagogiki porównawczej, Kraków 2008.

Learning outcomes: (in Polish)

Po zakończeniu zajęć i

potwierdzeniu osiągnięcia EU student /ka:

1.Opisuje podstawowe instytucje tworzące system oświaty.

2. Przedstawia podstawowe zadania, normy i procedury stosowane w działalności opiekuńczej, wychowawczej, edukacyjnej, kulturalnej i pomocowej w instytucjach systemu oświaty.

3. Charakteryzuje głównych uczestników oddziaływań prowadzonych przez instytucje systemu oświaty oraz podstawowe środowiska wychowawcze

4. Prezentuje podstawowe umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej z klientami i pracownikami instytucji.

5. Operuje elementarną wiedzą o bezpieczeństwie i higienie pracy w instytucjach systemu oświaty.

6. Działa zgodnie z zasadami etycznymi.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Analiza aktywności na konwersatorium

Analiza postawy wyrażonej w sposobie wypowiedzi

Analiza aktywności na konwersatorium

Analiza postawy wyrażonej w sposobie wypowiedzi

Bardzo dobra

- student prawidłowo opisuje instytucje, charakteryzuje ich działalność oraz potrzeby klientów

- student wykazuje właściwe postawy względem klientów i współpracowników w instytucji

- student prawidłowo opisuje zasady bhp i higieny pracy

Dobra

- student z niewielkimi błędami opisuje instytucje, charakteryzuje ich działalność oraz potrzeby klientów

- student zwykle wykazuje właściwe postawy względem klientów i współpracowników w instytucji

- student z niewielkimi błędami opisuje zasady bhp i higieny pracy

Dostateczna

- student potrafi opisać część instytucji, powierzchownie charakteryzuje ich działalność oraz potrzeby klientów

- student nie zawsze wykazuje właściwe postawy względem klientów i współpracowników w instytucji

- student powierzchownie opisuje zasady bhp i higieny pracy

Niedostateczna (do otrzymania oceny niedostatecznej wystarczy spełnienie jednego warunku)

- student popełnia kluczowe błędy opisując instytucje, charakteryzując ich działalność oraz potrzeby klientów lub nie potrafi opisać ich wcale

- student zwykle nie wykazuje właściwe postawy względem klientów i współpracowników w instytucji

- student nieprawidłowo opisuje zasady bhp i higieny pracy lub nie zna ich wcale

Classes in period "Academic year 2020/2021, summer semester" (past)

Time span: 2021-03-01 - 2021-09-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
discussion seminar, 5 hours more information
Coordinators: Łukasz Ratajczak
Group instructors: Łukasz Ratajczak
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Graded credit
discussion seminar - Graded credit
Module type:

compulsory

Module learning aims:

(in Polish) a. przekazanie wiedzy o placówkach tworzących system oświaty, w tym realizowanych przez nie zadaniach, sposobach funkcjonowania, organizacji pracy, uczestnikach procesów pedagogicznych oraz dokumentacji.

b. dostarczenie wiedzy o potrzebach uczestników procesów pedagogicznych wybranych placówek.

c. rozwinięcie kompetencji w zakresie komunikacji interpersonalnej. Przygotowanie do pracy w zespole interdyscyplinarnym.

d. wskazanie na podstawowe zasady, metody i techniki prowadzenia działań pedagogicznych w placówkach.

e. przekazanie elementarnej wiedzy o bezpieczeństwie i higienie pracy w instytucjach systemu oświaty.

f. zapoznanie z zasadami etycznymi w pracy pedagoga.

Short description: (in Polish)

Przedmiot realizowany jest w wymiarze 5 godzin. Podczas konwersatoriów student zapoznaje się z podstawowymi informacjami, które przygotowują go do podjęcia praktyki pedagogicznej.

Full description: (in Polish)

Podczas zajęć podejmowane są zagadnienia odnoszące się do systemu instytucji oświatowych w Polsce, z uwzględnieniem uwarunkowań historycznych oraz prawnych. W trakcie zajęć charakterystyce poddane są główne podmioty oddziaływań opiekuńczych, wychowawczych, edukacyjnych, kulturalnych. Student dowiaduje się nadto o potrzebie i zarazem możliwościach budowania relacji z klientem instytucji oświatowych.

Konwersatoria są także okazją do zdobycia i uporządkowania elementarnej wiedzy o bezpieczeństwie i higienie pracy w placówkach oświatowych.

Bibliography: (in Polish)

- Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty

- Geldard K., Geldard D., Budowanie relacji w pracy z dziećmi, młodzieżą i rodzicami, Warszawa 2009.

- Kujawiński J., Szkoła dialogu i samodzielnego uczenia się uczniów, Poznań 2005.

- Śliwerski B., Jak zmienić szkołę?: studia z polityki oświatowej i pedagogiki porównawczej, Kraków 2008.

Notes: (in Polish)

Przedmiot w roku akademickim 2020/21 w całości realizowany w formie zdalnej.

Classes in period "Academic year 2021/2022, summer semester" (past)

Time span: 2022-02-24 - 2022-09-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
discussion seminar, 5 hours more information
Coordinators: Łukasz Ratajczak
Group instructors: Łukasz Ratajczak
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Graded credit
discussion seminar - Graded credit
Module type:

compulsory

Module learning aims:

(in Polish) a. przekazanie wiedzy o placówkach tworzących system oświaty, w tym realizowanych przez nie zadaniach, sposobach funkcjonowania, organizacji pracy, uczestnikach procesów pedagogicznych oraz dokumentacji.

b. dostarczenie wiedzy o potrzebach uczestników procesów pedagogicznych wybranych placówek.

c. rozwinięcie kompetencji w zakresie komunikacji interpersonalnej. Przygotowanie do pracy w zespole interdyscyplinarnym.

d. wskazanie na podstawowe zasady, metody i techniki prowadzenia działań pedagogicznych w placówkach.

e. przekazanie elementarnej wiedzy o bezpieczeństwie i higienie pracy w instytucjach systemu oświaty.

f. zapoznanie z zasadami etycznymi w pracy pedagoga.

Short description: (in Polish)

Przedmiot realizowany jest w wymiarze 5 godzin. Podczas konwersatoriów student zapoznaje się z podstawowymi informacjami, które przygotowują go do podjęcia praktyki pedagogicznej.

Full description: (in Polish)

Podczas zajęć podejmowane są zagadnienia odnoszące się do systemu instytucji oświatowych w Polsce, z uwzględnieniem uwarunkowań historycznych oraz prawnych. W trakcie zajęć charakterystyce poddane są główne podmioty oddziaływań opiekuńczych, wychowawczych, edukacyjnych, kulturalnych. Student dowiaduje się nadto o potrzebie i zarazem możliwościach budowania relacji z klientem instytucji oświatowych.

Konwersatoria są także okazją do zdobycia i uporządkowania elementarnej wiedzy o bezpieczeństwie i higienie pracy w placówkach oświatowych.

Bibliography: (in Polish)

- Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty

- Geldard K., Geldard D., Budowanie relacji w pracy z dziećmi, młodzieżą i rodzicami, Warszawa 2009.

- Kujawiński J., Szkoła dialogu i samodzielnego uczenia się uczniów, Poznań 2005.

- Śliwerski B., Jak zmienić szkołę?: studia z polityki oświatowej i pedagogiki porównawczej, Kraków 2008.

Notes: (in Polish)

Przedmiot w roku akademickim 2020/21 w całości realizowany w formie zdalnej.

Classes in period "Academic year 2022/2023, summer semester" (past)

Time span: 2023-02-27 - 2023-09-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
discussion seminar, 5 hours more information
Coordinators: Łukasz Ratajczak
Group instructors: Łukasz Ratajczak
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Graded credit
discussion seminar - Graded credit
Module type:

compulsory

Module learning aims:

(in Polish) a. przekazanie wiedzy o placówkach tworzących system oświaty, w tym realizowanych przez nie zadaniach, sposobach funkcjonowania, organizacji pracy, uczestnikach procesów pedagogicznych oraz dokumentacji.

b. dostarczenie wiedzy o potrzebach uczestników procesów pedagogicznych wybranych placówek.

c. rozwinięcie kompetencji w zakresie komunikacji interpersonalnej. Przygotowanie do pracy w zespole interdyscyplinarnym.

d. wskazanie na podstawowe zasady, metody i techniki prowadzenia działań pedagogicznych w placówkach.

e. przekazanie elementarnej wiedzy o bezpieczeństwie i higienie pracy w instytucjach systemu oświaty.

f. zapoznanie z zasadami etycznymi w pracy pedagoga.

Short description: (in Polish)

Przedmiot realizowany jest w wymiarze 5 godzin. Podczas konwersatoriów student zapoznaje się z podstawowymi informacjami, które przygotowują go do podjęcia praktyki pedagogicznej.

Full description: (in Polish)

Podczas zajęć podejmowane są zagadnienia odnoszące się do systemu instytucji oświatowych w Polsce, z uwzględnieniem uwarunkowań historycznych oraz prawnych. W trakcie zajęć charakterystyce poddane są główne podmioty oddziaływań opiekuńczych, wychowawczych, edukacyjnych, kulturalnych. Student dowiaduje się nadto o potrzebie i zarazem możliwościach budowania relacji z klientem instytucji oświatowych.

Konwersatoria są także okazją do zdobycia i uporządkowania elementarnej wiedzy o bezpieczeństwie i higienie pracy w placówkach oświatowych.

Bibliography: (in Polish)

- Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty

- Geldard K., Geldard D., Budowanie relacji w pracy z dziećmi, młodzieżą i rodzicami, Warszawa 2009.

- Kujawiński J., Szkoła dialogu i samodzielnego uczenia się uczniów, Poznań 2005.

- Śliwerski B., Jak zmienić szkołę?: studia z polityki oświatowej i pedagogiki porównawczej, Kraków 2008.

Notes: (in Polish)

Przedmiot w roku akademickim 2020/21 w całości realizowany w formie zdalnej.

Classes in period "Academic year 2023/2024, summer semester" (in progress)

Time span: 2024-02-26 - 2024-09-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
discussion seminar, 5 hours more information
Coordinators: Łukasz Ratajczak
Group instructors: Łukasz Ratajczak
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Graded credit
discussion seminar - Graded credit
Module type:

compulsory

Module learning aims:

(in Polish) a. przekazanie wiedzy o placówkach tworzących system oświaty, w tym realizowanych przez nie zadaniach, sposobach funkcjonowania, organizacji pracy, uczestnikach procesów pedagogicznych oraz dokumentacji.

b. dostarczenie wiedzy o potrzebach uczestników procesów pedagogicznych wybranych placówek.

c. rozwinięcie kompetencji w zakresie komunikacji interpersonalnej. Przygotowanie do pracy w zespole interdyscyplinarnym.

d. wskazanie na podstawowe zasady, metody i techniki prowadzenia działań pedagogicznych w placówkach.

e. przekazanie elementarnej wiedzy o bezpieczeństwie i higienie pracy w instytucjach systemu oświaty.

f. zapoznanie z zasadami etycznymi w pracy pedagoga.

Short description: (in Polish)

Przedmiot realizowany jest w wymiarze 5 godzin. Podczas konwersatoriów student zapoznaje się z podstawowymi informacjami, które przygotowują go do podjęcia praktyki pedagogicznej.

Full description: (in Polish)

Podczas zajęć podejmowane są zagadnienia odnoszące się do systemu instytucji oświatowych w Polsce, z uwzględnieniem uwarunkowań historycznych oraz prawnych. W trakcie zajęć charakterystyce poddane są główne podmioty oddziaływań opiekuńczych, wychowawczych, edukacyjnych, kulturalnych. Student dowiaduje się nadto o potrzebie i zarazem możliwościach budowania relacji z klientem instytucji oświatowych.

Konwersatoria są także okazją do zdobycia i uporządkowania elementarnej wiedzy o bezpieczeństwie i higienie pracy w placówkach oświatowych.

Bibliography: (in Polish)

- Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty

- Geldard K., Geldard D., Budowanie relacji w pracy z dziećmi, młodzieżą i rodzicami, Warszawa 2009.

- Kujawiński J., Szkoła dialogu i samodzielnego uczenia się uczniów, Poznań 2005.

- Śliwerski B., Jak zmienić szkołę?: studia z polityki oświatowej i pedagogiki porównawczej, Kraków 2008.

Notes: (in Polish)

Przedmiot w roku akademickim 2020/21 w całości realizowany w formie zdalnej.

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)