(in Polish) Europejskie strategie edukacyjne
General data
Course ID: | 11-O27-P |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Europejskie strategie edukacyjne |
Organizational unit: | Faculty of Educational Studies |
Course groups: |
(in Polish) E-learning - przedmioty Wydziału Studiów Edukacyjnych (in Polish) Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Społecznych |
ECTS credit allocation (and other scores): |
3.00
|
Language: | Polish |
Module type: | compulsory |
Major: | (in Polish) Studia Podyplomowe "Zarządzanie oświatą" |
Module learning aims: | (in Polish) 1) Rozwinięcie wiedzy słuchaczy na temat kompetencji Unii Europejskiej w zakresie edukacji 2) Omówienie celów i treści europejskich ram współpracy w dziedzinie kształcenia i szkolenia (Platforma ET2020) 3) Zapoznanie słuchaczy z kluczowymi wyzwaniami edukacyjnymi w UE wg Ram Współpracy ET2020 4) Przedstawienie i dyskusja najnowszych danych dla UE i Polski z zakresu objętego sprawozdaniem w Monitorze Edukacji 5) Wzmacnianie umiejętności menedżerskich słuchaczy poprzez projektowanie rozwiązań dla wybranych problemów edukacyjnych w Unii Europejskiej 6) Inspirowanie do aktywnego zmieniania swojego otoczenia edukacyjnego zgodnie z kierunkami, zidentyfikowanymi jako kluczowe dla całej UE |
Course module conducted remotely (e-learning): | (in Polish) w całości zdalnie: wykłady synchronicznie na Platformie MS Teams, praca własna i zaliczenie niesynchronicznie na platformie Moodle; kontakt z wykładowcą poprzez platformy Moodle i MS Teams |
Information on where to find course materials: | (in Polish) Podstawowa literatura to teksty źródłowe zamieszczone na stronie internetowej Komisji Europejskiej, dostępne z zewnątrz; dodatkowo fragmenty podręcznika i Encyklopedii Pedagogicznej dostepne w bibliotece UAM lub w księgarniach internetowych |
Methods of teaching for learning outcomes achievement: | (in Polish) wykład z prezentacją multimedialną, wykład konwersatoryjny, dyskusja, burza mózgów |
Student workload (ECTS credits): | (in Polish) 3 pkt ECTS (75 h pracy, w tym 10 h kontaktowych) |
Short description: |
(in Polish) Wykład omawia kompetencje Unii Europejskiej w zakresie polityki edukacyjnej, charakteryzuje kluczowe wyzwania UE w zakresie edukacji i przedstawia unijne strategie w tym zakresie. Podstawą pracy są teksty źródłowe (dokumenty Komisji Europejskiej i Parlamentu Europejskiego dotyczące strategii edukacyjnych w zakresie różnych obszraów edukacji. Na wykładzie studenci zapoznają się tez z raportami monitorującymi postępy w przyjętych wspólnie celach, ze szczególnym uwględnieniem danych dla Polski. Omawiane są też problemy edukacyjne, jak wtórny analfabetyzm, rozwastwienie społeczne, bieda, jako przyczyny niskich osiągnięć uczniów i powiekszania się grupy NEETsów, a także, w jaki sposób europejskie cele i wyzwania sa widoczne i realizowane na poziomie lokalnym. |
Bibliography: |
(in Polish) 1. Strona Internetowa Komisji Europejskiej ”Kształcenie i szkolenie” (European policy cooperation / education) wraz z podstronami i załączonymi dokumentami: https://ec.europa.eu/education/policies/european-policy-cooperation/et2020-framework_pl 2. Banach C. (2005) Polityka edukacyjna, w: Pilch T. (red), Encyklopedia Pedagogiczna XXI wieku, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa, s. 524-528 3. Górecka H. (2005), Polityka edukacyjna Unii Europejskiej, w: Pilch T. (red), Encyklopedia Pedagogiczna XXI wieku, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa, s. 528-539 |
Learning outcomes: |
(in Polish) Po zakończeniu cyklu student/ka: - Omówi kompetencje Unii Europejskiej w zakresie edukacji - Scharakteryzuje cele i treści strategicznych ram europejskiej współpracy w dziedzinie kształcenia i szkolenia (Platforma ET2020) - Na podstawie dokumentów platformy ET2020, przedstawi i uzasadni kluczowe wyzwania edukacyjne w UE - Odczyta i zinterpretuje dane zawarte w Monitorze Edukacji oraz odpowiednich działach Eurostatu - Zaprojektuje rozwiązania na poziomie polityki krajowej i lokalnej, w odniesieniu do wybranych problemów edukacyjnych identyfikowanych na platformie ET2020 - Przedstawi własną wizję rozwoju edukacji oraz wskaże potencjalne narzędzia jej realizacji na szczeblu krajowym i lokalnym |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Warunki zaliczenia: - obecność i aktywność na zajęciach zdalnych - aktywność na platformie Moodle - wpisy na Moodle lub referat Skala ocen: bardzo dobry (bdb; 5,0): dobry plus (+db; 4,5): dobry (db; 4,0): dostateczny plus (+dst; 3,5): dostateczny (dst; 3,0): niedostateczny (ndst; 2,0): |
Classes in period "Academic year 2020/2021, summer semester" (past)
Time span: | 2021-03-01 - 2021-09-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
lecture, 10 hours
|
|
Coordinators: | Agnieszka Kozłowska | |
Group instructors: | (unknown) | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Graded credit
lecture - Graded credit |
|
Full description: |
(in Polish) dodatkowe tręsci programowe: Podsumowanie dokonań w ramach Platformy ET 2020. Możliwe kierunki rozwoju edukacji po roku 2020. |
|
Bibliography: |
(in Polish) dodatkowa pozycja: Giddens A., Sutton Philip W. (2017), Sociology. Polity Press, Cambridge. Rozdziały: 19 (Education) oraz 21 (Politics, Government and Social Movements). Można korzystać z wcześniejszych wydań przetłumaczonych na PL. |
|
Notes: |
(in Polish) zajęcia realizowane w całości zdalnie: wykłady synchronicznie na Platformie MS Teams, praca własna i zaliczenie niesynchronicznie na platformie Moodle; kontakt z wykładowcą poprzez platformy Moodle i MS Teams warunki zaliczenia jak aktywność i obecność na zajęciach odnosza się do zajęć na platformie Teams oraz pracy na platformie Moodle (quizy, fora tematyczne) |
Classes in period "Academic year 2021/2022, summer semester" (past)
Time span: | 2022-02-24 - 2022-09-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
lecture, 10 hours
|
|
Coordinators: | Tomasz Gmerek | |
Group instructors: | (unknown) | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Graded credit
lecture - Graded credit |
Classes in period "Academic year 2022/2023, summer semester" (past)
Time span: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
lecture, 10 hours
|
|
Coordinators: | Tomasz Gmerek | |
Group instructors: | (unknown) | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Graded credit
lecture - Graded credit |
Classes in period "Academic year 2023/2024, summer semester" (in progress)
Time span: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
lecture, 10 hours
|
|
Coordinators: | Tomasz Gmerek | |
Group instructors: | (unknown) | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Graded credit
lecture - Graded credit |
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.