Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Niepełnosprawność i sztuka. Przekraczanie barier [03-F-NSZ] Semestr letni 2019/2020
Konwersatorium, grupa nr 1
Moodle ID: 342328_1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Niepełnosprawność i sztuka. Przekraczanie barier [03-F-NSZ]
Zajęcia: Semestr letni 2019/2020 [2020/SL] (zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy piątek, 13:30 - 15:00
sala Sala Teatralna
Collegium Maius jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 10
Limit miejsc: 12
Zaliczenie: Zaliczenie z notą
Prowadzący: Magdalena Piotrowska
Literatura:

- Odzyskiwanie obecności. Niepełnosprawność w teatrze i performansie, wybór i oprac. E. Godlewska- Byliniak i J. Lipko-Konieczna, Warszawa 2017

- O niepełnosprawności: definicje, „Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia de Cultura” 10 (1) 2018, s. 13-29

https://studiadecultura.up.krakow.pl/index.php/sdc/article/view/4625/4342

- Davis L. J.: Niepełnosprawność – społeczeństwo. Ustanawianie normy;

https://www.youtube.com/watch?v=j-cGN4Cup9c&t=1334s

- Godlewska-Byliniak E., Polski teatr odkrywa język migowy, „Dialog” 2019 nr 3;

- Godlewska-Byliniak E., Lipko-Konieczna J., Publiczne - prywatne: teatralna gra z niepełnosprawnością, „Polish Theatre Journal” 2016 nr 2.

- Morawski P., Odzyskiwanie obecności. Niepełnosprawność w teatrze i performansie;

http://www.e-teatr.pl/pl/artykuly/256130,druk.html

- Legierska A., Ziemilski: Jak zobaczyć głos, 2016, <https://culture.pl/pl/artykul/

ziemilski-jak-zobaczyc-glos-wywiad

- Zdrodowska, M., Między aktywizmem a akademią. Studia nad niepełnosprawnością, „Teksty Drugie” 2016, nr 5, s. 384-403.

- Zdrodowska M., Narracje migane. O formach twórczości językowej g/Głuchych, „Przegląd Kulturoznawczy” 2014 nr 2;

http://www.e-teatr.pl/pl/artykuly/257703.html

Zdrodowska M., Męskość - niepełnosprawność – proteza;

• Dopuszcza się możliwość zamiany tekstów teoretycznych za zgodą prowadzącego zajęcia;

Zakres tematów:

1-2. Studia nad niepełnosprawnością

3.Niepełnosprawność – społeczeństwo.

4. Strategie (re)prezentacji cielesnej odmienności;

5. „Nie gapcie się”

6. Niepełnosprawni - działania w przestrzeni społecznej;

8. Odzyskiwanie obecności – teatr – 21.

7. Brutalny obraz rzeczywistości;

(film M. Słaboszpyckiego Plemię)

9. Niepełnosprawność a sztuka

10. Otwieranie przestrzeni publicznej;

(Jérôme Bel; Theater HORA)

11. Jak zobaczyć głos?

12. Ciało - medium estetycznego doświadczenia;

13. Odzyskiwanie obecności?

14. PODSUMOWANIE

Metody dydaktyczne:

Dyskusja, prezentacja.

Metody i kryteria oceniania:

- warunki zaliczenia:

* przygotowanie do zajęć, znajomość wskazanego tekstu oraz udział w dyskusji;

*praca pisemna lub prezentacja – termin przeslania 15.01.2021;

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
ul. Wieniawskiego 1
61-712 Poznań
tel: +48 61 829 4000
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)