Adam Mickiewicz University, Poznań - Central Authentication System
Strona główna

Educational and vocational career planning

General data

Course ID: 11-PKEZ-2PPW-n
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Educational and vocational career planning
Name in Polish: Planowanie karier edukacyjno - zawodowych
Organizational unit: Faculty of Educational Studies
Course groups: (in Polish) E-learning - przedmioty Wydziału Studiów Edukacyjnych
(in Polish) Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Społecznych
ECTS credit allocation (and other scores): 0 OR 1.00 (depends on study program) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Module type:

compulsory

Major:

(in Polish) Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna

Cycle of studies:

long-cycle studies

Module learning aims:

(in Polish) Zapoznanie z zasadami planowania karier edukacyjno-zawodowych 

Rozwinięcie umiejętności projektowania, realizowania i ewaluowania planów edukacyjnych i zawodowych 

Rozwinięcie umiejętności zarządzania własnymi zasobami  

Rozwinięcie umiejętności projektowania własnych dokumentów aplikacyjnych 

Rozwinięcie umiejętności analizowania struktury i dynamiki przemian na rynku pracy 

Rozwinięcie proaktywnych postaw wobec własnej przyszłości zawodowej 

Zapoznanie z Polską Ramą Kwalifikacji oraz możliwościami jakie daje Zintegrowany System Kwalifikacji 

Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences:

(in Polish) Brak.

Information on where to find course materials:

(in Polish) MS TEAMS

Methods of teaching for learning outcomes achievement:

(in Polish) Wykład

Praca z tekstem 

Metoda analizy przypadków 

Demonstracje dźwiękowe i/lub video 

Metody aktywizujące




Student workload (ECTS credits):

(in Polish) 1 punkt ECTS

Short description: (in Polish)

Celem zajęć jest rozwijanie refleksyjności na temat uwarunkowań sukcesu karierowego oraz rozwijanie kompetencji w zakresie projektowania indywidualnych ścieżek karierowych.

Full description: (in Polish)

Zajęcia ukierunkowane są na rozwijanie wiedzy na temat współczesnych modeli karier zawodowych i czynników je kształtujących. Rozwijane są także umiejętności w zakresie efektywnego wykorzystywania technik i narzędzi aplikacyjnych. W zakresie postaw społecznych wzmacniana jest proaktywna postawa wobec własnej ścieżki karierowej oraz odpowiedzialności z proces kształtowania indywidualnej kompetencji wyróżniającej w kontekście studiowanego kierunku.

Bibliography: (in Polish)

Gut R., Piegowska M., Wójcik B., Zarządzanie sobą. Książka o działaniu, myśleniu i odczuwaniu, Warszawa 2008 

Molitor S.U., Strategia planowania kariery. Jak świadomie kształtować własną drogę zawodową, Warszawa 2008 

Wawrzonek A., Kompetencje miękkie jako narzędzie porozumienia miedzypokoleniowego na rynku pracy w: Solarczyk-Ambrozik (red.), Doradztwo zawodowe w perspektywie całożyciowego uczenia się, Poznań 2016

Rosalska M., Kompetencja wyróżniająca jako element projektów karierowych w: Solarczyk-Ambrozik, Barańska M., (red.), Uczenie się przez całe życie. Rozwój - kariera - praca, Poznań 2018

Sidor-Rządkowska M., Coaching kariery. Doradztwo zawodowe w warunkach współczesnego rynku pracy, Warszawa 2018, s. 25-60 

Learning outcomes: (in Polish)

Po realizacji kursu student:

Charakteryzuje podstawowe modele karier zawodowych 

Prawidłowo dobiera i stosuje metody zarządzania własnymi zasobami karierowymi 

Poprawnie projektuje ścieżkę własnego rozwoju zawodowego  

Zna procedury rekrutacyjne i potrafi odpowiedzieć na najczęściej pojawiające się pytania podczas rozmów kwalifikacyjnych 

Analizuje aktualną sytuację i tendencje zmian na rynku pracy w swoim zawodzie i środowisku pracy 

Poprawnie opracowuje własne dokumenty aplikacyjne 

Wie w jaki sposób korzystać z Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji 

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Test

Elementy portfolio

Practical placement: (in Polish)

Nie dotyczy

Classes in period "Academic year 2020/2021, winter semester" (past)

Time span: 2020-10-01 - 2021-02-28
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
lecture, 3 hours more information
Coordinators: Małgorzata Rosalska
Group instructors: Małgorzata Rosalska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Graded credit
lecture - Graded credit
Module type:

compulsory

Module learning aims:

(in Polish) Zapoznanie z zasadami planowania karier edukacyjno-zawodowych 

Rozwinięcie umiejętności projektowania, realizowania i ewaluowania planów edukacyjnych i zawodowych 

Rozwinięcie umiejętności zarządzania własnymi zasobami  

Rozwinięcie umiejętności projektowania własnych dokumentów aplikacyjnych 

Rozwinięcie umiejętności analizowania struktury i dynamiki przemian na rynku pracy 

Rozwinięcie proaktywnych postaw wobec własnej przyszłości zawodowej 

Zapoznanie z Polską Ramą Kwalifikacji oraz możliwościami jakie daje Zintegrowany System Kwalifikacji 

Short description: (in Polish)

Celem zajęć jest rozwijanie refleksyjności na temat uwarunkowań sukcesu karierowego oraz rozwijanie kompetencji w zakresie projektowania indywidualnych ścieżek karierowych.

Full description: (in Polish)

Zajęcia ukierunkowane są na rozwijanie wiedzy na temat współczesnych modeli karier zawodowych i czynników je kształtujących. Rozwijane są także umiejętności w zakresie efektywnego wykorzystywania technik i narzędzi aplikacyjnych. W zakresie postaw społecznych wzmacniana jest proaktywna postawa wobec własnej ścieżki karierowej oraz odpowiedzialności z proces kształtowania indywidualnej kompetencji wyróżniającej w kontekście studiowanego kierunku.

Bibliography: (in Polish)

Gut R., Piegowska M., Wójcik B., Zarządzanie sobą. Książka o działaniu, myśleniu i odczuwaniu, Warszawa 2008 

Molitor S.U., Strategia planowania kariery. Jak świadomie kształtować własną drogę zawodową, Warszawa 2008 

Wawrzonek A., Kompetencje miękkie jako narzędzie porozumienia miedzypokoleniowego na rynku pracy w: Solarczyk-Ambrozik (red.), Doradztwo zawodowe w perspektywie całożyciowego uczenia się, Poznań 2016

Rosalska M., Kompetencja wyróżniająca jako element projektów karierowych w: Solarczyk-Ambrozik, Barańska M., (red.), Uczenie się przez całe życie. Rozwój - kariera - praca, Poznań 2018

Sidor-Rządkowska M., Coaching kariery. Doradztwo zawodowe w warunkach współczesnego rynku pracy, Warszawa 2018, s. 25-60 

Notes: (in Polish)

W semestrze zimowym 2020 zajęcia były realizowane zdalnie.

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)