Niepełnosprawność i sztuka. Przekraczanie barier [03-F-NSZ]
Semestr letni 2019/2020
Konwersatorium,
grupa nr 1
Moodle ID: 342328_1
Przedmiot: | Niepełnosprawność i sztuka. Przekraczanie barier [03-F-NSZ] | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2019/2020 [2020/SL]
(zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 10 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 12 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie z notą | ||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Magdalena Piotrowska | ||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
- Odzyskiwanie obecności. Niepełnosprawność w teatrze i performansie, wybór i oprac. E. Godlewska- Byliniak i J. Lipko-Konieczna, Warszawa 2017 - O niepełnosprawności: definicje, „Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia de Cultura” 10 (1) 2018, s. 13-29 https://studiadecultura.up.krakow.pl/index.php/sdc/article/view/4625/4342 - Davis L. J.: Niepełnosprawność – społeczeństwo. Ustanawianie normy; https://www.youtube.com/watch?v=j-cGN4Cup9c&t=1334s - Godlewska-Byliniak E., Polski teatr odkrywa język migowy, „Dialog” 2019 nr 3; - Godlewska-Byliniak E., Lipko-Konieczna J., Publiczne - prywatne: teatralna gra z niepełnosprawnością, „Polish Theatre Journal” 2016 nr 2. - Morawski P., Odzyskiwanie obecności. Niepełnosprawność w teatrze i performansie; http://www.e-teatr.pl/pl/artykuly/256130,druk.html - Legierska A., Ziemilski: Jak zobaczyć głos, 2016, <https://culture.pl/pl/artykul/ ziemilski-jak-zobaczyc-glos-wywiad - Zdrodowska, M., Między aktywizmem a akademią. Studia nad niepełnosprawnością, „Teksty Drugie” 2016, nr 5, s. 384-403. - Zdrodowska M., Narracje migane. O formach twórczości językowej g/Głuchych, „Przegląd Kulturoznawczy” 2014 nr 2; http://www.e-teatr.pl/pl/artykuly/257703.html Zdrodowska M., Męskość - niepełnosprawność – proteza; • Dopuszcza się możliwość zamiany tekstów teoretycznych za zgodą prowadzącego zajęcia; |
||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1-2. Studia nad niepełnosprawnością 3.Niepełnosprawność – społeczeństwo. 4. Strategie (re)prezentacji cielesnej odmienności; 5. „Nie gapcie się” 6. Niepełnosprawni - działania w przestrzeni społecznej; 8. Odzyskiwanie obecności – teatr – 21. 7. Brutalny obraz rzeczywistości; (film M. Słaboszpyckiego Plemię) 9. Niepełnosprawność a sztuka 10. Otwieranie przestrzeni publicznej; (Jérôme Bel; Theater HORA) 11. Jak zobaczyć głos? 12. Ciało - medium estetycznego doświadczenia; 13. Odzyskiwanie obecności? 14. PODSUMOWANIE |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Dyskusja, prezentacja. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
- warunki zaliczenia: * przygotowanie do zajęć, znajomość wskazanego tekstu oraz udział w dyskusji; *praca pisemna lub prezentacja – termin przeslania 15.01.2021; |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.