(in Polish) Podstawy fotografii cyfrowej
General data
Course ID: | 11-PFC-5EMTI-s |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Podstawy fotografii cyfrowej |
Organizational unit: | Faculty of Educational Studies |
Course groups: |
(in Polish) E-learning - przedmioty Wydziału Studiów Edukacyjnych (in Polish) Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Społecznych |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Module type: | compulsory |
Major: | (in Polish) Edukacja medialna i technologie informacyjne na Wydziale Studiów Edukacyjnych w zakresie Pedagogiki. |
Cycle of studies: | 2nd cycle |
Module learning aims: | (in Polish) Wyposażene studentów w wiedzę z zakresu fotografii cyfrowej Wykształcenie u studentów umiejetności posługiwania się sprzętem fotograficznym w studiu i plenerze; Uwrażliwienie studentów na stosowanie zasad związanych z fotografią studyjną i plenerową |
Year of studies (where relevant): | Year 2 |
Course module conducted remotely (e-learning): | (in Polish) Częściowo |
Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences: | Second-cycle students of EMITI |
Information on where to find course materials: | (in Polish) Laboratoria |
Methods of teaching for learning outcomes achievement: | (in Polish) 1. Wykład z prezentacją multimedialną wybranych zagadnień 2. Dyskusja 3. Praca z tekstem 4. Metoda analizy przypadków 5. Rozwiązywanie zadań (np.: obliczeniowych, artystycznych, praktycznych) 6. Metoda ćwiczeniowa 7. Metoda laboratoryjna 8. Metoda warsztatowa 9. Metoda projektu 10. Pokaz i obserwacja 11. Demonstracje dźwiękowe i/lub video 12. Metody aktywizujące (np.: „burza mózgów”, technika analizy SWOT, technika drzewka decyzyjnego, metoda „kuli śniegowej”, konstruowanie „map myśli”) 13. Praca w grupach |
Student workload (ECTS credits): | 3 ECTS |
Short description: |
(in Polish) Przedmiot ma wyposażyć studentów w umiejętności pracy z aparatem. |
Full description: |
(in Polish) 1. Pojęcie fotografii cyfrowej. 2. Obsługiwanie aparatu, czas i przesłona. 3. Ekspozycja, tryb pracy, głębia ostrości. 4. Kompozycja i nie tylko. 5. Portret klasyczny - ludzie i światło. 6. Jak pracować z modelem? 7. Plener nocny. 8. Fotografia architektury. 9. Plener przyrodniczy. 10. Fotografia przedmiotu. |
Bibliography: |
(in Polish) duChemin D. (2018). 60 pomysłów na lepsze zdjęcia. Gliwice: Wydawnictwo Helion. Langford M. (2015). Fotografia według Langforda dla mistrzów, czyli jak osiągnąć doskonałość. Warszawa: Wydawnictwo Wojciech Marzec Kelby S. (2013). Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. Gliwice: Wydawnictwo Helion. Peterson B. (2008). Kreatywna fotografia bez tajemnic. Łódź: Wydawnictwo Galaktyka. Peterson B. (2016). Ekspozycja bez tajemnic. Jak robić świetne zdjęcia każdym aparatem. Łódź: Wydawnictwo Galaktyka. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Student: przedstawia pojęcia związane z podstawami pojęciami z zakresu fotografii cyfrowej; korzysta ze sprzętu fotograficznego (obsługa czasu naświetlania, balansu bieli I przesłony); fotografuje I komponuje fotografie wykorzystując wiedzę z zakresu fotografii cyfrowej; wykonuje portret klasyczny (czarno-biały I kolorowy) uwzględniając walory modela; wykazuje się umiejętną współpracą z modelem (poprowadzi rozmowę I przygotuje modela do pozowania); wykonuje fotografię nocne w plenerze (określi cel fotografii i wykorzysta poznane techniki fotografii); potrafi wyselekcjonować elementy w plenerze odpowiadające założonej tematyce fotografii; rozwinie umiejętność kulturalnego uczestnictwa w dyskusji I udzielania informacji zwrotnej; ma świadomość w jaki sposób podnosić swoje kompetencje w zakresie fotografii. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest obowiązkowe uczestnictwo w zajęciach laboratoryjnych. Metody oceniania: aktywność na zajęciach, praca grupowa, analiza fotografii. Kryteria: 5.0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje fotograficzne 4.5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje fotograficzne 4.0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje fotograficzne 3.5 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje fotograficzne, ale ze znacznymi niedociągnięciami 3.0 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje fotograficzne, ale z licznymi błędami 2.0 – niezadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje fotograficzne |
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.