Seminarium magisterskie [14-DPN2OSEM12]
Rok akademicki 2019/2020
Seminarium,
grupa nr 3
Moodle ID: 334747_3
Przedmiot: | Seminarium magisterskie [14-DPN2OSEM12] |
Zajęcia: |
Rok akademicki 2019/2020 [2019/2020]
(zakończony)
Seminarium [SEM], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 11 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie z notą |
Prowadzący: | Krzysztof Hajder |
Literatura: |
M. Podstawka, Finanse. Instytucje, instrumenty, podmioty, rynki, regulacje, Warszawa 2013 S. Owsiak, Finanse publiczne: teoria i praktyka, Warszawa 2017 A. Błaszko, Finanse publiczne. Komentarz do ustawy Warszawa 2017 N. Wapshott Keynes kontra Hayek. Spór, który zdefiniował współczesną ekonomię, Warszawa 2013 P. Krugman, Zakończcie ten kryzys!, Gliwice 2013 R. Skidelsky, Keynes. Powrót mistrza, Warszawa 2012, T. Piketty, kapitał XXI wieku, Warszawa 2015 M. Mazur, Marketing polityczny. Studium porównawcze Warszawa 2017 A. Szczudlińska- Kanoś, Marketing polityczny w regionie, Kraków 20011 W. Cwalina, A. Falkowski, Marketing polityczny. Perspektywa psychologiczna, Gdańsk 2006 K. Hajder, Stopa bezrobocia jako korelat wyników wyborczych do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej w latach 2001-2011, Poznań 2012 S. Trzeciak, Kampania wyborcza. Strategia sukcesu, Poznań 2005 K. Jasiewicz, Portfel czy różaniec? Wzory zachowań wyborczych Polaków w latach 1991-2001, System partyjny i zachowania wyborcze: dekada polskich doświadczeń, red. Markowski R., Warszawa 2002, R. Wiszniowski, Marketing wyborczy, Warszawa 2000 http://www.kozminski.edu.pl/fileadmin/wspolne_elementy/Dokumenty/jednostki/Decyzje/5/Decyzje_5_art_3.pdf https://wpia.uni.lodz.pl/cms/pliki_upload/demokracja.pdf http://www.tin.us.edu.pl/images/odbior_programow_partii_politycznych_a_partycypacja_polityczna_mlodziezy.pdf http://kolegia.sgh.waw.pl/pl/KAE/struktura/IRG/publikacje/Documents/pim85_8.pdf |
Zakres tematów: |
1. Powiatowe Urzędy Pracy - przyczyny bezrobocia w Polsce; efektywność organów zatrudnienia; rozwój bezrobocia w Polsce; struktura bezrobocia; formy przeciwdziałania i łagodzenia skutków bezrobocia 2. Administracja w przedsiębiorstwie - modele motywowania pracowników; formy rekrutacji pracowników 3. Rola aparatu skarbowego - podatki i systemy podatkowe w Polsce 4. Budżety jednostek sektora samorządowego - Budżet na przykładzie określonej gminy, - powiatu - województwa 5. Polityka inwestycyjna jednostek samorządu terytorialnego 6. Kampanie wyborcze 7. Marketing terytorialny w samorządzie 8. Subkultury młodzieżowe w Polsce i na świecie – aspekty administracyjno-prawne 9. Sport a polityka państwa – regulacje prawne i ich implementacja 10. Stosunki państwo-kościół – konkordat; rozdzielczość; aspekty etyczne, wartości chrześcijańskie w prawodawstwie 11. Problemy ekonomii społecznej 12. Ekonomia społeczna |
Metody dydaktyczne: |
Dyskusja, ćwiczenia przedmiotowe, |
Metody i kryteria oceniania: |
OCENA FORMUJĄCA – ocena ciągła na podstawie aktywności, obecności na zajęciach i prezentacji fragmentów prac. OCENA PODSUMOWUJĄCA – ocena efektów przygotowanej pracy KRYTERIA OCENIANIA: 5,0 - znakomita wiedza, bardzo dobrze opanowane umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne 4,5 - pogłębiona wiedza, dobrze wyuczone umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne 4,0 - dobra wiedza, dobrze wyuczone umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne 3,5 - zadawalająca wiedza, wyuczone umiejętności oraz kompetencje personalne i społeczne 3,0 - podstawowa wiedza, opanowane najważniejsze umiejętności oraz wykształcone podstawowe kompetencje personalne i społeczne 2,0 - niezadawalająca wiedza, nieopanowane umiejętności oraz niewykształcone kompetencje personalne i społeczne |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.