Polityka karna i kryminalna w ujęciu porównawczym [11-PK-5RK-s]
Semestr zimowy 2019/2020
Wykład,
grupa nr 1
Moodle ID: 325407_1
Przedmiot: | Polityka karna i kryminalna w ujęciu porównawczym [11-PK-5RK-s] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2019/2020 [2019/SZ]
(zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 60 |
Limit miejsc: | 66 |
Zaliczenie: | Egzamin |
Prowadzący: | Sonia Dzierzyńska-Breś |
Literatura: |
Bulenda, T., Musidłowski, R. (2003). System penitencjarny i postpenitencjarny w Polsce. Warszawa WEMA ‒ Ciosek, M. (2001). Psychologia sądowa i penitencjarna. Warszawa: Wydawnictwa Naukowe PWN. ‒ Filar, M. (2014). Współczesne kultury penalne. W: M.Filar, S. Utrat-Milecki (red.), Kulturowe uwarunkowania polityki kryminalnej, Warszawa: Oficyna Naukowa. ‒ Gramkow.H, Zero tolerancji - niebezpieczna iluzja[w;] Mit represyjności albo o znaczeniu prewencji kryminalnej, J.Czapska, H.Kury (red), Kraków 2002 ‒ B.Hołyst,(2008) Psychologia kryminalistyczna, Warszawa. ‒ G.L.Kelling, C M. Coles,(2000), Wybite szyby. Jak zwalczyć przestępczość i przywrócić lad w najbliższym otoczeniu, Poznań. ‒ Machel, H. (2009). Czy istnieje alternatywa dla resocjalizacji penitencjarnej? W: F. Kozaczuk (red.), Prawne i socjokulturowe uwarunkowania profilaktyki społecznej i resocjalizacji, Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego ‒ M.Muskała. (2016) Odstąpienie od przestępczości w teorii i praktyce resocjalizacyjnej, Poznań. ‒ Szymanowska. A. (2008), Polacy wobec przestępstw i karania, Warszawa ‒ W.Zalewski (2017), Sprawiedliwość naprawcza, jako forma diversion w perspektywie penitencjarnej. W poszukiwaniu racjonalności, Humanistyczne Zeszyty Naukowe- Prawa Człowieka nr 1/ 20 |
Zakres tematów: |
Relacja pomiędzy przestępczością , bezpieczeństwem, poczuciem bezpieczeństwa, a lękiem przed przestępczością, jako tło polityki kryminalnej i karnej. Podstawowe zagadnienia polityki kryminalnej i karnej oraz paradygmaty zapobiegania przestępczości Kultura penalna w Polce i na świecie Problem masowej prizonizacji. Sprawiedliwość naprawcza. |
Metody dydaktyczne: |
Wykład z prezentacją multimedialną wybranych zagadnień Wykład konwersatoryjny Wykład problemowy Dyskusja |
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin pisemny bardzo dobry (bdb; 5,0): -student wykazał się znakomitą wiedzą podczas egzaminu, - student prawidłowo wykonał zadania przewidziane programem zajęć - student wykazywał właściwe postawy względem kolegów i koleżanek oraz prowadzącego zajęcia dobry plus (+db; 4,5): - student wykazał się bardzo dobrą wiedzą podczas egzaminu, - student zazwyczaj prawidłowo wykonywał zadania przewidziane programem zajęć - student zazwyczaj wykazywał właściwe postawy względem kolegów i koleżanek oraz prowadzącego zajęcia dobry (db; 4,0): - student wykazał się dobrą wiedzą podczas egzaminu, - student zazwyczaj prawidłowo wykonywał zadania przewidziane programem zajęć - student zazwyczaj wykazywał właściwe postawy względem kolegów i koleżanek oraz prowadzącego zajęcia dostateczny plus (+dst; 3,5): - student wykazał się dostateczną wiedzą podczas egzaminu, - student nie zawsze prawidłowo wykonywał zadania przewidziane programem zajęć - student nie zawsze wykazywał właściwe postawy względem kolegów i koleżanek oraz prowadzącego zajęcia dostateczny (dst; 3,0): - student wykazał się dostateczną wiedzą podczas egzaminu - student popełniał liczne błędy wykonując zadania przewidziane programem zajęć - student nie zawsze wykazywał właściwe postawy względem kolegów i koleżanek oraz prowadzącego zajęcia niedostateczny (ndst; 2,0): - student nie wykazał się dostateczną wiedzą podczas egzaminu, - student zazwyczaj błędnie wykonywał zadania przewidziane programem zajęć/nie wykonywał zadań przewidziane programem zajęć - student nie zawsze wykazywał właściwe postawy względem kolegów i koleżanek oraz prowadzącego zajęcia |
Uwagi: |
r2-S2-PDrk |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.