Przedmioty w rejestracji Rejestracja na zajęcia dl - Plast 1 13-1516-dl1-plast
Opcje | ||||
---|---|---|---|---|
13-LSL1XHOS15 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Historia sztuki przekazuje uporządkowaną wiedzę z zakresu historii sztuki od starożytności po dzieje współczesne, z zakresu sztuki powszechnej, polskiej i lokalnej. Zapoznaje z podstawowymi elementami warsztatu naukowego historii sztuki. Przedmiot trwa 5 semestrów, po każdym odbywa się egzamin, materiał jest podzielony chronologicznie: sem.1 sztuka starożytna, sem.2 sztuka średniowieczna, sem. 3 architektura i rzeźba nowożytna, sem. 4 malarstwo nowożytne i nowoczesne, zabytki lokalne, sem. 5 sztuka nowoczesna Ilość punktów ECTS dla całego cyklu kształcenia - 10 pkt ECTS, w semestrze 2 - 2pkt ECTS, w semestrze 2 - 2 pkt ECTS, w semestrze 3 - 2pkt ECTS, w semestrze 4 - 2 pkt ECTS, w semestrze 5 - 2 pkt ECTS |
|
||
13-LSL1XMAL14 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
II Pracownia Malarstwa Prof.zw. Marek Zaborowski, Adi. dr Joanna Dudek „Prawdziwie odkrywcza podróż to nie szukanie nowych pejzaży, ale znalezienie nowego spojrzenia” Marcel Proust Program pracowni oparty jest na przeświadczeniu, że obraz jest naszą wewnętrzną potrzebą, że zajmuje ważne i istotne miejsce w naszym istnieniu. Podstawą do rozwiązywania zagadnień i wyzwalania inicjatyw jest praca studyjna w pracowni, która nie jest jednak celem samym w sobie. Stanowi pomoc w krystalizowaniu się przemyśleń odnośnie malarstwa, warsztatu, preferencji narzędzi i materiałów. Jest alfabetem i fundamentem indywidualnej ekspresji, początkiem „prawdziwie odkrywczej podróży” i aktywnego „dialogu” z otaczającym „światem”. Udział w pracach pracowni oznacza zatem dialog wymagający intelektualnej odwagi i uporu w dążeniu do doskonałości oraz zaangażowanie w problematykę malarskiego obrazu. O sensie „obecności” studentów stanowi zawsze ich zaangażowanie i wyobraźnia. |
|
||
13-LSL1XPTA12 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot obejmuje wykład oraz ćwiczenia. Dotyczy on zarówno podstawowych pojęć, terminów i zasad związanych z percepcją wizualną jak i rozmaitych metod analizy formalnej i interpretacji dzieła sztuki wypracowanych na gruncie estetyki i filozofii. W tym drugim obszarze ujawnia relacje, jakie zachodzą między wyobraźnią (artysty, odbiorcy) a dziełem sztuki rozumianym jako zespół zróżnicowanych form o różnorodnych znaczeniach. Zdobyta w tych dwóch zasadniczych obszarach teorii wiedza jest następnie ugruntowana i poszerzona w praktyce, poprzez samodzielne projekty, opisy, analizy i interpretacje przeprowadzane przez studentów w ramach ćwiczeń. PUNKTÓW ECTS: 3 |
|
||
13-LSL1XRYS14 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Profil zajęć z Rysunku, na roku I, pozwala na opanowanie podstawowej wiedzy z zakresu historii i teorii przedmiotu a także na posługiwanie się bazowymi metodami oraz środkami wyrazu rysunkowej analizy i interpretacji. Przeprowadzane ćwiczenia określają metody rozróżniania i stosowania zasad komponowania, konstruowania iluzji przestrzennej oraz dokonywania selektywnej analizy określonego kontekstu przestrzennego w rysunkowych realizacjach/interpretacjach. Proces podejmowania określonych prób rysunkowych ma umożliwić otwarcie się studenta na obszar szeroko rozumianych eksploracji formalno-warsztatowych oraz twórczej ekspresji - prowadzić do rozbudzenia samo/świadomości artystycznej. |
|
||
13-LSL1XRZE14 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia z rzeźby zakładają realizację podstawowych zagadnień dotyczących warsztatu rzeźbiarskiego w zakresie komponowania, konstruowania i kreowania form rzeźbiarskich z jednoczesnym odwołaniem się zarówno do potencjału kulturowego (tak historycznego jak i współczesnego) oraz do dziedzin sztuk pokrewnych rzeźbie. |
|
||
13-LSL1XSWZ12 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zapoznanie studenta z problematyką działań w szeroko pojętej sztuce wizualnej. Przedstawienie zagadnienia związanego z pojęciową strukturą dzieła plastycznego. Ukierunkowanie studenta na potrzebę budowania struktur płaskich i przestrzennych o zróżnicowanej kompozycji plastycznej. Rozwijanie zdolności widzenia abstrakcyjnego, syntezowania, analizowania i interpretowania złożonych zjawisk wizualnych. Wskazanie na różnorodność i subiektywność widzenia świata w odniesieniu do zagadnień struktur wizualnych oraz do życiowej przestrzeni człowieka. Wykorzystanie multimediów w różnych dyscyplinach sztuki oraz wprowadzenie innowacyjnych technik w ćwiczeniach związanych z pojęciową strukturą dzieła plastycznego. |
|
||
13-LSL1XZSW15 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wykład poświęcony wybranym zagadnieniom sztuki współczesnej (od połowy XX wieku do współczesności) prezentowanym w ujęciach problemowych i monograficznych. |
|
||