Adam Mickiewicz University, Poznań - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Europejskie strategie edukacyjne

General data

Course ID: 11-O27-P
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Europejskie strategie edukacyjne
Organizational unit: Faculty of Educational Studies
Course groups: (in Polish) E-learning - przedmioty Wydziału Studiów Edukacyjnych
(in Polish) Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Społecznych
ECTS credit allocation (and other scores): 3.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Module type:

compulsory

Major:

(in Polish) Studia Podyplomowe "Zarządzanie oświatą"

Module learning aims:

(in Polish) 1) Rozwinięcie wiedzy słuchaczy na temat kompetencji Unii Europejskiej w zakresie edukacji

2) Omówienie celów i treści europejskich ram współpracy w dziedzinie kształcenia i szkolenia (Platforma ET2020)

3) Zapoznanie słuchaczy z kluczowymi wyzwaniami edukacyjnymi w UE wg Ram Współpracy ET2020

4) Przedstawienie i dyskusja najnowszych danych dla UE i Polski z zakresu objętego sprawozdaniem w Monitorze Edukacji

5) Wzmacnianie umiejętności menedżerskich słuchaczy poprzez projektowanie rozwiązań dla wybranych problemów edukacyjnych w Unii Europejskiej

6) Inspirowanie do aktywnego zmieniania swojego otoczenia edukacyjnego zgodnie z kierunkami, zidentyfikowanymi jako kluczowe dla całej UE


Course module conducted remotely (e-learning):

(in Polish) w całości zdalnie: wykłady synchronicznie na Platformie MS Teams, praca własna i zaliczenie niesynchronicznie na platformie Moodle; kontakt z wykładowcą poprzez platformy Moodle i MS Teams

Information on where to find course materials:

(in Polish) Podstawowa literatura to teksty źródłowe zamieszczone na stronie internetowej Komisji Europejskiej, dostępne z zewnątrz; dodatkowo fragmenty podręcznika i Encyklopedii Pedagogicznej dostepne w bibliotece UAM lub w księgarniach internetowych

Methods of teaching for learning outcomes achievement:

(in Polish) wykład z prezentacją multimedialną, wykład konwersatoryjny, dyskusja, burza mózgów

Student workload (ECTS credits):

(in Polish) 3 pkt ECTS

(75 h pracy, w tym 10 h kontaktowych)

Short description: (in Polish)

Wykład omawia kompetencje Unii Europejskiej w zakresie polityki edukacyjnej, charakteryzuje kluczowe wyzwania UE w zakresie edukacji i przedstawia unijne strategie w tym zakresie. Podstawą pracy są teksty źródłowe (dokumenty Komisji Europejskiej i Parlamentu Europejskiego dotyczące strategii edukacyjnych w zakresie różnych obszraów edukacji. Na wykładzie studenci zapoznają się tez z raportami monitorującymi postępy w przyjętych wspólnie celach, ze szczególnym uwględnieniem danych dla Polski. Omawiane są też problemy edukacyjne, jak wtórny analfabetyzm, rozwastwienie społeczne, bieda, jako przyczyny niskich osiągnięć uczniów i powiekszania się grupy NEETsów, a także, w jaki sposób europejskie cele i wyzwania sa widoczne i realizowane na poziomie lokalnym.

Bibliography: (in Polish)

1. Strona Internetowa Komisji Europejskiej ”Kształcenie i szkolenie” (European policy cooperation / education) wraz z podstronami i załączonymi dokumentami:

https://ec.europa.eu/education/policies/european-policy-cooperation/et2020-framework_pl

2. Banach C. (2005) Polityka edukacyjna, w: Pilch T. (red), Encyklopedia Pedagogiczna XXI wieku, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa, s. 524-528

3. Górecka H. (2005), Polityka edukacyjna Unii Europejskiej, w: Pilch T. (red), Encyklopedia Pedagogiczna XXI wieku, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa, s. 528-539

Learning outcomes: (in Polish)

Po zakończeniu cyklu student/ka:

- Omówi kompetencje Unii Europejskiej w zakresie edukacji

- Scharakteryzuje cele i treści strategicznych ram europejskiej współpracy w dziedzinie kształcenia i szkolenia (Platforma ET2020)

- Na podstawie dokumentów platformy ET2020, przedstawi i uzasadni kluczowe wyzwania edukacyjne w UE

- Odczyta i zinterpretuje dane zawarte w Monitorze Edukacji oraz odpowiednich działach Eurostatu

- Zaprojektuje rozwiązania na poziomie polityki krajowej i lokalnej, w odniesieniu do wybranych problemów edukacyjnych identyfikowanych na platformie ET2020

- Przedstawi własną wizję rozwoju edukacji oraz wskaże potencjalne narzędzia jej realizacji na szczeblu krajowym i lokalnym

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Warunki zaliczenia:

- obecność i aktywność na zajęciach zdalnych

- aktywność na platformie Moodle

- wpisy na Moodle lub referat

Skala ocen:

bardzo dobry (bdb; 5,0):

dobry plus (+db; 4,5):

dobry (db; 4,0):

dostateczny plus (+dst; 3,5):

dostateczny (dst; 3,0):

niedostateczny (ndst; 2,0):

Classes in period "Academic year 2020/2021, summer semester" (past)

Time span: 2021-03-01 - 2021-09-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
lecture, 10 hours more information
Coordinators: Agnieszka Kozłowska
Group instructors: (unknown)
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Graded credit
lecture - Graded credit
Full description: (in Polish)

dodatkowe tręsci programowe:

Podsumowanie dokonań w ramach Platformy ET 2020. Możliwe kierunki rozwoju edukacji po roku 2020.

Bibliography: (in Polish)

dodatkowa pozycja:

Giddens A., Sutton Philip W. (2017), Sociology. Polity Press, Cambridge. Rozdziały: 19 (Education) oraz 21 (Politics, Government and Social Movements). Można korzystać z wcześniejszych wydań przetłumaczonych na PL.

Notes: (in Polish)

zajęcia realizowane w całości zdalnie: wykłady synchronicznie na Platformie MS Teams, praca własna i zaliczenie niesynchronicznie na platformie Moodle; kontakt z wykładowcą poprzez platformy Moodle i MS Teams

warunki zaliczenia jak aktywność i obecność na zajęciach odnosza się do zajęć na platformie Teams oraz pracy na platformie Moodle (quizy, fora tematyczne)

Classes in period "Academic year 2021/2022, summer semester" (past)

Time span: 2022-02-24 - 2022-09-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
lecture, 10 hours more information
Coordinators: Tomasz Gmerek
Group instructors: (unknown)
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Graded credit
lecture - Graded credit

Classes in period "Academic year 2022/2023, summer semester" (past)

Time span: 2023-02-27 - 2023-09-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
lecture, 10 hours more information
Coordinators: Tomasz Gmerek
Group instructors: (unknown)
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Graded credit
lecture - Graded credit

Classes in period "Academic year 2023/2024, summer semester" (in progress)

Time span: 2024-02-26 - 2024-09-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
lecture, 10 hours more information
Coordinators: Tomasz Gmerek
Group instructors: (unknown)
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Graded credit
lecture - Graded credit
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)