Educational and vocational career planning
General data
Course ID: | 11-PKEZ-2PPW-n |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Educational and vocational career planning |
Name in Polish: | Planowanie karier edukacyjno - zawodowych |
Organizational unit: | Faculty of Educational Studies |
Course groups: |
(in Polish) E-learning - przedmioty Wydziału Studiów Edukacyjnych (in Polish) Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Społecznych |
ECTS credit allocation (and other scores): |
0 OR
1.00
(depends on study program)
|
Language: | Polish |
Module type: | compulsory |
Major: | (in Polish) Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna |
Cycle of studies: | long-cycle studies |
Module learning aims: | (in Polish) Zapoznanie z zasadami planowania karier edukacyjno-zawodowych Rozwinięcie umiejętności projektowania, realizowania i ewaluowania planów edukacyjnych i zawodowych Rozwinięcie umiejętności zarządzania własnymi zasobami Rozwinięcie umiejętności projektowania własnych dokumentów aplikacyjnych Rozwinięcie umiejętności analizowania struktury i dynamiki przemian na rynku pracy Rozwinięcie proaktywnych postaw wobec własnej przyszłości zawodowej Zapoznanie z Polską Ramą Kwalifikacji oraz możliwościami jakie daje Zintegrowany System Kwalifikacji |
Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences: | (in Polish) Brak. |
Information on where to find course materials: | (in Polish) MS TEAMS |
Methods of teaching for learning outcomes achievement: | (in Polish) Wykład Praca z tekstem Metoda analizy przypadków Demonstracje dźwiękowe i/lub video Metody aktywizujące |
Student workload (ECTS credits): | (in Polish) 1 punkt ECTS |
Short description: |
(in Polish) Celem zajęć jest rozwijanie refleksyjności na temat uwarunkowań sukcesu karierowego oraz rozwijanie kompetencji w zakresie projektowania indywidualnych ścieżek karierowych. |
Full description: |
(in Polish) Zajęcia ukierunkowane są na rozwijanie wiedzy na temat współczesnych modeli karier zawodowych i czynników je kształtujących. Rozwijane są także umiejętności w zakresie efektywnego wykorzystywania technik i narzędzi aplikacyjnych. W zakresie postaw społecznych wzmacniana jest proaktywna postawa wobec własnej ścieżki karierowej oraz odpowiedzialności z proces kształtowania indywidualnej kompetencji wyróżniającej w kontekście studiowanego kierunku. |
Bibliography: |
(in Polish) Gut R., Piegowska M., Wójcik B., Zarządzanie sobą. Książka o działaniu, myśleniu i odczuwaniu, Warszawa 2008 Molitor S.U., Strategia planowania kariery. Jak świadomie kształtować własną drogę zawodową, Warszawa 2008 Wawrzonek A., Kompetencje miękkie jako narzędzie porozumienia miedzypokoleniowego na rynku pracy w: Solarczyk-Ambrozik (red.), Doradztwo zawodowe w perspektywie całożyciowego uczenia się, Poznań 2016 Rosalska M., Kompetencja wyróżniająca jako element projektów karierowych w: Solarczyk-Ambrozik, Barańska M., (red.), Uczenie się przez całe życie. Rozwój - kariera - praca, Poznań 2018 Sidor-Rządkowska M., Coaching kariery. Doradztwo zawodowe w warunkach współczesnego rynku pracy, Warszawa 2018, s. 25-60 |
Learning outcomes: |
(in Polish) Po realizacji kursu student: Charakteryzuje podstawowe modele karier zawodowych Prawidłowo dobiera i stosuje metody zarządzania własnymi zasobami karierowymi Poprawnie projektuje ścieżkę własnego rozwoju zawodowego Zna procedury rekrutacyjne i potrafi odpowiedzieć na najczęściej pojawiające się pytania podczas rozmów kwalifikacyjnych Analizuje aktualną sytuację i tendencje zmian na rynku pracy w swoim zawodzie i środowisku pracy Poprawnie opracowuje własne dokumenty aplikacyjne Wie w jaki sposób korzystać z Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Test Elementy portfolio |
Practical placement: |
(in Polish) Nie dotyczy |
Classes in period "Academic year 2020/2021, winter semester" (past)
Time span: | 2020-10-01 - 2021-02-28 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
lecture, 3 hours
|
|
Coordinators: | Małgorzata Rosalska | |
Group instructors: | Małgorzata Rosalska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Graded credit
lecture - Graded credit |
|
Module type: | compulsory |
|
Module learning aims: | (in Polish) Zapoznanie z zasadami planowania karier edukacyjno-zawodowych Rozwinięcie umiejętności projektowania, realizowania i ewaluowania planów edukacyjnych i zawodowych Rozwinięcie umiejętności zarządzania własnymi zasobami Rozwinięcie umiejętności projektowania własnych dokumentów aplikacyjnych Rozwinięcie umiejętności analizowania struktury i dynamiki przemian na rynku pracy Rozwinięcie proaktywnych postaw wobec własnej przyszłości zawodowej Zapoznanie z Polską Ramą Kwalifikacji oraz możliwościami jakie daje Zintegrowany System Kwalifikacji |
|
Short description: |
(in Polish) Celem zajęć jest rozwijanie refleksyjności na temat uwarunkowań sukcesu karierowego oraz rozwijanie kompetencji w zakresie projektowania indywidualnych ścieżek karierowych. |
|
Full description: |
(in Polish) Zajęcia ukierunkowane są na rozwijanie wiedzy na temat współczesnych modeli karier zawodowych i czynników je kształtujących. Rozwijane są także umiejętności w zakresie efektywnego wykorzystywania technik i narzędzi aplikacyjnych. W zakresie postaw społecznych wzmacniana jest proaktywna postawa wobec własnej ścieżki karierowej oraz odpowiedzialności z proces kształtowania indywidualnej kompetencji wyróżniającej w kontekście studiowanego kierunku. |
|
Bibliography: |
(in Polish) Gut R., Piegowska M., Wójcik B., Zarządzanie sobą. Książka o działaniu, myśleniu i odczuwaniu, Warszawa 2008 Molitor S.U., Strategia planowania kariery. Jak świadomie kształtować własną drogę zawodową, Warszawa 2008 Wawrzonek A., Kompetencje miękkie jako narzędzie porozumienia miedzypokoleniowego na rynku pracy w: Solarczyk-Ambrozik (red.), Doradztwo zawodowe w perspektywie całożyciowego uczenia się, Poznań 2016 Rosalska M., Kompetencja wyróżniająca jako element projektów karierowych w: Solarczyk-Ambrozik, Barańska M., (red.), Uczenie się przez całe życie. Rozwój - kariera - praca, Poznań 2018 Sidor-Rządkowska M., Coaching kariery. Doradztwo zawodowe w warunkach współczesnego rynku pracy, Warszawa 2018, s. 25-60 |
|
Notes: |
(in Polish) W semestrze zimowym 2020 zajęcia były realizowane zdalnie. |
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.