Mity współczesne i postaci mityczne [20-KUDU-M-MWP]
Semestr letni 2019/2020
Wykład,
grupa nr 1
Moodle ID: 339478_1
Przedmiot: | Mity współczesne i postaci mityczne [20-KUDU-M-MWP] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2019/2020 [2020/SL]
(zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 6 |
Limit miejsc: | 8 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z notą |
Prowadzący: | Agnieszka Doda-Wyszyńska |
Literatura: |
Barthes, Mitologie, Baudrillard, Ameryka, Baudrillard, Dlaczego wszystko jeszcze nie zniknęło? Esej ostatni, Biblia, Deleuze, Logika sensu, Eliade, Mit wiecznego powrotu; Obrazy i symbole; Aspekty mitu, Foucault, Zło czynić, mówić prawdę. Funkcja wyznania w sprawiedliwości (Wykłady z Louvain 1981), Gasset, Bunt mas, Girard, Kozioł ofiarny, Grimal, Słownik mitologii Greckiej i Rzymskiej, Hofstede, Hofstede, Kultury i organizacje. Zaprogramowanie umysłu, Jung, Archetypy i symbole, Kołakowski, Obecność mitu, Lurker, Przesłanie symboli w mitach, kulturach i religiach, Ricoeur, Symbolika zła, Sofokles, Trylogia Tebańska. |
Zakres tematów: |
1. Struktura mitu 2. Obecność mitów. Mit a czas 3. Status bohaterów w kulturze 4. Najpopularniejsze mity starożytne: Narcyz 5. Najpopularniejsze mity starożytne: Edyp i Antygona 6. Najpopularniejsze mity starożytne: Prometeusz, Hermes itd. 7. Najpopularniejsze mity biblijne: Hiob 8. Najpopularniejsze mity biblijne: Maria Magdalena 9. Mity a przekaz medialny 10. Najpopularniejsze mity współczesne 11. Najpopularniejsza tematyka mitów: kiedyś i dziś 12. Wyzwolenie od mitów 13. Mity a rozum 14. Mity a ideologie 15. Podsumowanie. |
Metody dydaktyczne: |
wykład z elementami konwersatorium, krótkie pisemne kolokwia problemowe, prezentacja do zajęć (przygotowywana w grupie) |
Metody i kryteria oceniania: |
bardzo dobry (bdb; 5,0): student uczestniczy aktywnie w zajęciach, przygotowuje bardzo dobrze (wyróżniającą się na tle pozostałych) sproblemtyzowaną prezentację projektu stanowiącego komentarz do wykładu, dobry plus (+db; 4,5): student uczestniczy aktywnie w zajęciach, przygotowuje bardzo dobrze sproblemtyzowaną prezentację projektu stanowiącego komentarz do wykładu, dobry (db; 4,0): student znacząco uczestniczy w zajęciach, przygotowuje dobrze sproblemtyzowaną prezentację projektu stanowiącego komentarz do wykładu, dostateczny plus (+dst; 3,5): student uczestniczy w zajęciach, przygotowuje wystarczająco dobrze sproblemtyzowaną prezentację projektu stanowiącego komentarz do wykładu, dostateczny (dst; 3,0): niewystarczające uczestnictwo w zajęciach, prezentacja projektu zostaje odnotowana lecz nie stanowi komentarza do wykładu, niedostateczny (ndst; 2,0): niewystarczające uczestnictwo w zajęciach, brak prezentacji projektu. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.