Diagnosis and Therapy in Children and Youth with Neurogenic Speech Disorders
General data
Course ID: | 11-DTN-4LK-s |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Diagnosis and Therapy in Children and Youth with Neurogenic Speech Disorders |
Name in Polish: | Diagnoza i terapia neurogennych zaburzeń mowy u dzieci i młodzieży |
Organizational unit: | Faculty of Educational Studies |
Course groups: |
(in Polish) E-learning - przedmioty Wydziału Studiów Edukacyjnych (in Polish) Moodle - przedmioty Szkoły Nauk Społecznych |
ECTS credit allocation (and other scores): |
0 OR
1.00
(depends on study program)
|
Language: | Polish |
Module type: | compulsory |
Major: | (in Polish) Pedagogika specjalna: specjalność logopedia kliniczna |
Cycle of studies: | 2nd cycle |
Module learning aims: | (in Polish) - zapoznanie studenta z etiologią neurogennych zaburzeń mowy - scharakteryzowanie wybranych neurogennych zaburzeń mowy u dzieci i młodzieży - wyposażenie w umiejętność doboru narzędzi diagnostycznych i prowadzenie diagnozy oraz terapii |
Year of studies (where relevant): | Year 1 |
Course module conducted remotely (e-learning): | (in Polish) Nie, tylko w roku akademickim 2020/2021 |
Pre-requisites in terms of knowledge, skills and social competences: | (in Polish) Podstawy neurologii i anatomii człowieka, psychologia kliniczna |
Information on where to find course materials: | (in Polish) Biblioteka, czytelnia, materiały on-line |
Methods of teaching for learning outcomes achievement: | (in Polish) wykład, dyskusja, pokaz, prezentacja, praktyczne ćwiczenia |
Student workload (ECTS credits): | (in Polish) ECTS: 1 - uczestnictwo w zajęciach: 15 godz - przygotowanie się do zajęć: 5 godzin - przygotowanie diagnozy: 5 godzn |
Short description: |
(in Polish) Zajęcia dotyczą przekazania informacji i wyposażenie studenta w umiejętności przeprowadzenia diagnozy i wdrożenia procesu terapii w przypadku dzieci i młodzieży z neurogennymi zaburzeniami mowy |
Full description: |
(in Polish) Pod pojęciem neurogennych zaburzeń mowy rozumie się zaburzenia mowy dotyczące uszkodzeń na poziomie układu nerwowego, co w konsekwencji wpływa na trudności w rozwoju mowy i komunikacji u dziecka. Na zajęciach zostaną omówione konsekwencje dla mowy dzieci i młodzieży z wybranymi zespołami genetycznymi, z zespołami padaczkowymi, z chorobami nowotworowymi układu nerwowego, stwardnienie guzowate, zespoły wodogłowia |
Bibliography: |
(in Polish) Galkowski T., Szeląg E., Jastrzębowska G. (2005) (red.). Podstawy neurologopedii. Podręcznik akademicki, Opole: Wydawnictwo Uniwer.Opolskiego Steinborn B. (2018) (red), Neurologia dziecięca w przypadkach klinicznych. Warszawa: PZWL Rutkieiwcz-Hanczewska M., Sławek J., Kaptur E. (2017) (red)- Mózg-język-komunikacja. Poznań: Wyd. Rys Stecko E. (2014), (red), Neurologopedyczne studia przypadków. Tom III. Wydawcnitwo ES |
Learning outcomes: |
(in Polish) Student: - zna etiologię neurogennych zaburzeń mowy - zna metody diagnozy dzieci i młodzieży z neurogennymi zaburzeniami mowy - zna metody terapii |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) akywność na zajęciach, kolokwium pisemne, przygotowanie studium przypadku 5 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 4.5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 4.0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 3.5 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami 3.0 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami 2.0 – niezadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne |
Classes in period "Academic year 2020/2021, summer semester" (past)
Time span: | 2021-03-01 - 2021-09-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
discussion seminar, 15 hours
|
|
Coordinators: | Aneta Wojciechowska | |
Group instructors: | Aneta Wojciechowska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Graded credit
discussion seminar - Graded credit |
Classes in period "Academic year 2021/2022, summer semester" (past)
Time span: | 2022-02-24 - 2022-09-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
discussion seminar, 15 hours
|
|
Coordinators: | Aneta Wojciechowska | |
Group instructors: | Aneta Wojciechowska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Graded credit
discussion seminar - Graded credit |
Copyright by Adam Mickiewicz University, Poznań.