Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Cywilizacje Azji [09-CYWA-22] Semestr letni 2021/2022
Konwersatorium, grupa nr 1
Moodle ID: 377397_1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Cywilizacje Azji [09-CYWA-22]
Zajęcia: Semestr letni 2021/2022 [2022/SL] (zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co drugi piątek (nieparzyste), 8:30 - 10:00
sala 429
Kolegium Heliodora Święcickiego jaki jest adres?
co drugi piątek (nieparzyste), 10:15 - 11:45
sala 429
Kolegium Heliodora Święcickiego jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 29
Limit miejsc: 36
Zaliczenie: Zaliczenie z notą
Prowadzący: Iga Rutkowska
Literatura:

Stanisław Meyer, 2012, "Instytucja obywatelstwa w Japonii a status mniejszości etnicznych i narodowych", w: Ela Kostowska-Watanabe (red.), Zmiany Społeczne w Japonii w XIX i XX wieku. Wybrane zagadnienia, Kraków: Universitas, s. 227-294.

Beata Bochorodycz, 2018, Japoński ruch denuklearny w perspektywie politologiczno-socjologicznej, Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.

Agnieszka Krochmal, 2014, „O oswajaniu hikikomori w Japonii”, Japonia Online. http://japonia-online.pl/article/220 (1.9.2015).

Stanisław Meyer, 2008, "Okinawa i problem tożsamości japońskiej", w: Krzysztof Gawlikowski, Małgorzata Ławacz (red.), Japonia na początku XX wieku, Toruń: Adam Marszałek, s. 79-94.

Tom Gill, Shoji Masahiko, 2013, “The Rage of Exile: In the wake of Fukushima”, The Asia-Pacific Journal, Vol. 11, Issue 49, No. 2. http://www.japanfocus.org/-Tom-Gill/4046/article.html (2.0.2015).

Milton Ezrati, 1997, “Japan’s Aging Economics”, Foreign Affairs (May, June). https://www.foreignaffairs.com/articles/asia/1997-05-01/japans-aging-economics [1.9.2015].

Tachibanaki Toshiaki, 2010, The New Paradox for Japanese Women: Greater Choice, Greater Inequality, Tokyo: International House of Japan, s. 2-40, 169-264.

Naohiro Ogawa, Rikiya Matsukura, 2005, “Aging in Japan. The Health and Wealth of Older Persons”, Proceedings of the United Nations Expert Group Meeting on Social and Economic Implications of Changing Population Age Structures, s. 199-220. http://www.un.org/esa/population/meetings/Proceedings_EGM_Mex_2005/ogawa.pdf (1.9.2015).

Derek Anderson, Dennis Botman, Ben Hunt, 2014, Is Japan’s Population Aging Deflationary? IMF Working Paper WP/14/139. https://www.imf.org/external/pubs/ft/wp/2014/wp14139.pdf (1.9.2015).

Zakres tematów:

Przykładowe tematy:

Problem ‘neonacjonalizmu’;

Wypadek w elektrowni jądrowej Fukushima Daiichi;

Mniejszości etniczne i genderowe;

Psychopatologie społeczne w Japonii;

Problemy demograficzne i starzenie się społeczeństwa;

Metody dydaktyczne:

Wykład konwersatoryjny

Dyskusja

Praca z tekstem

Metody i kryteria oceniania:

Metody oceniania:

Prezentacja multimedialna

Dyskusja

Kryteria oceniania:

5,0 – pełne: wiedza, umiejętności oraz kompetencje personalne i społeczne

4,5 – bardzo dobre: wiedza, umiejętności oraz kompetencje personalne i społeczne

4,0 – dobre: wiedza, umiejętności oraz kompetencje personalne i społeczne

3,5 – zadowalające: wiedza, umiejętności oraz kompetencje personalne i społeczne

3,0 – słabe: wiedza, umiejętności oraz kompetencje personalne i społeczne

2,0 - niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne

Uwagi:

dr Iga Rutkowska - Świat japońskich widowisk

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)