Kreatywne myślenie [07-KM-TR2-DU]
Semestr zimowy 2019/2020
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Moodle ID: 317241_1
Przedmiot: | Kreatywne myślenie [07-KM-TR2-DU] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2019/2020 [2019/SZ]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 20 |
Limit miejsc: | 20 |
Prowadzący: | Magdalena Kugiejko |
Literatura: |
Rossowski D. „2006, Doładuj mózg…trening inteligencji społecznej, kreatywnej, emocjonalnej”, Łódź Szmidt K.J., 2013, Trening Kreatywności . Podręcznik dla psychologów i trenerów grupowych, Gliwice Kruczek Z. & Walas B., 2010, Promocja i informacja w turystyce PROKSENIA, Kraków Sokołowski D., Tomczykowska P., 2016, Kreatywność w turystyce – nowe trendy w rozwoju turystyki Sokołowski D., Tomczykowska P., 2016, Kreatywność w turystyce – innowacyjne rozwiązania we współczesnej turystyce Karwowski M., 2009, Kreatywność, twórczość, czy permanentna transgresja?, Akapit, Kraków. Richards G., Wilson J., Developing Creativity in Tourist Experiences: A Solution to the Serial Reproduction of Culture, „Tourism Management” 2006, vol. 27 (6). Żabińska t., 2012, Turystyka kreatywna. Koncepcja i możliwości rozwoju w Polsce, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu 258:260-270. Kaczmarek, J, Paluch M., 2015, Kreatywność turystyki vs. turystyka kreatywna – wstęp do dyskusji, Turystyka Kulturowa, nr 7, s.54-76 Karwowski, M. (2009). Zgłębianie kreatywności: studia nad pomiarem poziomu i stylu twórczości. Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej. Nęcka, E. (2012). Psychologia twórczości. Gdańsk: GWP. Nęcka, E., Orzechowski, J., Gruszka, A., Szymura, B. (2005). Trening twórczości. Gdańsk: GWP. Strzałecki, A. (2003). Psychologia twórczości : między tradycją a ponowoczesnością. Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego. |
Zakres tematów: |
1. „Trening kreatywności” 2. Techniki stymulacji kreatywnego myślenia- prezentacja metod i technik twórczego rozwiązywania problemów 3. Kreatywność i twórcze współdziałanie w sektorze turystycznym 4. Design thinking 5. Wprowadzenie do twórczości - podstawowe definicje kreatywności |
Metody dydaktyczne: |
metody oparte na słowie metody oparte na obserwacji metody oparte na praktycznej działalności metody aktywizujące: burza mózgów, sytuacyjna, inscenizacji, problemowa itp. |
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę końcową składają się: Praca na zakończenie zajęć – projekt (70%), ocena aktywności studenta podczas zajęć i konsultacji (30%) Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM: bardzo dobry (bdb; 5,0) >90% dobry plus (+db; 4,5) 80 – 90% dobry (db; 4,0) 70 – 80% dostateczny plus (+dst; 3,5) 60 - 70% dostateczny (dst; 3,0) 50 – 60% niedostateczny (ndst; 2,0) <50 % punktów |
Uwagi: |
1gr |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.