Module 1 (Main module)* [15-MOD1-ES-3BA-11]
Semestr zimowy 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Moodle ID: 356803_1
Przedmiot: | Module 1 (Main module)* [15-MOD1-ES-3BA-11] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2020/2021 [2020/SZ]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW1], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
każdy piątek, 8:00 - 9:30
(sala nieznana) |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 8 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 20 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie z notą | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Katarzyna Burzyńska | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Strona domowa grupy: | https://www.elearning.amu.edu.pl/wa/course/view.php?id=2402 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
• Braunmuller, A. R. and Michael Hattaway (eds.). 2003. The Cambridge Companion to English Renaissance Drama Cambridge: Cambridge University Press. • Chambers, E .K. 1923. The Elizabethan Stage 4 vols. Oxford: Oxford University Press. • Craig, Hardin. 1966. The literature of the English Renaissance 1485-1660. London: Oxford University Press. • Cuddon, Charles. 1999. The penguin dictionary of literary terms and literary theory. London: Penguin Books. • Kinney, Arthur (ed.). 2002. A Companion to Renaissance Drama. Oxford: Wiley-Blackwell. • Hattaway, Michael (ed.).2003. A Companion to Renaissance Literature and Culture. Oxford: Wiley-Blackwell. • Smith, Emma (ed.). 2010. The Cambridge Companion to English Renaissance Tragedy. Cambridge: Cambridge University Press. • Sikorska, Liliana. 2007. A short history of English literature. Poznań: Wydawnictwo Poznańskie. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Wprowadzenie do historii teatru elżbietańskiego i twórczości dramatycznej epoki Szekspira; najważniejsze terminy dotyczące teatru nowożytnego (Rozwój sceny elżbietańskiej: teatry w Londynie, budowa i wygląd teatru elżbietańskiego, praktyki sceniczne wraz z analizą fragmentów sztuk wystawianych na scenie czasów panowania Elżbiety I i Jakuba I.) 2. Wstęp do teatru i dramatu elżbietańskiego; nowe trendy i praktyki teatralne w epoce Tudorów. 3. Wstęp do życia i twórczości Williama Szekspira, żywotność dzieł i postaci Szekspira w kulturze współczesnej. 4. „Tytus Andronicus” i wprowadzenie do tragedii rzymskich Szekspira. 5. „Juliusz Cezar” i tragedia rzymska (1). 6. „Juliusz Cezar” i tragedia rzymska (2). 7. „Hamlet” i teoria tragedii szekspirowskiej, tragedia zemsty (1) 8. „Hamlet” i teoria tragedii szekspirowskiej, tragedia zemsty (2): analiza wybranych adaptacji filmowych 9. „Hamlet” i teoria tragedii szekspirowskiej, tragedia zemsty (3): analiza wybranych adaptacji filmowych 10. „Ryszard II” i „Ryszard III”: fragmenty. Wprowadzenie do kronik historycznych (1) 11. „Ryszard II” i „Ryszard III”: fragmenty. Wprowadzenie do kronik historycznych (2). 12. Projekty studenckie (1) 13. Projekty studenckie (2) 14. Kolokwium zaliczeniowe i podsumowanie materiału. 15. Projekty studenckie (3) |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
1. Wykład z prezentacją multimedialną wybranych zagadnień 2. Wykład konwersatoryjny 3. Dyskusja 4. Praca z tekstem 5. Demonstracje dźwiękowe i/lub video 6. Praca w grupach |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
1. Kolokwium pisemne 2. Prezentacja multimedialna 3. Esej |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
3BA/ES |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.