Film i percepcja wzrokowa: Malarstwo w filmie versus filmowe malarstwo [03-MF-12FKMDM]
Semestr letni 2021/2022
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Moodle ID: 401122_1
Przedmiot: | Film i percepcja wzrokowa: Malarstwo w filmie versus filmowe malarstwo [03-MF-12FKMDM] | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2021/2022 [2022/SL]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 12 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 34 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie z notą | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Grażyna Gajewska | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
‒ Gage John, Kolor i znaczenie, przeł. J. Holzman, A. Żakiewicz, Kraków 2010 ‒ Gage John, Kolor i kultura, przeł. J. Holzman, Kraków 2008 ‒ Gombrich Ernst Hans, Sztuka i złudzenie. O psychologii przedstawiania obrazowego, przeł. J. Zarański, Warszawa 1981 ‒ Gwóźdź Andrzej (red.), Europejskie manifesty kina, Warszawa 2002, manifest: F. Léger, Malarstwo i kino, s. 179-180. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
1. Wykład z prezentacją multimedialną wybranych zagadnień. 2. Dyskusja. 3. Praca z tekstem. 4. Metoda analizy przypadków. 5. Metoda projektu. 6. Demonstracje dźwiękowe i/lub video. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Sposoby oceniania: - projekt - prezentacja multimedialna Kryteria oceniania: bardzo dobry (bdb; 5,0): Student/studentka ma bardzo dobrze ugruntowaną wiedzę z zakresu związków filmu z innymi sztukami. Zna specyfikę różnych sztuk oraz najważniejsze teorie dotyczące tych relacji i potrafi osadzić je w kontekście historycznym. Potrafi podać reprezentacyjne przykłady związków filmu z literaturą i malarstwem. W analizach i interpretacjach potrafi stosować metodologie z zakresu filmoznawstwa oraz odpowiadającą jej terminologię. Potrafi samodzielnie opracować temat pracy zaliczeniowej, przekonująco i interesująco omówić go i zaprezentować publicznie. dobry plus (+db; 4,5): Student/studentka ma ugruntowaną wiedzę z zakresu związków filmu z innymi sztukami. Zna najważniejsze teorie dotyczące tych relacji i potrafi osadzić je w kontekście historycznym. Potrafi podać reprezentacyjne przykłady związków filmu z literaturą i malarstwem. W analizach i interpretacjach potrafi w dobrym stopniu stosować metodologie z zakresu filmoznawstwa oraz odpowiadającą jej terminologię. Potrafi samodzielnie opracować temat pracy zaliczeniowej i omówić go i zaprezentować publicznie. dobry (db; 4,0): Student/studentka ma uporządkowaną wiedzę z zakresu związków filmu z innymi sztukami. Potrafi podać reprezentacyjne przykłady związków filmu z literaturą, fotografią, malarstwem. W analizach i interpretacjach w ograniczonym zakresie stosuje metodologie z dziedziny filmoznawstwa oraz odpowiadającą jej terminologię. Potrafi samodzielnie opracować temat pracy zaliczeniowej i omówić go i zaprezentować publicznie. dostateczny plus (+dst; 3,5): Student/studentka dysponuje podstawową wiedzą z zakresu związków filmu z innymi sztukami. W nieznacznym stopniu potrafi podać reprezentacyjne przykłady związków filmu z literaturą i malarstwem. W analizach i interpretacjach w ograniczonym zakresie stosuje metodologie z dziedziny filmoznawstwa oraz odpowiadającą jej terminologię. Potrafi samodzielnie opracować temat pracy zaliczeniowej, omówić go i zaprezentować publicznie. dostateczny (dst; 3,0): Student/studentka dysponuje podstawową wiedzą z zakresu związków filmu z innymi sztukami. W nieznacznym stopniu potrafi podać reprezentacyjne przykłady związków filmu z literaturą i malarstwem. W analizach i interpretacjach w podstawowym zakresie stosuje metodologie z dziedziny filmoznawstwa oraz odpowiadającą jej terminologię. W podstawowym zakresie potrafi opracować temat pracy zaliczeniowej, omówić go i zaprezentować publicznie. niedostateczny (ndst; 2,0): Student/studentka nie potrafi zaprezentować podstawowej wiedzy z zakresu związków filmu z innymi sztukami. Nie potrafi podać reprezentacyjne przykłady związków filmu z literaturą i malarstwem. W analizach i interpretacjach nie odnosi się do metodologii z dziedziny filmoznawstwa oraz odpowiadającej jej terminologii. Nie potrafi samodzielnie opracować tematu pracy zaliczeniowej, omówić go i zaprezentować publicznie. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.