Zarządzanie przedsiębiorstwem turystycznym 07-ZPT-TR2-DL
Semestr zimowy 2020/2021
Wykład,
grupa nr 1
![]() zaznaczono (na zielono) terminy aktualnie wyświetlanej grupy |
| |||||
Przedmiot | Zarządzanie przedsiębiorstwem turystycznym 07-ZPT-TR2-DL | |||
Zajęcia |
Semestr zimowy 2020/2021 (2020/SZ)
(zakończony)
Wykład (WYK), grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
|||
![]() |
Termin i miejsce: | (brak danych) | ||
Liczba osób w grupie: | 89 | |||
Limit miejsc: | 100 | |||
Prowadzący: | Magdalena Kugiejko | |||
Literatura: |
Biczysko W., Tauber R., 2003, Zarządzanie finansami w hotelarstwie, gastronomi i turystyce, Poznań Bosiacki S. (red.), 2008, Zarządzanie przedsiębiorstwem turystycznym, Poznań Ciechanowska M., Wesołowska A., 2007. Zakładamy firmę. Czechowski L. 2007, Małe i średnie przedsiębiorstwa na rynku turystycznym, Gdańsk Gołembski G., 2009. Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce rynkowej. Gołembski G. (red.) – praca zbiorowa, 2007. Przedsiębiorstwo turystyczne. Jędrzejczyk I., 2000. Nowoczesny biznes turystyczny. Lichtarski J. i in., 1999. Podstawy nauki o przedsiębiorstwie. Panasiuk A., 2006. Marketing usług turystycznych. Rapacz A., 2001. Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce rynkowej. Sarnowski J., Kirejczyk E., 2007. Zarządzanie przedsiębiorstwem turystycznym. Stabryła A., 2012, Podstawy organizacji i zarządzania. Podejście i koncepcje badawcze, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie Szczepańska K., 2011, Zarządzanie jakością. W dążeniu do doskonałości, CH Beck, Warszawa. |
|||
Zakres tematów: |
1. specyfika przedsiębiorstw turystycznych ( formy przedsiębiorstw turystycznych) 2. makro i mikrootoczenie przedsiębiorstwa - Interesariusze 3. podstawowe metody zarządzania przedsiębiorstwem - zarządzanie ludźmi i strukturami występującymi w przedsiębiorstwach turystycznych 4. metody zarządzania przedsiębiorstwem (m. in. marketingowe i finansowe zarządzanie przedsiębiorstwem, zarządzanie jakością, zarządzanie kryzysowe) 5. rozwój przedsiębiorstw w perspektywie czasowej |
|||
Metody dydaktyczne: |
metody oparte na słowie metody oparte na obserwacji metody oparte na praktyce metody aktywizujące: burza mózgów, sytuacyjna, inscenizacji, problemowa itp. |
|||
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę końcową składają się: ocena z testu na zakończenie zajęć - EGZAMIN (90%), ocena aktywności studenta podczas zajęć i konsultacji (10%). Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM: bardzo dobry (bdb; 5,0) >90% dobry plus (+db; 4,5) 80 – 90% dobry (db; 4,0) 70 – 80% dostateczny plus (+dst; 3,5) 60 - 70% dostateczny (dst; 3,0) 50 – 60% niedostateczny (ndst; 2,0) <50 % punktów Obecność na zajęciach jest wskazana. |
|||
Uwagi: |
1gr |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.